نعمت زاده: ایران در ساخت انواع مخازن خودکفا شده است

تشخیص خبر : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در صنعت ساخت انواع مخازن سنگین و صنعتی در حوزه تولید به خود کفایی رسیده است.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز یکشنبه در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی در حاشیه آیین بهره برداری از یک شرکت صنعتی در شهرک صنعتی حاجی آباد اراک در جمع خبرنگاران افزود: تمامی ماشین آلات و تجهیزات آزمایش و ارزیابی انواع مخازن صنعتی نیز در داخل کشور طراحی و ساخته می شود که این مزیتی بزرگ است.
وی ادامه داد: مدیران و مسئولان شرکت انرژی صنعت خاورمیانه( تولید کننده مخازن)، از برترین و شناخته شده ترین متخصصان حوزه ماشین آلات هستند و این مخازن نیز با بالاترین استانداردها تولید می شود و در اختیار کارخانه های خودرو سازی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدات این واحد صنعتی در خودروهای گازسوز مورد کاربرد دارد.
نعمت زاده، به قابلیت ها و توانایی های سرشار استان مرکزی در تولیدات صنعتی و به ویژه ماشین آلات و مخازن اشاره کرد و افزود: امیداست روزی در تامین تمامی تجهیزات مورد نیاز کشورو حوزه فناوری های پیشرفته به خودکفایی برسیم.
وی، حضور در استان مرکزی و بازدید از چند واحد نمونه صنعتی و تولید را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بیش از ۱۰ طرح مهم امروز( یکشنبه) و فردا همزمان با حضور کابینه دولت در استان مرکزی به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز خرسندی از افتتاح این واحد، خاطرنشان کرد: فناوری، طراحی و روش های مهندسی بهینه در این واحد به خوبی مشاهده می شود.
نعمت زاده، درباره مصوبات اقتصاد مقاومتی در این استان نیز خاطرنشان کرد: این مصوبات در دست انجام است و معتقدیم که همه آن ها انجام خواهد شد و در حال حاضر برخی تصمیم های کوتاه مدت، عملیاتی شده و پاره ای دیگر نیز نیازمند زمان بیشتری است.
وی اضافه کرد: اغلب طرح ها نیازمند حمایت های مالی و تامین اعتبار است که این امر در نظام بانکی کشور در حال بررسی است.
سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی ۲ روزه است که روز اول آن در شهرستان اراک و روز دوم در زادگاه حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان خمین جریان خواهد داشت، همچنین اعضای کابینه دولت با حضور در شهرستان های تابعه در میان مردم حضور پیدا می کنند و طرح های عمرانی و اقتصادی تدارک شده توسط آنان به عنوان نماینده عالی دولت بهره برداری خواهد شد.
دیدار با مردم در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک، برگزاری نشست توسعه و سرمایه گذاری با حضور فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی، دیدار با نخبگان، علما و برگزیدگان استان مرکزی، بازدید از شرکت ماشین سازی اراک و بهره برداری از طرح های اقتصادی و عمرانی به صورت ویدئو کنفرانس از جمله برنامه های تدارک شده این سفر در روز نخست در شهرستان اراک است.
دیدار مردمی، تشکیل شورای اداری استان مرکزی، ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی (ره) در بیت تاریخی آن حضرت و نشست با خبرنگاران، از جمله برنامه های روز دوم سفر کابینه دولت در شهر خمین است.
استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب ایران قرار دارد و به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی چهارمین قطب صنعت و یکی از کانون های مهم کشاورزی کشور است.
دولتمردان تدبیر و امید از اولین سفر استانی خود در ۲۴ دی ماه سال ۹۲ تاکنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان های استان تهران (شهریار، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان) خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد و قزوین سفر کرده اند.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در سی و دومین سفر استانی روزهای یکشنبه و دوشنبه دوم و سوم آبان ۹۵ مهمان مردم استان مرکزی هستند. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۵/۰۸/۰۲
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
پیام مدیریت عالی بانک ایران زمین به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
تصویب افزایش ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی چادرملو از محل سود انباشته
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه و با حضور رئیس‌جمهور
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak