رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خبر داد
گرانی ۵ درصدی در بازار لوازم خانگی

تشخیص خبر : رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت برخی انواع لوازم خانگی خبر داد.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سئوالی مبنی بر صحبت‌هایی که در ماه‌های گذشته مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی مطرح شده بود اظهار کرد: پس از ماه‌های محرم و صفر حدود پنج درصد افزایش قیمت در لوازم خانگی وارداتی و پس از آن در برخی برندهای داخلی صورت گرفت که البته با توجه به مواردی مانند افزایش قیمت کالاهای اولیه سازندگان این کالاها شاید بتوان این گرانی را قابل توجیه دانست .

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته در قیمت فولاد، آلومینیوم و فلزاتی از این دست شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم، گفت: طبیعی است که این گرانی قیمت تمام شده را برای تولیدکنندگان داخلی افزایش می‌دهد. در حوزه واردات نیز به واسطه تغییر نرخ ارز افزایش پنج درصدی قیمت قابل توجیه محسوب می‌شود.

طحان پور در پاسخ به این سئوال که با توجه به رکود فعلی آیا بازار کشش افزایش قیمت را دارد، توضیح داد:اگر چه هم اکنون برندهای خوب و باکیفیت داخلی مشتری خود را داشته و در رکود نیستند، اما در مجموع با توجه به اتفاقات صورت گرفته شاید نیاز بود افزایش قیمت بیشتری را در بازار لوازم خانگی شاهد باشیم که با توجه به شرایط موجود تولیدکنندگان و واردکنندگان در نهایت به همین پنج درصد بسنده کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همچنین اظهار کرد: این افزایش قیمت در تمام برندهای داخلی رخ نداده و تنها برخی از تولیدکنندگان داخلی قیمت خود را تغییر داده‌اند.

وی در ارتباط با وضعیت تولید لوازم خانگی تاکید کرد:اکنون بنا بر اذعان همگان هزینه‌های تولید در کشور رقمی بالا را در برمی‌گیرد .

طحان پور در ادامه گردش مالی بازار لوازم خانگی ایران را معادل سالانه ۸۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت:درباره اینکه چه سهمی از این گردش مالی به کالای داخلی و چه سهمی به برندهای جهانی اختصاص پیدا می‌کند آمار شفاف و قطعی وجود ندارد، اما زمانی اینگونه عنوان می‌شد که ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی دست برندهای وارداتی است اما اکنون نسبت کالاهای داخل به خارج به ترتیب به ۶۰ و ۴۰ درصد تغییر کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با پیش‌بینی‌هایی که گاه مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی مطرح می‌شود، گفت: متاسفانه شاهدیم گاه برخی از تولیدکنندگان صحبت‌هایی مبنی بر گرانی لوازم خانگی را مطرح می‌کنند در حالی که ممکن است در برخی موارد در شرایط رکود این گرانی توجیه چندانی هم نداشته باشد. پس از طرح این موضوع ممکن است برخی افراد به گرانی کالا تشویق شده و محصول خود را گران کنند اما جالب اینکه شرکت‌هایی که بحث گرانی را مطرح کردند، قیمت خود را پایین نیاورده و یا در نهایت ممکن است برخی تخفیف‌هایی که در گذشته به مشتریان خود می‌دادند را کاهش دهند. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۶/۱۰/۰۳
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak