رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خبر داد
گرانی ۵ درصدی در بازار لوازم خانگی

تشخیص خبر : رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت برخی انواع لوازم خانگی خبر داد.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سئوالی مبنی بر صحبت‌هایی که در ماه‌های گذشته مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی مطرح شده بود اظهار کرد: پس از ماه‌های محرم و صفر حدود پنج درصد افزایش قیمت در لوازم خانگی وارداتی و پس از آن در برخی برندهای داخلی صورت گرفت که البته با توجه به مواردی مانند افزایش قیمت کالاهای اولیه سازندگان این کالاها شاید بتوان این گرانی را قابل توجیه دانست .

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته در قیمت فولاد، آلومینیوم و فلزاتی از این دست شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم، گفت: طبیعی است که این گرانی قیمت تمام شده را برای تولیدکنندگان داخلی افزایش می‌دهد. در حوزه واردات نیز به واسطه تغییر نرخ ارز افزایش پنج درصدی قیمت قابل توجیه محسوب می‌شود.

طحان پور در پاسخ به این سئوال که با توجه به رکود فعلی آیا بازار کشش افزایش قیمت را دارد، توضیح داد:اگر چه هم اکنون برندهای خوب و باکیفیت داخلی مشتری خود را داشته و در رکود نیستند، اما در مجموع با توجه به اتفاقات صورت گرفته شاید نیاز بود افزایش قیمت بیشتری را در بازار لوازم خانگی شاهد باشیم که با توجه به شرایط موجود تولیدکنندگان و واردکنندگان در نهایت به همین پنج درصد بسنده کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همچنین اظهار کرد: این افزایش قیمت در تمام برندهای داخلی رخ نداده و تنها برخی از تولیدکنندگان داخلی قیمت خود را تغییر داده‌اند.

وی در ارتباط با وضعیت تولید لوازم خانگی تاکید کرد:اکنون بنا بر اذعان همگان هزینه‌های تولید در کشور رقمی بالا را در برمی‌گیرد .

طحان پور در ادامه گردش مالی بازار لوازم خانگی ایران را معادل سالانه ۸۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت:درباره اینکه چه سهمی از این گردش مالی به کالای داخلی و چه سهمی به برندهای جهانی اختصاص پیدا می‌کند آمار شفاف و قطعی وجود ندارد، اما زمانی اینگونه عنوان می‌شد که ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی دست برندهای وارداتی است اما اکنون نسبت کالاهای داخل به خارج به ترتیب به ۶۰ و ۴۰ درصد تغییر کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با پیش‌بینی‌هایی که گاه مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی مطرح می‌شود، گفت: متاسفانه شاهدیم گاه برخی از تولیدکنندگان صحبت‌هایی مبنی بر گرانی لوازم خانگی را مطرح می‌کنند در حالی که ممکن است در برخی موارد در شرایط رکود این گرانی توجیه چندانی هم نداشته باشد. پس از طرح این موضوع ممکن است برخی افراد به گرانی کالا تشویق شده و محصول خود را گران کنند اما جالب اینکه شرکت‌هایی که بحث گرانی را مطرح کردند، قیمت خود را پایین نیاورده و یا در نهایت ممکن است برخی تخفیف‌هایی که در گذشته به مشتریان خود می‌دادند را کاهش دهند. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۶/۱۰/۰۳
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دومین طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول کلید خورد
نقدینگی جامعه از مسیر گواهی سپرده کالایی راهی تولید می‌شود/بورس کالا می‌تواند به هاب بزرگ منطقه تبدیل شود
اعلام شعب کشیک بانک ایران زمین در استان های تهران و البرز برای روز پنجشنبه سیزدهم شهریور ۱۴۰۴
قدردانی استاندار خوزستان از نقش بانک سپه در پیشبرد اهداف اقتصادی استان
مدیرعامل بانک ملی ایران: واگذاری و فروش اموال مازاد بانک شتاب بیشتری می‌گیرد
دیدار سازنده مدیرعامل بانک سپه با رؤسای شعب منطقه خوزستان
سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌کند/ دهمین همایش جایزه ملی مدیریت انرژی
برگزاری چهل و پنجمین قرعه‌کشی بزرگ حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک سپه
رشد سهم بازار همراه اول در فصل نخست ۱۴۰۴
رشد ۳۷ درصدی تسهیلات مسکن بانک سپه در نخستین سال دولت چهاردهم
امکان ثبت نام خودروهای برقی وارداتی در بانک سپه فراهم شد
اجرای طرح‌های گسترده عام‌المنفعه در دولت چهاردهم توسط بانک سپه
رشد شاخص های عملکردی در بانک سینا نشان از حرکت درست در مسیر اهداف تعیین شده است
آزمون های ارتقا شغلی کارکنان بانک ایران زمین برگزار شد
پیام مدیرعامل بانک سپه به مناسبت هفته بانکداری اسلامی
مشارکت موثر بانک سپه در پیشبرد اهداف کلان اقتصادی دولت
آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بانک آینده و شهرداری شهریار
ال‌جی پاکیزگی هوشمند و نوآورانه را با جاروبرقی‌های جدید در نمایشگاه IFA 2025 معرفی می‌کند
جهش ارتباطی شمال‌غرب کشور/ ثبت سرعت ۲.۲۶۹ گیگابیتی ۵G همراه اول در آذربایجان غربی
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak