رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت؛
شرکتهای فاوا در سال جاری ۲۲ هزار میلیارد تومان فروش داشتند

تشخیص خبر : همایش برجام و اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه فاوا با حضور مسئولان بخش خصوصی و دولتی سه شنبه ۱۷ اسفند ماه برگزار شد.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، همایش برجام و اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه فاوا با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان وزیر و فعالان صنعت فاوا برگزار شد.
سعادت در ابتدای سخنرانی خود در همایش برجام و اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه فاوا، تصریح کرد: با انتخاب دولت تدبیر و امید و جدی شدن مذاکرات برجام، بخش خصوصی نیز وارد عمل شد و بیکار نماند. خوشبختانه در این مدت سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی نیز از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد.
او در ادامه آمارهای اشتغال و میزان مالیات پرداختی و سود شرکتهای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۹۵ را با هدف تعیین جایگاه بخش خصوصی تشریح کرد و افزود: برای نخستین بار آمار دقیق بخش خصوصی صنعت فاوا توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور تهیه شده و طی آن اطلاعات استان تهران را به عنوان نمونه آماری جمع آوری و مورد بررسی قرار دادیم. در حال حاضر ۲۸۰۰ شرکت فاوا در استان تهران فعال هستند که این تعداد نسبت به دو سال گذشته و ابتدای دوره چهارم سازمان رشد چشمگیری را به ثبت رسانده است. در ابتدای دوره ۲۱۰۰ برگ رای در استان تهران داشتیم که اکنون پس از دو سال این به رقم ۸۲۰۰ برگ رای رسیده است.
او افزود: ۱۴۰۰ اظهار نامه مالیاتی شرکتها جمع آوری و بررسی شد و طبق آن میزان فروش شرکتها ۲۲هزار میلیارد تومان است . در یکسال گذشته شرکتها ۹۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند و سود خالص پس از کسر مالیاتشان ۱۲ درصد است. اگر این رقم را به کل کشور تعمیم دهیم و تهران را ۷۰ درصد نسبت به کل صنعت در نظر بگیریم، شرکتهای صنعت فاوا در سال منتهی ۳۰/۱۱/۹۵ حدود ۶۲ هزار میلیارد تومان فروش داشتند و ۲۶۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند و سود خالص پس از کسر مالیات آنها ۷۵۰۰ میلیارد تومان است.
او با تاکید بر اینکه این آمارها نشانگر وضعیت امروز اقتصاد فاوا در کشور است، وضعیت اشتغال در صنعت ICT را تشریح کرد و گفت: ۶۶۵ شرکت به عنوان نمونه آماری بررسی شد که طبق آن سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ رشد ۸ درصدی در اشتغال به ثبت میرسد همینطور طبق نمونه آماری ۲۱۳ هزار نفر در شرکتهای فاوا در کل کشور مشغول هستند. که میانگین حقوق و مزایای هر نفر حدود ۴ ونیم میلیون تومان بوده است.

بخش خصوصی دوهزار و ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کرده است
سعادت با یادآوری این نکته که کلید اصلی سیاستهای اقتصاد مقاومتی اعتماد به بخش خصوصی برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری است، گفت: یکی از شاخص های قابل استناد برای اثبات توان بخش خصوصی در سرمایه گذاری، مجموع امتیاز پروانه های جدید مانند FCP، MVNO، SERVCO وIPTV که طی دو سال اخیر توسط بخش خصوصی تقاضا و دریافت شده است. بخش خصوصی با اعتماد به عملکرد دولت در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، برای اخذ مجوز فعالیت دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و برای خود ایجاد تعهد کرده است. واضح است که این هزینه پرداخت شده تا پیرو آن کار و فعالیت انجام شود.
او افزود: اگر این رقم را چهار درصد سرمایه گذاری لازم برای فعالیت با پروانه های جدید حساب کنیم، جمع سرمایه گذاری بخش خصوصی در سه سال آینده ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان میرسد.

رشد چشمگیر ایده در صنعت فاوا
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به رشد ۱۰ برابری استارتاپها در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۸۰ استارتاپ با حمایت سازمان در نمایشگاه الکامپ حضور یافتند، امسال برای ایجاد انگیزه ظرفیت را سه برابر کردیم اما با استقبال ده برابری مواجه شدیم. یعنی در دو سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ شرکت و طرح و ایده نو در حوزه ICT ایجادشده است.
سعادت افزود: اکنون که جوانان صنعت فاوا به ثبات اقتصاد کشور اعتماد کردند، سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز آماده است در سایه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و برجام در جهت حفظ دستاوردهای این صنعت و تولید ثروت برای رشد و تعالی کشور یاری رساند.

نوشته شده در تاریخ : ۹۵/۱۲/۱۷
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
پیام مدیریت عالی بانک ایران زمین به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
تصویب افزایش ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی چادرملو از محل سود انباشته
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه و با حضور رئیس‌جمهور
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak