رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خبر داد
گرانی ۵ درصدی در بازار لوازم خانگی

تشخیص خبر : رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت برخی انواع لوازم خانگی خبر داد.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سئوالی مبنی بر صحبت‌هایی که در ماه‌های گذشته مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی مطرح شده بود اظهار کرد: پس از ماه‌های محرم و صفر حدود پنج درصد افزایش قیمت در لوازم خانگی وارداتی و پس از آن در برخی برندهای داخلی صورت گرفت که البته با توجه به مواردی مانند افزایش قیمت کالاهای اولیه سازندگان این کالاها شاید بتوان این گرانی را قابل توجیه دانست .

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته در قیمت فولاد، آلومینیوم و فلزاتی از این دست شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم، گفت: طبیعی است که این گرانی قیمت تمام شده را برای تولیدکنندگان داخلی افزایش می‌دهد. در حوزه واردات نیز به واسطه تغییر نرخ ارز افزایش پنج درصدی قیمت قابل توجیه محسوب می‌شود.

طحان پور در پاسخ به این سئوال که با توجه به رکود فعلی آیا بازار کشش افزایش قیمت را دارد، توضیح داد:اگر چه هم اکنون برندهای خوب و باکیفیت داخلی مشتری خود را داشته و در رکود نیستند، اما در مجموع با توجه به اتفاقات صورت گرفته شاید نیاز بود افزایش قیمت بیشتری را در بازار لوازم خانگی شاهد باشیم که با توجه به شرایط موجود تولیدکنندگان و واردکنندگان در نهایت به همین پنج درصد بسنده کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همچنین اظهار کرد: این افزایش قیمت در تمام برندهای داخلی رخ نداده و تنها برخی از تولیدکنندگان داخلی قیمت خود را تغییر داده‌اند.

وی در ارتباط با وضعیت تولید لوازم خانگی تاکید کرد:اکنون بنا بر اذعان همگان هزینه‌های تولید در کشور رقمی بالا را در برمی‌گیرد .

طحان پور در ادامه گردش مالی بازار لوازم خانگی ایران را معادل سالانه ۸۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت:درباره اینکه چه سهمی از این گردش مالی به کالای داخلی و چه سهمی به برندهای جهانی اختصاص پیدا می‌کند آمار شفاف و قطعی وجود ندارد، اما زمانی اینگونه عنوان می‌شد که ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی دست برندهای وارداتی است اما اکنون نسبت کالاهای داخل به خارج به ترتیب به ۶۰ و ۴۰ درصد تغییر کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با پیش‌بینی‌هایی که گاه مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی مطرح می‌شود، گفت: متاسفانه شاهدیم گاه برخی از تولیدکنندگان صحبت‌هایی مبنی بر گرانی لوازم خانگی را مطرح می‌کنند در حالی که ممکن است در برخی موارد در شرایط رکود این گرانی توجیه چندانی هم نداشته باشد. پس از طرح این موضوع ممکن است برخی افراد به گرانی کالا تشویق شده و محصول خود را گران کنند اما جالب اینکه شرکت‌هایی که بحث گرانی را مطرح کردند، قیمت خود را پایین نیاورده و یا در نهایت ممکن است برخی تخفیف‌هایی که در گذشته به مشتریان خود می‌دادند را کاهش دهند. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۶/۱۰/۰۳
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان گلستان
آغاز پرداخت حقوق تیرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از ۲۹ تیر
«تملی»؛طرح بانک ملی ایران برای کمک به متقاضیان خرید مسکن
مجمع عمومی عادی سالانه بانک سینا برگزار شد
قدردانی از همراهی مشتریان؛ جوایز دهمین قرعه‌کشی سپرده سبای باشگاه مشتریان بانک پارسیان اهدا شد
ارائه تسهیلات طرح طلوع ویژه مشتریان فعال بانک ایران زمین
هدیه همراه اول به مردم لرستان به‌مناسبت ثبت جهانی دره خرم‌آباد
تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای پایداری خدمات بانک سپه
کاهش زیان و رشد درآمد؛ سال مثبت برای بانک ایران زمین
آمادگی بانک سپه برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری
پایانی با شکوه برای مسابقه بزرگ «به توان دوستی فراز بانک»!
تشریح سیاست‌های آتی بانک سینا در سمینار ماهانه مدیر عامل و مدیران مناطق
عرضه ۲۱۹ هزار تن محصول در بورس کالای ایران
نام روزهای هفته تأمین اجتماعی سال ۱۴۰۴ اعلام شد
معرفی نحوه دریافت و نصب برنامک همراه بانک سپه
لیست شعب کشیک بانک سینا در روزپنجشنبه ۱۹تیرماه ۱۴۰۴
اعلام شعب کشیک بانک ایران زمین در استان های تهران و البرز در روز پنجشنبه نوزدهم تیر ۱۴۰۴
بازدید وزیر اقتصاد از مجموعه بانک سپه / قدردانی دکتر مدنی‌زاده از مدیران و کارکنان این بانک
حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو در فولاد مبارکه و تأکید بر تداوم جریان تولید
عرضه سکه طلا در شرکت صرافی سینا آغاز شد
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak