مدیرعامل پست:
کنگره بیست وششم فرصتی مناسب برای اثبات توانمندی های پست ایران

تشخیص خبر : روز جاری همزمان با روز جهانی پست مهندس مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: پست ایران با حضور فعال در بیست وششمین کنگره پستی جهانی استانبول ۲۰۱۶ توانمندی و کارایی خود را به اثبات رساند.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط‌ عمومی شرکت ملی پست؛ مهری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی پست به ارایه گزارشی از مهم ترین اقدامات و فعالیت های شبکه پستی پرداخت.
وی در آغاز با اشاره به برگزاری بیست و ششمین کنگره پستی جهانی استانبول ۲۰۱۶ اظهار داشت: پست ایران در این نشست بین المللی حضوری فعال داشت و خوشبختانه دستاوردهای موثری را به دست آورد.
مدیرعامل پست در این ارتباط گفت: در بیست و ششمین کنگره پستی جهانی در استانبول ترکیه، جمهوری اسلامی ایران توانست با حضور ارزشمند دکتر واعظی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از دوازده سال به عضویت شورای راهبری (CA) در آید.
وی درخصوص دیگر ثمرات این کنگره بیان داشت: پست کشورمان همچنین موفق شد گواهی‌نامه نقره مدیریت کیفیت در سرویس پست نامه و جایزه برنز کیفیت سرویس پیشتاز را دریافت نماید.
مدیرعامل پست تصویب سه پیشنهاد ایران را از مهم ترین دستاوردهای کنگره استانبول برشمرد و ادامه داد: در دو هفته اول برگزاری کنگره پستی جهانی، تمامی پیشنهادهای ارائه شده توسط پست جمهوری اسلامی ایران، با اجماع عمومی و با عناوین “سرویس‌های تجارت الکترونیک، کلیدی برای یک سرویس پستی موثر و پویا”، ” درج آمار مرتبط با توسعه سرویس‌های الکترونیک پستی در آمار اتحادیه پستی جهانی” و نیز “پیشنهاد شماره ۲۰٫۱٫۷ در رابطه با اصلاح بندهای ۲ و ۳ ماده ۱ کنوانسیون پستی جهانی مورد تصویب قرار گرفت.
رییس هیات مدیره حضور وزیر ارتباطات را در کنگره پستی جهانی یک فرصت دانست و گفت: ایراد سخنرانی توسط مقام عالی وزارت در مجمع عمومی کنگره از مهم ترین اقدامات پست ایران در این رویداد جهانی بود.
مهری با اشاره به سخنان دکتر واعظی عنوان کرد: “رشد سریع تجارت الکترونیک در ایران یک چالش و در عین حال یک فرصت محسوب می شود و این مهم در آینده پست ایران نیز از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است.”
مدیرعامل با بیان این که دکتر واعظی در اجلاس وزیران کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی نیز حضور یافت افزود:دیدار با دبیرکل اتحادیه‌ پستی جهانی (UPU ) و وزرای ارتباطات ترکیه و آذربایجان درخصوص توسعه همکاری های دوجانبه از دیگر برنامه های وزیر ارتباطات در حاشیه برگزاری کنگره پستی جهانی ۲۰۱۶ بود.
وی ادامه داد: از آنجایی که گسترش تعامل و همکاری های متقابل از مهم ترین برنامه های پست ایران در عرصه بین المللی است؛ از این رو ملاقات هایی را با دبیرکل اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه؛ مدیران عامل پست ترکیه؛ اتریش و قزاقستان صورت دادیم.
اساسنامه جدید آینده روشنی را برای پست ترسیم می نماید
مهندس مهری در ادامه سخنانش از تصویب و ابلاغ اساسنامه جدید شرکت ملی پست به عنوان نقطه عطف پست در سال جاری نام برد و خاطرنشان کرد: قریب یک دهه شرکت پست بلاتکلیف بود و وضعیت مشخصی نداشت ؛از این رو آینده مشخصی پیش روی آن نبود و امکان سرمایه گذاری، اصلاح ساختار و توسعه آن نیز وجود نداشت .
وی افزود: با استقرار دولت «تدبیر و امید» با بررسی های صورت گرفته از پست ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه پستی جهانی مشخص شد ساختار پست ۱۸۵کشور دولتی می باشد .
رییس هیات مدیره اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به تغییر ماموریت های شبکه پستی و سه وجه فیزیکی، الکترونیکی و مالی منطبق با الزامات اتحادیه پستی جهانی لزوم بازنگری در اساسنامه شرکت پست احساس شد که این مهم با حمایت مجلس شورای اسلامی و پیگیری های دلسوزانه مقام عالی وزارت به تصویب رسید .
مهندس مهری با بیان این که در این اساسنامه، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام امور ملی و حاکمیتی خدمات پستی به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافته است درخصوص وظایفی که در این اساسنامه به شرکت ملی پست محول گردیده بیان داشت: ایجاد زمینه ارایه خدمات نوین پستی، تهیه طرح و انتشار تمبر و اوراق بهادار پستی برای مصارف جاری و یادبود، مدیریت نشانی مکان های کشور مبتنی بر بانک اطلاعاتی شناسه (کد) پستی ده رقمی موضوع قانون الزام اختصاص شماره ملی و شناسه پستی برای کلیه اتباع ایرانی، مصوب۱۷/۰۲/۱۳۷۶و به هنگام سازی اطلاعات مرتبط با شناسه پستی و ایجاد پایگاه نشانی استاندارد مبتنی بر اطلاعات جغرافیاییGNAF) )، ارایه خدمات صندوق پست فیزیکی-الکترونیکی، انجام عملیات تجزیه و مبادلات تمامی مرسولات و محموله های پستی بین المللی در دفاتر مبادله بین الملل (هاب پستی) و نظارت بر قبول، حمل و رهسپاری و توزیع کلیه مرسولات خرید و فروش اینترنتی مهم ترین وظایفی است که بر عهده شرکت ملی پست نهاده شده است.
وی بیان داشت: صدور نماد اعتماد الکترونیکی برای فروشگاه های اینترنتی که پیش از این از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می شد به شرکت ملی پست واگذار شده است.
مدیرعامل با اشاره به ایجاد سامانه گواهی کد پستی اظهار داشت: با توجه به این که در این اساسنامه شرکت ملی پست به عنوان متولی صدور تاییدیه کد پستی معرفی شده است هیچ سازمان دیگری مجاز به انجام این امر نمی باشد.
مدیرعامل ادامه داد: با تصویب اساسنامه جدید، شرکت ملی پست به سرعت زیرساخت های الکترونیکی و مالی را فراهم و با توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف، پست نوین با کسب و کار جدید را ایجاد خواهد نمود .
وی با بیان این که این سند قانونی فضای رقابتی را توسعه خواهد داد عنوان کرد: مطابق با این اساسنامه در آینده نزدیک اپراتورهای پستی فعال خواهند شد که با توجه به ورود رقبای پستی، شرکت ملی پست باید با کاهش قیمت تمام شده، متنوع سازی خدمات و اصلاح فرایندها و ساختار، ساده سازی و چابک سازی در این عرصه حضور یابد.
مهندس مهری در ادامه اظهار داشت: با توجه به رویکرد جدید اتحادیه پستی جهانی مبنی بر سه وجهی سازی خدمات پستی به صورت تلفیقی از خدمات فیزیکی، الکترونیکی و مالی شرکت ملی پست هوشمندسازی خدمات را هدف گذاری نمود که در این ارتباط دو پروژه مهم نرم افزار یکپارچه مبادله پستی در ۶۵۰ نقطه مبادله در سراسر کشور و سامانه هوشمند همراه نامه رسان در ۱۰ استان کشور همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.
GNAF مزایای ملی گسترده ای را به ویژه از بعد اقتصادی برای کشور به همراه دارد
براساس این گزارش رییس هیات مدیره با تاکید بر اهمیت طرح کلان (GNAf ) در سطح ملی گفت: با توجه به تاثیر این پروژه در بحث سالم سازی اقتصاد، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، این طرح به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیشنهاد گردید و به تصویب هیات دولت رسید.
مدیرعامل افزود: این برنامه در قالب سه بخش کد پستی، ژئو کد کردن نشانی و سیماک دنبال خواهد شد.
وی درخصوص بهنگام سازی اطلاعات اماکن شهری و روستایی بیان داشت: طبق استاندارد عملیات بهنگام سازی کد پستی اماکن شهری هر ۲ سال یکبار و هر ۴سال یکیار برای اماکن روستایی انجام می شود.
مهری با بیان این که تاکنون طبق برنامه اطلاعات صددرصد اماکن شهری و حدود ۵۵ درصد اماکن روستایی به روز رسانی شده افزود: براساس آمار موجود اطلاعات ۵/۳۸ میلیون اماکن شهری و ۱۰ میلیون اماکن روستایی به روز رسانی شده است.
رییس هیات مدیره عنوان کرد: تاکنون در زمینه نشانی هیچگونه استانداردی وجود نداشت و هر سازمانی به شیوه خود آدرس را تعریف می کرد.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه ملیGNAF ،با ۱۳ دستگاه و نهاد ذی ربط و تصویب نشانی سه سیلابی افزود: نشانی سه سیلابی شامل نام محله؛ نام معبر ماقبل آخر و طبقه و پلاک می باشد که تمامی آدرس ها بر این اساس ساماندهی گردیده و همه مردم و سازمان ها از این نشانی استاندارد تبعیت خواهند کرد.
مهندس مهری در تعریف ژئوکدسازی گفت : این فرایند شامل اختصاص طول و عرض جغرافیایی به هر مکان است که برای کشور بسیار پرکاربرد است.
وی مدیریت بحران در مواقع اضطرار را از کارکردهای ژئوکدسازی عنوان کرد و گفت: تاکنون عملیات ژنوکدینگ ۱۶استان کشور به پایان رسیده که در مجموع ۹۰درصد پیشرفت داشته که پیش بینی می شود کل عملیات در نقاط شهری تا دو ماه آینده تکمیل گردد .
مهندس مهری افزود: با انجام این پروژه مکان با یک آدرس و یک کد شناخته خواهد شد که تمامی سازمان ها باید به تدریج خود را با این کد واحد انطباق دهند.
وی تامین لایه‌های نقشه‌های پارسل و معابر را برای تکمیل سامانه اطلاعات جغرافیایی ضروری دانست و بیان داشت: در ۷ نقطه شهری و ۵۶۷ نقطه روستایی تامین لایه ها صورت گرفته که با رایزنی با سازمان های متولی و تجهیز آنها، نقشه های سایر مناطق نیز تهیه خواهد شد.
مهری اظهار داشت : طرح GNAF موضوعی گسترده و نوین است که به ثمر رسیدن آن مشارکت میان دستگاهی را می طلبد.
مدیرعامل با بیان این که مشتری، همواره تمرکز اصلی خدمات پستی در سراسر جهان بوده است افزود: توسعه خدمات پستی در جامعه به رضایت مشتریان از خدمات دستگاه‌های دولتی می‌انجامد.
وی با مروری بر پیام دبیر کل اتحادیه پستی جهانی به مناسبت روز جهانی پست افزود: “فناوری‌های پیشرفته اطلاعات و ارتباطات نوع جدیدی از مصرف‌کننده را ایجاد نموده که برای آنها توزیع درب منزل کافی نیست، آنها می‌خواهند در هر زمان و مکانی که نیاز داشته باشند، به آنان خدمت‌رسانی شود.”
مهندس مهری به تشریح برنامه های آتی شرکت پست پرداخت و خاطرنشان کرد: توسعه تجارت الکترونیک ؛توسعه سرویس های الکترونیکی پست (E-POST) ؛مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن؛توسعه نواحی تجزیه و توزیع ؛توسعه هاب پستی بین الملل؛ایجاد و توسعه مراکز تجزیه مکانیزه کشوری؛بهینه سازی مرکز تجزیه و مبادلات تهران و ایجاد مرکز داده و طرح جامع فناوری اطلاعات از جمله برنامه های پیش روی شبکه پستی است.
آینده شبکه پستی به توسعه سرویس امانت وابسته است
رییس هیات مدیره در بخش پایانی سخنانش عملکرد شش ماهه سال جاری شرکت پست را تشریح نمود.
وی در این باره گفت: در شش ماه نخست سال ۹۵شبکه پستی رشد۵۰ درصدی امانت، ۷درصدی عادی و ۲۳درصدی سفارشی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.
مهندس مهری با توجه به اهمیت سرویس امانت در آینده شبکه تاکید کرد: باید با افزایش سرمایه گذاری رشد چشمگیر سرویس امانت را با جدیت دنبال نماییم .
مدیرعامل درخصوص سرویس پیشتاز گفت: این سرویس با کاهش رشد ۱۰درصدی روبرو شد که علت آن را می توان در الکترونیکی شدن خدمات مختلف نیابتی یافت.
وی با بیان این که خدمات باکیفیت انتظار اصلی مشتری است افزود: در زمینه شاخص توزیع به موقع ۹درصد و شاخص انطباق کیفی ۲درصد رشد داشته ایم.
مدیرعامل در پایان اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با متنوع سازی، نوآوری و ارتقای کیفیت خدمات پستی رضایت مشتریان و ذی نفعان را فراهم آوریم. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۵/۰۷/۱۸
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
انتصاب مدیر و معاون شعب منطقه اصفهان بانک ایران زمین
بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید
انتصابات جدید در بانک ایران زمین
دریافت گواهی سازگاری با محیط ‌زیست برای چهارمین سال پیاپی توسط تلویزیون‌های LG OLED evo
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak