ارتقا سطح مشارکت سه کمیته فرعی کمیته فنی فناوری اطلاعات

تشخیص خبر : سطح مشارکت کمیته‌ فرعی ۷ (مهندسی سامانه‌ها و نرم‌افزار)، کمیته فرعی ۲۷ (فنون امنیت اطلاعات) و کمیته فرعی ۴۰ (مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و حکمرانی فناوری اطلاعات)، از ناظر (O) به مشارکت‌کننده (P) پس از پیگیری‌های لازم با سازمان ملی استاندارد ایران، ارتقا یافت.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، علی آذرکار دبیر کمیته فنی فناوری اطلاعات با اعلام این خبر، گفت: این سطح مشارکت از زمان شکل‌گیری و تشکیل ساختار اولیه کمیته فنی فناوری اطلاعات در سال ۱۳۸۸ تا کنون (به جز مقطع کوتاهی)، در وضعیت O بوده که بر اثر فعالیت‌های انجام شده طی سال گذشته، پیگیر‌ی‌ها و اصرار هیات‌رئیسه مبنی بر حضور فعال‌تر در فعالیت‌های کمیته‌های فرعی، سطح مشارکت سه کمیته مذکور به P ارتقا یافت. این ارتقا هفته گذشته به طور رسمی توسط سازمان ایزو پذیرفته و به سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد.
در ساختار ISO/IEC JTC1، اعضای مشارکت‌کننده نقش اثرگذاری در فرآیند تدوین استانداردها (از زمان ارائه پیشنهاد اولیه برای تدوین استاندارد تا زمان بازنگری آن در مقاطع چهار ساله) داشته و تعهداتی را متقبل می‌شوند. این اعضا دارای حق رای بوده و بنابراین آرای آن‌ها در تصویب یا رد یک استاندارد مهم و موثر است. موضوع مهم‌تر این است که اعضای مشارکت‌کننده می‌توانند خبرگانی را برای مشارکت در تیم تدوین استانداردها معرفی کنند. این فرصتی است که متخصصان داخلی می‌توانند از آن هم برای معرفی توان داخلی و هم برای انتقال دانش خبرگان خارجی، از آن بهره ببرند.
علی آذرکار اعلام کرد: سطح مشارکت تنها کمیته فعال دیگر، یعنی کمیته فرعی ۳۹ (پایداری برای فناوری اطلاعات و از طریق آن)، نیز در آینده نزدیک از ناظر به مشارکت‌کننده ارتقا پیدا خواهد کرد.
آذرکار افزود: با توجه به فراخوان اعلامی، افراد و سازمان‌هایی برای تشکیل سایر کمیته‌های فرعی نیز با کمیته فنی فناوری اطلاعات در حال پیگیری هستند. در حال حاضر، تشکیل کمیته‌ فرعی ۲۹ (کدینگ اطلاعات صوتی، تصویری، چندرسانه‌ای و ابررسانه‌ای) توسط هیات‌رئیسه مصوب شده و پیگیری‌های لازم برای سامان‌دهی دبیرخانه متناظر در دست انجام است. پیشنهاد تشکیل کمیته فرعی ۲۸ (تجهیزات اداری) نیز به دبیرخانه کمیته اصلی رسیده است که باید در هیات‌رئیسه طرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.
دبیر کمیته فنی فناوری اطلاعات از تمامی نهادها و سازمان‌هایی که به طور تخصصی در حوزه‌های معینی از فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند، درخواست کرد برای فعال‌سازی کمیته‌های فرعی مرتبط با حوزه تخصصی خود اقدام کنند. از آنجا که دبیرخانه کمیته‌های فرعی، نقش مهمی در سازمان‌دهی متخصصان و خبرگان و هدایت فعالیت‌های آنها دارد، لازم است از زیرساخت‌های لازم برای این منظور برخوردار باشد. بخش قابل توجهی از مسئولیت‌های دبیرخانه متوجه «دبیر کمیته فرعی» است. دبیر عهده‌دار گردآوری نظرات متخصصان در خصوص اسناد ارسالی از کمیته اصلی (ISO/IEC JTC1)، اصلاح، جمع‌بندی و انعکاس آن‌ها به کمیته اصلی (از طریق مجاری مشخص شده) است.
نهادها و سازمان‌های فعال و علاقه‌مند برای پذیرش مسئولیت‌های دبیرخانه‌ای کمیته‌های فرعی، می‌توانند درخواست‌های خود را به آدرس jtc1@tehrannsr.org ارسال کنند. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۶/۰۷/۰۳
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
رویداد (چادرو) نمونه‌ای از نوآوری باز در کشور است
زیرساخت های روابط معدنی ایران و گینه، باید توسعه یابد
پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
این تازه آغاز راه است…
انتصاب مدیر و معاون شعب منطقه اصفهان بانک ایران زمین
بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید
انتصابات جدید در بانک ایران زمین
دریافت گواهی سازگاری با محیط ‌زیست برای چهارمین سال پیاپی توسط تلویزیون‌های LG OLED evo
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak