عرضه سرویس های جدید پستی بر بستر فناوری اطلاعات

تشخیص خبر: پست ایران هم راستا با رویکرد اتحادیه پستی جهانی، مأموریت های جدید خود را بر بستر فناوری اطلاعات تعریف می کند.

به گزارش خبرنگار تشخیص خبر، مهندس مهری، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت پست ظهر روز جاری در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی در یازدهمین نماشگاه الکامپ، ضمن اعلام این خبر افزود: پست در بسیاری از کشورها تغییر مأموریت داده و خدماتش را بر اساس نیاز جوامع امروز عرضه می نماید.
وی با تأکید بر این که اجرایی شدن دولت الکترونیک بدون پست امکان پذیر نخواهد بود، به کارکردهای مهمی که پست ایران در کاهش معضلات جامعه دارد اشاره کرد و افزود: پست واسطی مطمئن و امین بین دولت و مردم است که هم خدمات ارائه می دهد و هم بهره وری جامعه را افزایش می دهد.
مدیرعامل پست ادامه داد: حمایت از پست, موجب انتفاع دو طرفه جامعه و دولت است و می تواند ضمن افزایش ضریب امنیت مردم، به سالم سازی محیط اداری که امروزه مهم ترین معضل دولت است کمک می نماید.
رئیس هیئت مدیره سپس به مباحث مرتبط با حوزه نمایشگاه الکامپ پرداخت و افزود: در ۸ ماهه سال جاری ۴۰۵ میلیون مرسوله به وسیله پست جابه جا شده که به نوعی می توان گفت از همین تعداد سفر نیز جلوگیری شده است.
تجارت الکترونیک از طریق پست دیگر موضوعی بود که مدیرعامل در خصوص آن گفت: هم اکنون ۲۸۴۱ فروشگاه با پست قرارداد دارند که حدود ۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و دلیل آن نیز نداشتن نماد اعتماد ۶۰۸ فروشگاه و تخلف تعداد اندکی از فروشگاه ها است.
وی در خصوص سرویس الکترونیکی پست یافته نیز گفت: در سال جاری ۲۵۳ هزار مدرک در صندوق های پست، پیدا شده که بیشترین تعداد متعلق به کارت هوشمند ملی و کارت خودرو است و این سرویس توانسته رضایت مردم را جلب نماید.
GNAF و بهنگام سازی کدپستی اماکن سرویس دیگری بود که مهندس مهری در تشریح آن گفت: با ابلاغی که از سوی شورای عالی فناوری صادر شده، هوشمندسازی اماکن که زیربنای دولت الکترونیک است در دستور کار قرار گرفته و پست با همکاری بسیاری از سازمان های دولتی عهده دار این مسئولیت شده است.
وی سپس اظهار داشت: تاکنون ۷۳ درصد اماکن شهری و ۲۵ درصد اماکن روستایی بهنگام سازی شده و درصددیم تا این ارقام را هرچه سریع تر به ۱۰۰ درصد برسانیم.
مدیرعامل همکاری با بخش خصوصی و گسترش خدمات شهروندی و تجارت الکترونیک بدون مرز را از دیگر نقاط قوت پست در استفاده از فناوری اطلاعات برشمرد و اظهار داشت: پست همراه که با شماره گیری #۱۹۳* اطلاعات مورد نیاز مردم را در اختیارشان قرار می دهد و تاکنون ۳۷ میلیون و ۷۵۹ هزار نفر از این سرویس الکترونیکی بهره برده اند.
مهندس مهری سپس به خدمات شرکت یاتا در ۳ بخش تجارت الکترونیکی بدون مرز, پست هایبرید و پست مستقیم اشاره کرد و گفت: این شرکت امکان خرید از سایت های بین المللی را برای مردم فراهم نموده و به دنبال گسترش تعامل با دنیا می باشد. ضمن آن که برای توسعه همکاری و ارائه سرویس های دیگربا این شرکت در حال رایزنی می باشیم.
مدیرعامل در مورد خدمات ویژه شهروندی یا همان سرویس خوش نیز گفت: این سرویس یکی دیگر از خدماتی است که با همکاری پست و بخش خصوصی به ثمر نشسته است و از شهروندان با شماره گیری ۱۹۳ می توانند به خدماتی مانند حمل و نقل کالا، تعمیرات منزل، خودرو و سایر وسایل مورد نیاز و بسیاری دیگر از این گونه خدمات دسترسی داشته باشند.
مهندس مهری همچنین در توضیح این سرویس اظهار داشت: هم اکنون اپراتورهای این سرویس به ۴ زبان پاسخگوی درخواست های مردم می باشند و توسعه سرویس های متنوع با این شرکت نیز در دستور کار بعدی پست قرار دارد. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۰۹/۲۴
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
پیام مدیریت عالی بانک ایران زمین به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
تصویب افزایش ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی چادرملو از محل سود انباشته
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه و با حضور رئیس‌جمهور
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak