مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین:
مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکه‌های اجتماعی هستند

تشخیص خبر:مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به حضور گسترده مردم در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک مهارت جدید گفت: امروز رسانه‌های اجتماعی به مهارتی جدید برای همه تبدیل شده اند و استفاده گسترده از این شبکه‌ها فرصتی را به بانک‌ها برای ارائه خدمات به کسب و کار‌ها و مشتریان فراهم کرده است.

به گزارش تشخیص خبر ، سید محمد حسین استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان این نکته که مشتریان خواهان دریافت خدمات در محلی هستند که حضور دارند اظهار کرد: اعتقاد ما در بانکداری دیجیتال به عنوان یک بانکداری مردم محور، این است که زمین بازی را مشتری مشخص می‌کند و ما باید خدمت را آنجایی ارائه کنیم که او می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اعلام شماره‌های پیامکی به مشتریان بانک ایران زمین
وی افزود: ما در حال حاضر تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیر مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشتریان ارائه می‌کنیم که شاهد استقبال خوبی از آن بودیم. اما یک نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکه‌های اجتماعی فراهم نیست.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با تاکید بر این نکته که توسعه همه جانبه رسانه‌های اجتماعی واقعیتی غیرقابل انکار در دنیای مدرن است گفت: آمار‌ها حاکی از افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. امروز میلیارد‌ها نفر در جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این فرصت بی نظیری را برای تعامل، کسب و کار و ارائه خدمات فراهم کرده است.

این کارشناس حوزه ارتباطات در خصوص استفاده مردم از تلفن‌های هوشمند و نقش آن در زندگی امروز گفت: بسیاری از مردم امروز تلفن همراه دارند، اما میزان صحبت کردن با این تلفن‌ها از همیشه کم رنگ‌تر شده است. جوانان امروز بیشتر علاقمند ارتباط به صورت دیجیتالی هستند تا صحبت از طریق تلفن‌های همراه.

وی افزود: در صنعت بانکداری که تعامل مشتریان ضروری است، ارتباطات دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کانال ارتباطی قوی بین مؤسسات مالی و مشتریان است. رسانه‌های دیجیتال ابزار ارزشمندی بین مشتریان بالقوه برای اتصال به بانک محسوب می‌شوند.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین خاطر نشان کرد: کانال‌های دیجیتال به افراد اجازه می‌دهند تا از شبکه‌های اجتماعی به آموزش و اطلاعات لازم در مورد خدمات، محصولات و موسسات مالی دست یابند.

وی بیان کرد: در شرایط امروز استقبال از شبکه‌های اجتماعی توجه کسب و کار‌های مختلف را به خود جلب کرده است. در بین شرکت‌ها و گروه‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بانک‌ها این حوزه را یک فرصت می‌دانند، زیرا حیات بانک به مشتریان بستگی دارد و ما سعی داریم از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کنیم. ما امروز از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع رسانی به مشتریان خود استفاده می‌کنیم و سعی می‌کنیم نظرات آن‌ها را برای بهبود عملکرد و همچنین بهبود فرایند‌ها به کار ببندیم.

استاد گفت: آنچه مسلم است هنوز ارائه خدمات مالی در بستر شبکه‌های اجتماعی شکل منسجمی ندارد و این فضا بیشتر در اختیار مشاغل آنلاین قرار دارد و آن‌ها سعی می‌کنند هرچه بیشتر خدمات خود را در این بستر ارائه کنند. اما زمان زیادی نخواهد برد که ارائه خدمات مالی در این بستر به یک ضرورت تبدیل شود.

وی با بیان این نکته که در حال حاضر ارائه خدمات مالی در بستر شبکه‌های اجتماعی به صورت استاندارد انجام نمی‌شود ادامه داد: به طور مثال نگاهی به خرید و فروش آنلاین در شبکه اجتماعی اینستاگرام بی اندازید. مشتری خرید را انجام می‌دهد و هزینه را از طریق همراه بانک و یا سایر روش‌ها به حساب فروشنده واریز می‌کند. اما هنوز درگاهی وجود ندارد و احتمال ریسک برای طرفین زیاد است؛ بنابراین باید در وضع قوانین در این حوزه اندیشید و اقدام کرد.

مدیرروابط عمومی بانک ایران زمین گفت: مشتریان خواهان ارائه خدمات منسجم بانکی در بستر شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک کانال ارتباطی موثر هستند و ما امروز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم تا ضمن رشد کسب و کارها، خدمات مالی نیز به صورت استاندارد و با کمترین ریسک در این حوزه ارائه شود. 

نوشته شده در تاریخ : ۰۰/۰۸/۰۸
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
مدیرعامل بانک سپه فرا رسیدن سالروز تاسیس بسیج مستضعفین را تبریک گفت
نشست آیین رونمایی از دوره جامع MBA مدیریت کسب وکار گردشگری برگزار شد
برگزاری دو مجمع فوق العاده کچاد
حاشیه سود کچاد در میان بالاترین های فولادی
برگزاری پیش‌رویداد چادرو ۲۰۲۴ در دانشگاه یزد
رونمایی ال‌جی از جدیدترین مانیتور گیمینگ UltraGear OLED با نرخ تازه‌سازی ۴۸۰ هرتز
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
افزایش بیش از ۳ برابری صادرات فولاد چادرملو
مدیرعامل بانک سینا لوح تقدیر یاور اشتغال و خودکفایی دریافت کرد
طرح تسهیلاتی تدبیر بانک ایران زمین برای کارمندان شرکت ها
معارفه سرپرست مدیریت های جدید “روابط عمومی”، “معادن” و “منابع انسانی” ایمیدرو
نقش قابل تقدیر بانک ملی ایران در حمایت‌ از واحدهای تولیدی
دیدار و گفت و گوی مدیرعامل چادرملو با نماینده محترم مردم اردکان
رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها:اجرایی‌شدن مصوبات بانکی سفر وزیر اقتصاد به استان سیستان و بلوچستان
پرداخت بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک سپه
ارائه خدمات شعبه غیرحضوری در نسخه جدید همراه پلاس فراز بانک ایران زمین
پیش‌رویداد دانشجویی دومین رویداد چادرو
افتتاح غرفه پارس کیمیا در همایش «چشم‌انداز صنعت ساختمان ایران»
تقدیر بانک ایران زمین از پرستاران و کادر درمان کشور
جزئیات و زمان اجرای طرح متناسب‌سازی بازنشستگان
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak