با هدف ترویج و بهبود قابلیت‌های مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات
«اُنس» به الکامپ ۲۳ می‌آید

تشخیص خبر :دبیرخانه تفاهم‌نامه اُنس با هدف معرفی برنامه‌ها و جلب علاقه‌مندان، ذی‌نفعان و حامیان در جهت ترویج و بهبود قابلیت‌های مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات، در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ حضور دارد.

به گزارش تشخیص خبر ، علی آذرکار دبیر اجرایی اُنس با اعلام این مطلب گفت: اُنس یک اقدام مشترک به منظور ترویج مجموعه فرآیندهای بلوغ قابلیت و مدیریت و پایش خدمات فاوا در کشور است که با همکاری و مشارکت سه شخصیت حقوقی (سازمان مدیریت صنعتی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و انجمن انفورماتیک ایران) طی تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۱۳۹۲ به امضا رسید، رسما معرفی و فعالیت‌های خود را آغاز کرد. نام اُنس برگرفته از نام سه رکن اصلی آن است («ا»: انجمن انفورماتیک ایران؛ «ن»: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور؛ «س»: سازمان مدیریت صنعتی).
وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی سوابق و ظرفیت خوبی در ترویج مضامین نوین و برتر مدیریت در کشور دارد که ترویج مدیریت کیفیت و استانداردهای سری ۹۰۰۰، برگزاری دوره‌های آموزشی MBA و برگزاری جایزه IMI100 از نمونه‌های آن است. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز یک تشکل فراگیر صنفی در حوره فناوری اطلاعات بوده و همواره مشتاق توسعه خدمات مشاوره در این بازار بوده و است. انجمن انفورماتیک ایران هم به عنوان باسابقه‌ترین انجمن علمی در حوزه فناوری اطلاعات، توجه و اهتمام ویژه‌ای به مباحث مدیریت خدمات فناوری اطلاعات داشته و «گروه تخصصی راهبری و مدیریت خدمات فاوا» را برپا کرده و همایش‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی را در این خصوص برگزار می‌کند.
آذرکار ادامه داد: ماموریت اصلی اُنس، ترویج و بهبود قابلیت‌های مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات در عرصه‌ صنعت و اقتصاد در طرف عرضه و تقاضا از طریق یک نقشه‌راه مدون است. ماهیت کارکردی این سه رکن به گونه‌ای است که بخش قابل توجهی از این بازار را، چه در طرف تقاضا (بنگاه‌های اقتصادی با کسب‌وکارهای مختلف و متنوع) و چه در طرف عرضه (بخش خصوصی و دانشگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات مورد نیاز) شناخته و با آن آشنا هستند.
دبیر اجرایی اُنس گفت: نقشه‌راه سندی است که در آن چشم‌انداز و ماموریت اُنس و نیز برنامه‌ها و اقدامات لازم برای تحقق آنها، پیش‌‌بینی شده است. روح حاکم بر تدوین این سند، ترویج است. علاوه بر آن تلاش شده تا موضوعاتی ترویج شوند که در صورت ایجاد تحرک در بازار تقاضا، ظرفیت عرضه‌ آن‌ها نیز وجود داشته باشد.
وی افزود: اُنس از حیث کارکردی محیطی را برای ترویج و بهبود قابلیت‌های مدیریت و راهبری فاوا از طریق شناسایی طرف‌های عرضه و تقاضا و ایجاد بستری برای تعامل این دو فراهم می‌کند. به بیان دیگر، اُنس به مشابه کاتالیزوری است که تلاش دارد با تحریک طرف تقاضا و تشویق طرف عرضه، تسهیلاتی را در راستای بلوغ سازمانی بنگاه‌های اقتصادی در این حوزه فراهم کند.
آذرکار ادامه داد: دبیرخانه اُنس ساختاری است که به منظور تحقق و پیاده‌سازی فعالیت‌های پیش‌بینی شده در نقشه‌راه، ایجاد شده است. دبیر اجرایی، مسوولیت برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های نقشه‌راه را تحت نظر کمیته راهبری بر عهده دارد. کمیته راهبری نیز متشکل از نمایندگان طرفین و مشاوران ارشد بوده که هدایت و راهبری کلان و نظارت عالیه اُنس را بر عهده دارند.
براساس این گزارش مسوولیت‌های دبیرخانه‌ای از ابتدای شکل‌گیری اُنس تا پایان سال ۱۳۹۵ بر عهده «سازمان مدیریت صنعتی» بوده و از ابتدای سال جاری بر عهده «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور» گذاشته شده است. اطلاعات بیشتر درباره دبیرخانه اُنس در وبگاه آن به آدرس ons-fava.ir آمده است.
بیست و سومین نمایشگاه الکامپ ۳۰ تیرماه تا دوم مردادماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه دبیرخانه اُنس در سالن ۴۴ و در کنار غرفه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قرار دارد. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۶/۰۴/۲۵
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak