عرضه سرویس های جدید پستی بر بستر فناوری اطلاعات

تشخیص خبر: پست ایران هم راستا با رویکرد اتحادیه پستی جهانی، مأموریت های جدید خود را بر بستر فناوری اطلاعات تعریف می کند.

به گزارش خبرنگار تشخیص خبر، مهندس مهری، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت پست ظهر روز جاری در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی در یازدهمین نماشگاه الکامپ، ضمن اعلام این خبر افزود: پست در بسیاری از کشورها تغییر مأموریت داده و خدماتش را بر اساس نیاز جوامع امروز عرضه می نماید.
وی با تأکید بر این که اجرایی شدن دولت الکترونیک بدون پست امکان پذیر نخواهد بود، به کارکردهای مهمی که پست ایران در کاهش معضلات جامعه دارد اشاره کرد و افزود: پست واسطی مطمئن و امین بین دولت و مردم است که هم خدمات ارائه می دهد و هم بهره وری جامعه را افزایش می دهد.
مدیرعامل پست ادامه داد: حمایت از پست, موجب انتفاع دو طرفه جامعه و دولت است و می تواند ضمن افزایش ضریب امنیت مردم، به سالم سازی محیط اداری که امروزه مهم ترین معضل دولت است کمک می نماید.
رئیس هیئت مدیره سپس به مباحث مرتبط با حوزه نمایشگاه الکامپ پرداخت و افزود: در ۸ ماهه سال جاری ۴۰۵ میلیون مرسوله به وسیله پست جابه جا شده که به نوعی می توان گفت از همین تعداد سفر نیز جلوگیری شده است.
تجارت الکترونیک از طریق پست دیگر موضوعی بود که مدیرعامل در خصوص آن گفت: هم اکنون ۲۸۴۱ فروشگاه با پست قرارداد دارند که حدود ۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و دلیل آن نیز نداشتن نماد اعتماد ۶۰۸ فروشگاه و تخلف تعداد اندکی از فروشگاه ها است.
وی در خصوص سرویس الکترونیکی پست یافته نیز گفت: در سال جاری ۲۵۳ هزار مدرک در صندوق های پست، پیدا شده که بیشترین تعداد متعلق به کارت هوشمند ملی و کارت خودرو است و این سرویس توانسته رضایت مردم را جلب نماید.
GNAF و بهنگام سازی کدپستی اماکن سرویس دیگری بود که مهندس مهری در تشریح آن گفت: با ابلاغی که از سوی شورای عالی فناوری صادر شده، هوشمندسازی اماکن که زیربنای دولت الکترونیک است در دستور کار قرار گرفته و پست با همکاری بسیاری از سازمان های دولتی عهده دار این مسئولیت شده است.
وی سپس اظهار داشت: تاکنون ۷۳ درصد اماکن شهری و ۲۵ درصد اماکن روستایی بهنگام سازی شده و درصددیم تا این ارقام را هرچه سریع تر به ۱۰۰ درصد برسانیم.
مدیرعامل همکاری با بخش خصوصی و گسترش خدمات شهروندی و تجارت الکترونیک بدون مرز را از دیگر نقاط قوت پست در استفاده از فناوری اطلاعات برشمرد و اظهار داشت: پست همراه که با شماره گیری #۱۹۳* اطلاعات مورد نیاز مردم را در اختیارشان قرار می دهد و تاکنون ۳۷ میلیون و ۷۵۹ هزار نفر از این سرویس الکترونیکی بهره برده اند.
مهندس مهری سپس به خدمات شرکت یاتا در ۳ بخش تجارت الکترونیکی بدون مرز, پست هایبرید و پست مستقیم اشاره کرد و گفت: این شرکت امکان خرید از سایت های بین المللی را برای مردم فراهم نموده و به دنبال گسترش تعامل با دنیا می باشد. ضمن آن که برای توسعه همکاری و ارائه سرویس های دیگربا این شرکت در حال رایزنی می باشیم.
مدیرعامل در مورد خدمات ویژه شهروندی یا همان سرویس خوش نیز گفت: این سرویس یکی دیگر از خدماتی است که با همکاری پست و بخش خصوصی به ثمر نشسته است و از شهروندان با شماره گیری ۱۹۳ می توانند به خدماتی مانند حمل و نقل کالا، تعمیرات منزل، خودرو و سایر وسایل مورد نیاز و بسیاری دیگر از این گونه خدمات دسترسی داشته باشند.
مهندس مهری همچنین در توضیح این سرویس اظهار داشت: هم اکنون اپراتورهای این سرویس به ۴ زبان پاسخگوی درخواست های مردم می باشند و توسعه سرویس های متنوع با این شرکت نیز در دستور کار بعدی پست قرار دارد. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۰۹/۲۴
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دومین طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول کلید خورد
نقدینگی جامعه از مسیر گواهی سپرده کالایی راهی تولید می‌شود/بورس کالا می‌تواند به هاب بزرگ منطقه تبدیل شود
اعلام شعب کشیک بانک ایران زمین در استان های تهران و البرز برای روز پنجشنبه سیزدهم شهریور ۱۴۰۴
قدردانی استاندار خوزستان از نقش بانک سپه در پیشبرد اهداف اقتصادی استان
مدیرعامل بانک ملی ایران: واگذاری و فروش اموال مازاد بانک شتاب بیشتری می‌گیرد
دیدار سازنده مدیرعامل بانک سپه با رؤسای شعب منطقه خوزستان
سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌کند/ دهمین همایش جایزه ملی مدیریت انرژی
برگزاری چهل و پنجمین قرعه‌کشی بزرگ حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک سپه
رشد سهم بازار همراه اول در فصل نخست ۱۴۰۴
رشد ۳۷ درصدی تسهیلات مسکن بانک سپه در نخستین سال دولت چهاردهم
امکان ثبت نام خودروهای برقی وارداتی در بانک سپه فراهم شد
اجرای طرح‌های گسترده عام‌المنفعه در دولت چهاردهم توسط بانک سپه
رشد شاخص های عملکردی در بانک سینا نشان از حرکت درست در مسیر اهداف تعیین شده است
آزمون های ارتقا شغلی کارکنان بانک ایران زمین برگزار شد
پیام مدیرعامل بانک سپه به مناسبت هفته بانکداری اسلامی
مشارکت موثر بانک سپه در پیشبرد اهداف کلان اقتصادی دولت
آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بانک آینده و شهرداری شهریار
ال‌جی پاکیزگی هوشمند و نوآورانه را با جاروبرقی‌های جدید در نمایشگاه IFA 2025 معرفی می‌کند
جهش ارتباطی شمال‌غرب کشور/ ثبت سرعت ۲.۲۶۹ گیگابیتی ۵G همراه اول در آذربایجان غربی
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak