ارتقا سطح مشارکت سه کمیته فرعی کمیته فنی فناوری اطلاعات

تشخیص خبر : سطح مشارکت کمیته‌ فرعی ۷ (مهندسی سامانه‌ها و نرم‌افزار)، کمیته فرعی ۲۷ (فنون امنیت اطلاعات) و کمیته فرعی ۴۰ (مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و حکمرانی فناوری اطلاعات)، از ناظر (O) به مشارکت‌کننده (P) پس از پیگیری‌های لازم با سازمان ملی استاندارد ایران، ارتقا یافت.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، علی آذرکار دبیر کمیته فنی فناوری اطلاعات با اعلام این خبر، گفت: این سطح مشارکت از زمان شکل‌گیری و تشکیل ساختار اولیه کمیته فنی فناوری اطلاعات در سال ۱۳۸۸ تا کنون (به جز مقطع کوتاهی)، در وضعیت O بوده که بر اثر فعالیت‌های انجام شده طی سال گذشته، پیگیر‌ی‌ها و اصرار هیات‌رئیسه مبنی بر حضور فعال‌تر در فعالیت‌های کمیته‌های فرعی، سطح مشارکت سه کمیته مذکور به P ارتقا یافت. این ارتقا هفته گذشته به طور رسمی توسط سازمان ایزو پذیرفته و به سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد.
در ساختار ISO/IEC JTC1، اعضای مشارکت‌کننده نقش اثرگذاری در فرآیند تدوین استانداردها (از زمان ارائه پیشنهاد اولیه برای تدوین استاندارد تا زمان بازنگری آن در مقاطع چهار ساله) داشته و تعهداتی را متقبل می‌شوند. این اعضا دارای حق رای بوده و بنابراین آرای آن‌ها در تصویب یا رد یک استاندارد مهم و موثر است. موضوع مهم‌تر این است که اعضای مشارکت‌کننده می‌توانند خبرگانی را برای مشارکت در تیم تدوین استانداردها معرفی کنند. این فرصتی است که متخصصان داخلی می‌توانند از آن هم برای معرفی توان داخلی و هم برای انتقال دانش خبرگان خارجی، از آن بهره ببرند.
علی آذرکار اعلام کرد: سطح مشارکت تنها کمیته فعال دیگر، یعنی کمیته فرعی ۳۹ (پایداری برای فناوری اطلاعات و از طریق آن)، نیز در آینده نزدیک از ناظر به مشارکت‌کننده ارتقا پیدا خواهد کرد.
آذرکار افزود: با توجه به فراخوان اعلامی، افراد و سازمان‌هایی برای تشکیل سایر کمیته‌های فرعی نیز با کمیته فنی فناوری اطلاعات در حال پیگیری هستند. در حال حاضر، تشکیل کمیته‌ فرعی ۲۹ (کدینگ اطلاعات صوتی، تصویری، چندرسانه‌ای و ابررسانه‌ای) توسط هیات‌رئیسه مصوب شده و پیگیری‌های لازم برای سامان‌دهی دبیرخانه متناظر در دست انجام است. پیشنهاد تشکیل کمیته فرعی ۲۸ (تجهیزات اداری) نیز به دبیرخانه کمیته اصلی رسیده است که باید در هیات‌رئیسه طرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.
دبیر کمیته فنی فناوری اطلاعات از تمامی نهادها و سازمان‌هایی که به طور تخصصی در حوزه‌های معینی از فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند، درخواست کرد برای فعال‌سازی کمیته‌های فرعی مرتبط با حوزه تخصصی خود اقدام کنند. از آنجا که دبیرخانه کمیته‌های فرعی، نقش مهمی در سازمان‌دهی متخصصان و خبرگان و هدایت فعالیت‌های آنها دارد، لازم است از زیرساخت‌های لازم برای این منظور برخوردار باشد. بخش قابل توجهی از مسئولیت‌های دبیرخانه متوجه «دبیر کمیته فرعی» است. دبیر عهده‌دار گردآوری نظرات متخصصان در خصوص اسناد ارسالی از کمیته اصلی (ISO/IEC JTC1)، اصلاح، جمع‌بندی و انعکاس آن‌ها به کمیته اصلی (از طریق مجاری مشخص شده) است.
نهادها و سازمان‌های فعال و علاقه‌مند برای پذیرش مسئولیت‌های دبیرخانه‌ای کمیته‌های فرعی، می‌توانند درخواست‌های خود را به آدرس jtc1@tehrannsr.org ارسال کنند. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۶/۰۷/۰۳
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
پیام مدیریت عالی بانک ایران زمین به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak