قائم‌مقام مدیرعامل بانک سپه در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت:
هوشمندسازی یک استراتژی راهبردی برای نظام بانکی است

تشخیص خبر: قائم‌مقام مدیرعامل بانک سپه هوشمندسازی را یک استراتژی راهبردی برای نظام بانکی برشمرد و بر لزوم تغییر دیدگاه شبکه بانکی در این خصوص تأکید کرد.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، دکتر سیدمهدی حسینی قائم‌مقام مدیرعامل بانک سپه در نشست تخصصی «از بانکداری دیجیتال تا بانکداری هوشمند» همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، بر ضرورت تغییر دیدگاه و پارادایم بانک‌ها نسبت به استراتژی راهبردی هوشمندسازی نظام بانکی تاکید کرد.
دکتر حسینی اظهار داشت: حکمرانی و نظارت هوشمند از مسائل مهم هوشمندسازی است و نظام بانکی علیرغم پیشرفت‌های خود در حوزه هوشمندسازی باید بیش از پیش به سمت حکمرانی و نظارت هوشمند حرکت کند.
قائم‌مقام مدیرعامل بانک سپه با اشاره به راهبردهای بانکداری هوشمند و پیش‌نیازهای آن، گفت: در بانک سپه سعی می‌شود به سمت بانکداری دیجیتال و بانکداری هوشمند حرکت شود.
عضو هیئت مدیره بانک سپه افزود: در پذیرش هوشمندی سه تعبیر وجود دارد؛ تغییر نگاه، تغییر پارادایم و تغییر الزامات؛ از منظر تغییر نگاه، بانک‌ها باید بپذیرند که هوشمندی تغییر نگاه نیست، بلکه تغییر راهبرد استراتژیک است. بانک‌ها باید بپذیرند که در آینده نزدیک هوش مصنوعی به‌مثابه دستیار بانکی برای مشتریان، بانک‌ها و کسب‌وکارها عمل خواهد کرد.
وی با اشاره به استعداد دیجیتالی خاطرنشان کرد: هیچ نوآوری هوشمندی اتفاق نخواهد افتاد، مگر اینکه به استعداد دیجیتالی بها داده شود. بدون استعداد دیجیتالی، نوآوری دیجیتالی رخ نخواهد داد، بلکه باید به سمت سرمایه‌گذاری هوشمند حرکت کنیم. نمی‌شود وارد دنیای جدیدی شد اما ریسک‌های آن را هم هوشمند مدیریت نکرد.
دکترحسینی ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از ابزارهای هوشمند‌،تصریح کرد: در حوزه فناوری‌های دیجیتالی نقش سیستم‌های هوشمند پیشنهاددهنده بسیار حائز اهمیت است. این سیستم‌ها بر پایه بانکداری متمرکز فعالیت می‌کنند و می‌توان بر مبنای آن پلتفرم داده محور ایجاد کرد.
قائم‌مقام مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اهمیت بازاریابی دیجیتال در بانکداری هوشمند، اظهار داشت: در بازاریابی دیجیتال باید ریسک هوشمند را مدیریت کنیم.
وی با اشاره به اینکه بعد تکنولوژی و فناوری‌های دیجیتال از دیگر ابعاد مهم این حوزه است، خاطرنشان کرد: در گذار به بانکداری هوشمند باید مفهوم دستیاران مجازی شناخته و درک شود، زیرا در آینده نزدیک این دستیاران به کمک بانکداری هوشمند خواهند آمد.
دکتر حسینی بر ضرورت توجه به قابلیت‌های هوشمند مانند خودتشخیصی، خودساماندهی و نظارت تأکید کرد و گفت: بدون این قابلیت‌ها امکان حرکت به سمت بانکداری هوشمند را نداریم.

دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، با محوریت بانکداری دیجیتال و بانکداری هوشمند؛ بن‌مایه‌ها، چالش‌ها و توصیه‌ها با حضور مدیران ارشد بانک‌ها و موسسات مالی، کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه طی روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. 

نوشته شده در تاریخ : ۰۲/۰۹/۰۱
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
انعقاد تفاهم نامه مجتمع تولید شیشه در گچساران با مشارکت مؤثر بانک سپه
بیمارستان ۵۲ تختخوابی زاگرس با مشارکت بانک سپه افتتاح شد
نمایش «نوآوری هم‌نوا با شما» توسط شرکت ال‌جی در CES 2026
پرداخت وام ازدواج در بانک ایران زمین ؛ بیش از دوبرابر تعهدات تکلیفی
اصلاح ۲۰ درصدی تعرفه بسته‌های اینترنت رایتل
تأکید نمایندگان مجلس بر ضرورت خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری / از عملکرد بانک ملی ایران قدردانی شد
آزادی تمامی مادران زندانی جرائم مالی غیرعمد تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان به همت بانک پارسیان
ثبت رکورد بالاتر از ۴ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه ۵G همراه اول
امکان صدور برات الکترونیکی در بانک سینا فراهم شد
ثبت‌نام اینترنت فیبرنوری رایتل در میانه آغاز شد
برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ICT با مشارکت همراه اول
لیست شعب کشیک بانک سپه در تهران برای روزهای یکشنبه و دوشنبه ۹ و ۱۰ آذر ماه‌
مهلت وکالتی کردن حساب‌های بانک سپه برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی آذرماه ۱۴۰۴ تمدید شد
نحوه فعالیت شعب بانک ملّی ایران در روزهای نهم و دهم آذرماه ۱۴۰۴ در استان تهران
بورس کالا از جاده میان‌بُر تأمین مالی رونمایی کرد/اوراق سلف با تحویل گواهی سپرده؛ ترکیب برنده تولید
سرپرست بانک پارسیان خبر داد: انضباط مالی بانک پارسیان؛ از صفرِ اضافه‌برداشت از منابع بانک مرکزی تا نقش‌آفرینی مؤثر در بازار بین‌بانکی
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین تمدید شد
امکان وکالتی کردن حساب‌های بانک سپه برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی آذرماه ۱۴۰۴ فراهم شد
ضرورت تلاش برای تقویت سهم بازاری بانک سینا با استفاده از مدل‌های نوین بازاریابی
لیست شعب کشیک بانک سپه در تهران برای روزهای ۴ و ۵ آذرماه
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak