شهردار منطقه 7 تهران شب گذشته در حاشیه شبگردی اصحاب رسانه از این منطقه خبر داد:
ساخت بزرگترین موسسه قرآنی در حاشیه میدان امام حسین (ع)

تشخیص خبر : شهردار منطقه ۷ تهران با اشاره به تمهیدات شهرداری برای تبدیل میدان امام حسین (ع) به محور فرهنگی، از ساخت بزرگترین موسسه قرآنی در حاشیه این میدان (کارواش تهرانی) خبر داد .

به گزارش خبرنگار تشخیص خبر ، رضا نگهبان شب گذشته در شبگردی اصحاب رسانه از منطقه ۷ با اشاره به تلاش شهرداری تهران در بهره برداری از میدان امام حسین (ع) به عنوان محور فرهنگی و تجاری به ویژه برنامه‌ریزی برای استفاده از محور ۱۷ شهریور در آیین‌های فرهنگی گفت: بزرگترین موسسه قرآنی در حاشیه این میدان با همکاری سپاه محمد رسول الله تهران بزودی احداث خواهد شد.

وی افزود: منطقه ۷ یکی از مناطق واقع در پهنه مرکزی شهر تهران است که با مساحت ۱۵۴۰ هکتار از شمال به مناطق ۳ و ۴، از جنوب به مناطق ۱۳ و ۱۲، از غرب به منطقه ۶ و از شرق به منطقه ۸ محدود است و از لحاظ وسعت مقام پانزدهم را در بین مناطق شهر تهران داراست. این منطقه که در قلب تهران قرار گرفته دارای ۵ ناحیه و ۱۶محله میباشد. محلات گرگان، نظام آباد، عباس آباد، عشرت آباد و اندیشه از محلات مشهور این منطقه هستند.

ایشان در ادامه افزود: با توجه به عبور۳ بزرگراه شمال به جنوب امام علی(ع)، شهید صیاد شیرازی و شهید مدرس از منطقه ۷ و ختم شدن ضلع شمالی منطقه به بزرگراه رسالت و از جنوب به خیابان دماوند زمینه مناسبی برای تبدیل میدان امام حسین (ع) به محور فرهنگی و فعال ترین محور تجاری پایتخت را فراهم می کند. در جریان پروژه اتوبان امام علی(ع) حدود ۲۰۰۰ تملک انجام شد و حدود ۲۰ درصد از بافت فرسوده منطقه نوسازی شد.

نگهبان تاکید کرد: باید میدان امام حسین (ع) به مرکز آیینی کلان شهر تهران تبدیل شود، البته این میدان با چالش‌ها و معضلاتی از جمله بحث قاچاق مواد مخدر، مشروبات غیرمجاز و معتادین متجاهر مواجه بود که با همکاری و تعامل سه منطقه ۱۲، ۱۳ و ۷ موفق شدیم تا حد زیادی بر این مشکلات فائق آییم و این راسته را به راسته فرهنگی تبدیل کنیم. در محدوده منطقه ۷ در این میدان پایگاه بسیجی برای حضور پر رنگ بسیج احداث شد تا از این طریق با این مشکلات مقابله کنیم. این محور زمانی می تواند فعال شود که ساخت و ساز در آن رونق بگیرد. قطعا با وجود اتوبان‌ها و عبور دو خط مترو می‌توان این امر را در محدوده محقق کرد.

در ادامه این برنامه شبگردی اصحاب رسانه از موزه “رضا عباسی” واقع در خیابان شریعتی – کوچه بسطامی بازدید کردند که در حال حاضر این موزه زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اداره می‌شود.

در ادامه اصحاب رسانه با حضور در “مجموعه ورزشی ساعی” برای دقایقی ضمن انجام فعالیت‌های ورزشی همراه مسئولین منطقه از این مجموعه ورزشی بازدید کردند.

اما بازدید از مجموعه فرهنگی، ورزشی و آموزشی شهربانو آخرین برنامه اصحاب رسانه در شبگردی منطقه ۷ بود. در جریان این بازدید شهردار منطقه ۷ با اشاره به تملک زمین این مجموعه از ناجا گفت: این مجموعه شامل محیطی به مساحت ۳۲۰ متر برای فعالیت های ورزشی، کتابخانه و قرائتخانه است که تا ۱۰ روز آینده افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به سایر فعالیتهای فرهنگی در منطقه گفت: ۳۵ هزار جلد کتاب از طریق فراخوان در شبکه‌های مجازی توسط شهرداری منطقه ۷ جمع آوری شده تا در قالب طرح کتاب‌های خوانده شده به دست افراد مختلف برسد.

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۱۱/۲۱
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak