تأمین اجتماعی مهمترین نقش را در تأمین سلامت و امنیت جامعه ایفاء می کند

تشخیص نیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان مهمترین نقش را در تأمین سلامت و امنیت جامعه ایفا می کند.
تأمین اجتماعی مهمترین نقش را در تأمین سلامت و امنیت جامعه ایفاء می کند
به گزارش تشخیص نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر منصور اعتصامی در پنجمین همایش تکریم کارفرمایان نمونه استان لرستان گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند و از خدمات این سازمان بهره مند هستند که معیشت آنها به نوعی به حیات تأمین اجتماعی مرتبط است.
وی با اشاره به اهمیت توازن منابع و مصارف در سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: بر اساس ماده ۳۱ برنامه پنجم توسعه، هیچ هزینه ای نباید بر تأمین اجتماعی تحمیل شود مگر اینکه منابع آن تأمین شود .
دکتر اعتصامی با بیان اینکه ماهانه به ۲ میلیون و ۷۹۳ هزار مستمری بگیر، مستمری پرداخت می شود، افزود: بهبود تعاملات با شرکای اجتماعی به واسطه تحقق اصل سه جانبه گرایی، ارتقای سطح آگاهی با هدف بهبود دانش بیمه ای آنان، تشویق و ترویج فرهنگ بیمه پردازی در راستای تحقق حقوق بیمه شدگان و افزایش درآمد سازمان در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان نیز در این همایش گفت: تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان عمومی غیردولتی (از حیث بودجه و منافع) و به لحاظ استقلال مالی در چند سال گذشته با یک شرایط خاص اقتصادی مواجه بوده و به لحاظ اعتقاد و رویکرد به اصل همیاری و مشارکت در سیاستهای اقتصاد مقاومتی دولت، تعامل با کارفرمایان و صاحبان تولید و صنعت را در راستای وصول مطالبات و منابع مورد نیاز در سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
شهناز حمزه لوی با اشاره به افزایش تعداد مستمری بگیران نسبت به تعداد بیمه شدگان و در نهایت کاهش منابع و افزایش مصارف ناشی از این جریان،افزود: در ابتدای دهه اول انقلاب، به ازای هر ۲۰ کارگر یک نفر مستمری بگیر وجود داشت ولی امروز به ازای هر ۵نفر کارگر یک نفر مستمری بگیر از تأمین اجتماعی حقوق مستمری دریافت می کند که این امر برای سازمان تأمین اجتماعی اتفاق خوشایندی نیست و نیازمند تصمیم گیری و برنامه ریزی جدی برای افزایش حجم بیمه شدگان است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان افزود: تأمین اجتماعی استان علیرغم طلب ۲۴۰میلیارد تومانی از کارفرمایان استان، همواره در چند سال اخیر که کشور تحت فشار تحریم های ظالمانه غرب بود، سیاستهای حمایتی و تعاملی را در قبال کارفرمایان مدیون و بدهکار اتخاذ کرده است.
وی با اشاره به چگونگی انتخاب کارفرمایان نمونه از سوی تأمین اجتماعی گفت:در انتخاب کارفرمایان موفق و نمونه، عدم بدهی به سازمان، رشد بهره وری، قدرت تاب آوری مراکز تولیدی، رعایت استانداردهای بهداشتی و ایمنی، جهت گیری صادراتی، ترویج مصرف کالاهای داخلی و ملی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه سیاستهای تأمین اجتماعی در راستای ایجاد سه جانبه گرایی میان دولت، کارگر و کارفرماست، گفت:در باب حمایت از کارفرمایان و تسهیل امور آنها در دو سال اخیر اقداماتی از قبیل دریافت اینترنتی لیست های حق بیمه و ابلاغ الکترونیکی برای کاهش مراجعه حضوری کارفرمایان و صرفه جویی در زمان انجام شده است،به طوری که در حال حاضر ۷۰ درصد کارفرمایان استان، لیست های حق بیمه خود را به شکل الکترونیکی به سازمان تأمین اجتماعی عرضه می کنند.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان نیز در این همایش یکی از مهمترین راهکارهای کمک به بنگاههای اقتصادی را حمایت از تولید داخلی و مصرف کالاهای تولید شده در استان برشمرد و گفت: یکی از دغدغه های امروز تداوم حیات سازمان تأمین اجتماعی است و تمام تلاش ما این است که این صندوق حفظ شود زیرا تقویت این صندوق ارائه خدمات بهتر را به دنبال دارد.
آشتاب افزود: امروز کارفرمایان و کارگران لرستان با چالشها و مشکلات فراوانی روبرو هستند ولی در عین حال با درک درست و متقابل این شرایط را تحمل می کنند و امیدواریم که در آینده نزدیک این مشکلات مرتفع شود.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان لرستان نیز در این همایش گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه است که بخش عمده درآمد آن را بخش کارفرمایی تأمین می کند.
دکتر سلاحورزی افزود: یکی از مشکلات تأمین اجتماعی این است که دولت ها همواره به دنبال تکالیف خارج از توان و تکلیف تأمین اجتماعی بوده اند و بدون اینکه منابعی را مشخص کنند تکالیف تحمیلی را برای تأمین اجتماعی تعریف کرده اند.
وی با اشاره به اینکه مجموعه درآمدهای این سازمان مبتنی بر وصول حق بیمه هاست، گفت:امید است که کارفرمایان اهتمام بیشتری برای پرداخت به موقع حق بیمه خود داشته باشند و متقابلاً سازمان تأمین اجتماعی نیز با تکریم و احترام بیشتر به مطالبات کارفرمایان رسیدگی تا روابط سازمان و کارفرمایان بهبود یابد.
در پایان این همایش از کارفرمایان شرکت های زاگرس پوش بروجرد، آهک صنعتی و هیدراته لرستان، داروسازی دکتر جهانگیر و اطمینان سازه خرم آباد به عنوان کارفرمایان نمونه و برگزیده استان در سال جاری تجلیل شد. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۰۵/۲۴
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
انتصاب مدیر و معاون شعب منطقه اصفهان بانک ایران زمین
بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید
انتصابات جدید در بانک ایران زمین
دریافت گواهی سازگاری با محیط ‌زیست برای چهارمین سال پیاپی توسط تلویزیون‌های LG OLED evo
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak