رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت؛
شرکتهای فاوا در سال جاری ۲۲ هزار میلیارد تومان فروش داشتند

تشخیص خبر : همایش برجام و اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه فاوا با حضور مسئولان بخش خصوصی و دولتی سه شنبه ۱۷ اسفند ماه برگزار شد.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، همایش برجام و اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه فاوا با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان وزیر و فعالان صنعت فاوا برگزار شد.
سعادت در ابتدای سخنرانی خود در همایش برجام و اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه فاوا، تصریح کرد: با انتخاب دولت تدبیر و امید و جدی شدن مذاکرات برجام، بخش خصوصی نیز وارد عمل شد و بیکار نماند. خوشبختانه در این مدت سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی نیز از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد.
او در ادامه آمارهای اشتغال و میزان مالیات پرداختی و سود شرکتهای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۹۵ را با هدف تعیین جایگاه بخش خصوصی تشریح کرد و افزود: برای نخستین بار آمار دقیق بخش خصوصی صنعت فاوا توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور تهیه شده و طی آن اطلاعات استان تهران را به عنوان نمونه آماری جمع آوری و مورد بررسی قرار دادیم. در حال حاضر ۲۸۰۰ شرکت فاوا در استان تهران فعال هستند که این تعداد نسبت به دو سال گذشته و ابتدای دوره چهارم سازمان رشد چشمگیری را به ثبت رسانده است. در ابتدای دوره ۲۱۰۰ برگ رای در استان تهران داشتیم که اکنون پس از دو سال این به رقم ۸۲۰۰ برگ رای رسیده است.
او افزود: ۱۴۰۰ اظهار نامه مالیاتی شرکتها جمع آوری و بررسی شد و طبق آن میزان فروش شرکتها ۲۲هزار میلیارد تومان است . در یکسال گذشته شرکتها ۹۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند و سود خالص پس از کسر مالیاتشان ۱۲ درصد است. اگر این رقم را به کل کشور تعمیم دهیم و تهران را ۷۰ درصد نسبت به کل صنعت در نظر بگیریم، شرکتهای صنعت فاوا در سال منتهی ۳۰/۱۱/۹۵ حدود ۶۲ هزار میلیارد تومان فروش داشتند و ۲۶۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند و سود خالص پس از کسر مالیات آنها ۷۵۰۰ میلیارد تومان است.
او با تاکید بر اینکه این آمارها نشانگر وضعیت امروز اقتصاد فاوا در کشور است، وضعیت اشتغال در صنعت ICT را تشریح کرد و گفت: ۶۶۵ شرکت به عنوان نمونه آماری بررسی شد که طبق آن سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ رشد ۸ درصدی در اشتغال به ثبت میرسد همینطور طبق نمونه آماری ۲۱۳ هزار نفر در شرکتهای فاوا در کل کشور مشغول هستند. که میانگین حقوق و مزایای هر نفر حدود ۴ ونیم میلیون تومان بوده است.

بخش خصوصی دوهزار و ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کرده است
سعادت با یادآوری این نکته که کلید اصلی سیاستهای اقتصاد مقاومتی اعتماد به بخش خصوصی برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری است، گفت: یکی از شاخص های قابل استناد برای اثبات توان بخش خصوصی در سرمایه گذاری، مجموع امتیاز پروانه های جدید مانند FCP، MVNO، SERVCO وIPTV که طی دو سال اخیر توسط بخش خصوصی تقاضا و دریافت شده است. بخش خصوصی با اعتماد به عملکرد دولت در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، برای اخذ مجوز فعالیت دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و برای خود ایجاد تعهد کرده است. واضح است که این هزینه پرداخت شده تا پیرو آن کار و فعالیت انجام شود.
او افزود: اگر این رقم را چهار درصد سرمایه گذاری لازم برای فعالیت با پروانه های جدید حساب کنیم، جمع سرمایه گذاری بخش خصوصی در سه سال آینده ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان میرسد.

رشد چشمگیر ایده در صنعت فاوا
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به رشد ۱۰ برابری استارتاپها در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۸۰ استارتاپ با حمایت سازمان در نمایشگاه الکامپ حضور یافتند، امسال برای ایجاد انگیزه ظرفیت را سه برابر کردیم اما با استقبال ده برابری مواجه شدیم. یعنی در دو سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ شرکت و طرح و ایده نو در حوزه ICT ایجادشده است.
سعادت افزود: اکنون که جوانان صنعت فاوا به ثبات اقتصاد کشور اعتماد کردند، سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز آماده است در سایه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و برجام در جهت حفظ دستاوردهای این صنعت و تولید ثروت برای رشد و تعالی کشور یاری رساند.

نوشته شده در تاریخ : ۹۵/۱۲/۱۷
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
انتصاب مدیر و معاون شعب منطقه اصفهان بانک ایران زمین
بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید
انتصابات جدید در بانک ایران زمین
دریافت گواهی سازگاری با محیط ‌زیست برای چهارمین سال پیاپی توسط تلویزیون‌های LG OLED evo
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak