درنشست خبری ستاد ویژه کربلای زاریا و سرنوشت علامه زکزاکی مطرح شد

تشخیص خبر: دولت نیجریه باید اجازه دهد تا سازمان های کمک رسان و امدادی به کمک و یاری مجروحین برسند// باید عوامل ایجاد این جنایت را باید مجازات کند // و باید اجازه بازدید کمیته حقیقت یاب را فراهم کرده و زمینه انتقال این مجروهین را به سایر کشورها ایجاد کند .

نشست خبری ستاد مردمی پیگیری فاجعه زاریا و سرنوشت علامه شیخ ابراهیم زکزاکی؛ دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه عصر دیروز(دوشنبه) در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با حضور حجت الاسلام میثم امرودی عضو هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله حسینی قائم مقام شورای سیاست گذاری دفتر حمایت از فلسطین شهرداری تهران، دکتر علیرضا قزوه، دکتر فروز رجایی ‎فر و دکتر حسین رویوران معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار گردید .

در ابتدای این نشست خبری حجت الاسلام دکتر عبدالله حسینی در خصوص شخصیت برجسته و منحصر به فرد شیخ ابراهیم الزکزاکی و فاجعه رخ داده در زاریا گفت: سال گذشته سه تن از فرزندان ایشان در جریان برگزاری روز قدس به شهادت رسیدند. همچنین معاون ایشان و پزشک مخصوص شان به شهادت رسیدند. بسیاری از اطرافیان ایشان در این فاجعه به شهادت رسیدند. این فاجعه در شرایطی رخ داد که ارتش نیجریه با حرکت کور مذهبی متعصبانه ای به نام بوکوحرام که همانطور که از نامشان پیداست کسانی که با خواندن کتاب مشکل دارند هیچ گونه برخوردی نمی کند، ولی به شخصیت صلح دوستی مانند شیخ ابراهیم حمله می کنند .

حسینی ادامه داد: یکی از روزنامه های آلمانی در مورد گروه بوکوحرام نوشته بود، این افراد حتی نمی توانند قرآن بخوانند، آنوقت به اسم اسلام وارد مدرسه دخترانه ای شده اند و حدود ۱۸۰ نفر دختر را گروگان گرفته اند که چرا به مدرسه آمده اند تا درس بخوانند و کتاب بخوانند چرا که درس خواندن حرام است .

در ادامه این نشست خبری “حجت الاسلام میثم امرودی” عضو هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن تبریک حلول ماه ربیع و عرض تسلیت به مناسبت شهادت برادران مسلمان نیجریه ای تصریح کرد: حضور من در این جلسه به عنوان معاون شهردار تهران نیست من عضو هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین و عضو اتحادیه سازمان های بین المللی مردم نهاد مدافع مردم فلسطین هستم که جناب آقای علامه شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از اعضاء و معاونین این اتحادیه هستند .

عضو هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ادامه افزود: این سنت را شیخ ابراهیم در نیجریه باب کرده بودند که پیامبر رحمت (ص) شخصیتی است که با خودش صلح ، امنیت و مهربانی و انسان دوستی را می آورد، لذا در نیجریه در بین مسلمانان دو ماه جشن می گیرند .

وی گفت: این اتفاق ناگوار زمانی زخ داد که پرچم عزا در نیجریه جای خود را به پرچم صلح و مهربانی پیامبر اکرم (ص) در ماه ربیع داده بود.این فاجعه این ایام را تلخ کرد .

امرودی در ادامه تصریح کرد: با پی گیری هایی که انجام شده مشخص شده که وضعیت ایشان بسیار نامناسب است. متاسفانه مجروحین و شهدا در بخش های مختلف حسینیه بقیه الله اعظم و منزل شیخ ابراهیم زکزاکی دبیر کل جنبش مردمی نیجریه که تحت محاصره است هنوز روی زمین افتاده است .

عضو هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد: نهادهای مردمی ، سازمان های کمک رسانی مانند هلال احمر و صلیب سرخ هنوز نتوانسته اند به زاریا و منزل شیخ ورود پیدا کنند تا بتونند شهدا و مجروحین را از این فضا خارج کنند و به مراکز درمانی برسانند، لذا دعا کنید تا با جو فشار افکار عمومی و مردم آزاده دنیا انشاالله این فضا شکسته شود و مجروحین به مراکز درمانی رسانیده شوند .

وی افزود: ستاد ویژه کربلای زاریا و سرنوشت علامه زکزاکی کاملا مردمی است. سازمان های مردم نهادی هستند که در سطح کشور در حوزه حمایت از مردم فلسطین و حمایت از مقاومت مسلمانان در دنیا فعالیت می کنند.اینها نیز باید وارد میدان شوند چرا که چهره شیخ ابراهیم زکزاکی برای همه ما شناخته شده است .

امرودی در خصوص شخصیت فردی علامه شیخ ابراهیم زکزاکی اظهار داشت: وی شخصیتی بسیار متواضع، مودب و شخصیتی کاملا اخلاقی و مهربان با ارتباطات مردمی فوق العاده است. کسی که نزدیک به سه دهه پیش در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی سفری را به ایران می کنند خدمت حضرت امام (ره) می رسند و روح معنوی حضرت امام (ره) باعث می شود به حضرت امام (ره) علاقه مند شوند و این جنبش حق طلبانه به محوریت ایشان در نیجریه شکل می گیرد و پس از آن میلیون ها نفر به واسطه اخلاق، باورها و منش ایشان به دین اسلام گرویدند و این به دلیل اخلاق مداری ایشان بوده است .

عضو هیات رئیسه خبرگزاری قدس تاکید کرد: ایشان یکی از اعضای سازمان های بین المللی مدافع مردم فلسطین هستند که در سراسر جهان ۳۲ شخصیت و سازمان عضو آن هستند و یکی از آنها در نیجریه است که به رهبری علامه شیخ ابراهیم زکزاکی تشکیل می شود .

وی افزود: سالانه در گردهمایی ‎ها و همایش های مختلف و راهپیمایی هایی که به نفع مردم فلسطین و مقاومت تشکیل می شود، شرکت می کنند و در اکثر همایشهایی که به نفع مردم فلسطین و مردم آزاده دنیا هست ایشان سخنرانی داشته اند .

امرودی تاکید کرد: از کارهای برجسته ایشان در روزهای جهانی قدس این بود که سمینارهای مختلف در این زمینه راه می انداختند. حدود یک و سال نیم پیش سه فرزند ایشان در روز جهانی قدس طی هجمه ای با تحریک صهیونیست ها و با گلوله‏ ‎های صهیونیستی به شهادت می رسد و همان روز پیکر دو تن از این جوان را به خانواده ایشان تحویل می دهند .

استواری و اعتقاد و باور ایشان زبانزد است. به این اعتقادات چنان باور دارند که سه فرزندشان را در یک روز تقدیم باورهای دینی آزادی خواهانه خود می کند .

امرودی در خصوص عوامل پشت پرده این جنایت گفت: چه کسانی از این حادثه ناگوار بیشترین بهره را می برند، قطعا صهیونیست ها . هرچه قدر این صحنه ها خشن تر و تفرقه ها بیشتر شود، باعث آزار و اذیت مسلمانان خواهد شد که یقینا بهره اش را صهیونیست ها خواهند برد .

عضو هیئت امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین تصریح کرد: نفوذ صهیونیست ها در کشوری مانند نیجریه فوق العاده گسترده است. دیدن این صحنه ها، شنیدن ماجرا و مشاهده تصاویر این جنایت افکار عمومی را در سراسرجهان جریحه دار کرده است. قطعا دولت و ارتش نیجریه در این ماجرا ضرر خواهند کرد .

مهمترین در خواست ما این است که اجازه دهند سازمان های کمک رسان و امدادی مانند صلیب سرخ و هلال احمر به کمک و یاری مجروحین برسند. همچنین ما از سازمان کنفرانس اسلامی می خواهیم که در این فضا که انبوهی از مسلمانان در نیجریه مورد قتل و غارت قرار گرفته اند ورود پیدا کنند.از سازمان ملل می خواهیم با ورود به ماجرا به وظیفه خود عمل کند .

پس از ایشان دکترعبدالله حسینی سه دیگر این ستاد را مطرح کرد و گفت: در ابتدا دولت نیجریه باید اجازه بازدید کمیته حقیقت یاب را از کشورهای عضو کنفرانس اسلامی و سازمان های حقوق بشری فراهم کند و دوم تمام کسانی که از عوامل ایجاد این حادثه و جنایت بودند باید به مردم معرفی و مجازات کند و سوم باید زمینه انتقال این مجروهین را به سایر کشورها از جمله ایران فراهم کند .

فروز رجایی فر دبیر کل ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام در ادامه نشست خبری با تشریح شخصیت شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: علامه یک فعال ضد صهیونیست هستند و به عنوان یک حامی و مدافع فلسطین شناخته شده هستند.نیجریه به دلیل دارا بودن نفت از مناطق مورد طمع صهیونیست سرمایه داری است. در کشور نیجریه علامه زکزاکی روز جهانی قدس را به شکل کاملا مردمی نهادینه کرده بودند .

وی افزود: اگر قدرتی در ارتش نیجریه است بهتر است علیه بوکوحرام به کارگرفته شود .

ما متاسفیم که به چنین شخصیتی حمله می شود. ایشان باید هرچه زودتر آزاد شوند و از ایشان دلجویی شود .

دکتر علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و از شاعران برجسته کشور از دیگر سخنرانان این نشست بود. وی گفت: من از این حادثه بسیار ناراحت هستم و آن را محکوم می کنم. به نظر من ادبیات و هنر می تواند دیکتاتورها را در سرجای خود بنشاند. شما می توانید با زبان صلح طلبی سخن بگویید .

هنر در عین اینکه با زبان هنر سخن می گوید می تواند دیکتاتور را نابود کند چنان که پابلو نرودا شاعر بزرگ، نیکسون را بخاطر ظلمی که در شیلی کرد، در کتاب خود یعنی انگیزه نیکسون کشی، کشت. به سبب این کتاب همیشه از نیکسون به عنوان یک چهره منفور درجهان یاد می شود .

وی در پایان سخنانش ازهمه هنرمندان، نویسندگان، شاعران، ورزشکارن، اساتید دانشگاه، دانشجویان و اصحاب رسانه خواست به دفاع از این شیخ پارسا به پا خیزند .

دکتر حسین رویوران در ادامه گفت: علامه شیخ ابراهیم زکزاکی به عنوان یکی از شخصیت هایی که عضو سازمانهای بین المللی مردم نهاد حامی فلسطین بودند. فلسطین نمادی است به عنوان یکی از بحران هایی که یک جامعه ۶۷ سال درگیر آن است. فلسطین گرفتار رفتارهای رژیم صهیونیستی است که علامه ابراهیم زکزاکی براساس همین نگاه انسانی در این سازمان های مردم نهاد حضور پیدا می کرد .

ایشان عضو اتحادیه سازمان های غیردولتی حامی فلسطین بود سازمانی که در راس آن دکتر زهرا مصطفوی دختر حضرت امام خمینی (ره) هستند و این خود نشان می دهد که در این نگاه انسانی یک اشتراکی وجود دارد .

وی در پایان گفت: آنچه که اتفاق افتاده است نقض حقوق انسانی است و در هیچ فرهنگی قابل قبول نیست. اینکه سازمان های مردمی حامی و مدافع مردم فلسطین نیز حضور بهم رسانیده اند بدین علت است که می گویند آنچه برای ما مهم است انسان است چه در فلسطین باشد و چه در نیجریه . 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۰۹/۲۴
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
پیام مدیریت عالی بانک ایران زمین به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak