رییس پلیس راهور ناجا خبرداد: آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند

تشخیص خبر : رییس پلیس راهور ناجا گفت: طرح ویژه ترافیکی نوروز ۹۵ از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فرودرین ۹۵ اجرا می شود.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از سایت راهور، سردار تقی مهری روز یکشنبه در جلسه کمیته هماهنگی طرح های ترافیکی افزود: رزمایش طرح نوروزی ۲۵ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
وی با تبریک پیروزی ملت ایران در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به خبر خوبی در این زمینه پرداخت و افزود: خوشبختانه در روز هفت اسفند که مصادف با رأی‌گیری بود هیچ گونه تصادف فوتی در کشور نداشتیم که این یک خبر خوب برای مجموعه پلیس راهور بود.
رییس پلیس راهور ناجا افزود: کمیته ویژه طرح ترافیک نوروزی سال ۹۵ با تجربیات خوب همکاران در سال‌های گذشته برگزار شد که مهمترین بحث امروز برگزاری رزمایش طرح ترافیکی نوروز بود که با نظر کمیته این رزمایش ۲۵ اسفند ۹۴ در سراسر کشور اجرا می شود که در تهران محل برگزاری آن ضلع جنوبی مرقد امام خمینی (ره) و با حضور همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی خواهد بود.
وی با اشاره به حوادث نوروز پارسال گفت: در حوادث طرح نوروزی سال گذشته بیشترین مشکل در جاده‌ها واژگونی خودروها بود که این مورد در استان‌هایی که مسیرهای کویری دارند مانند اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان شرقی و شمال استان فارس بیشتر به وقوع پیوست.
به گفته سردار مهری از ۱۳۰۳ فقره واژگونی در نوروز ۹۴ حدود ۵۳۱ فقره معادل ۴۰ درصد د راین ۵ استان رخ داده است. از سوی دیگر خستگی و خواب آلودگی رانندگان، انحراف به چپ، سبقت و سرعت غیرمجاز و همچنین عدم توجه به جلو در کنار صحبت با تلفن همراه از جمله عوامل وقوع این حوادث بوده است.
وی موضوع مهم مورد بحث در طرح ویژه نوروزی را اسکان مسافران عنوان کرد و گفت: برای حل این مساله نقاطی با هماهنگی پلیس در نظر گرفته می‌شود تا کمترین مسائل ترافیکی را در بر داشته باشد؛ همچنین در خصوص ناوگان بار و مسافر نیز هماهنگی‌‌های لازم صورت گرفته تا خدمات بهتری ارائه شود.
رییس پلیس راهور ناجا به هماهنگی با آموزش و پرورش برای آماده باش کامل همیاران همچنین هماهنگی لازم با صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم با همه دستگاه‌های امدادی،‌ خدماتی و حتی فرهنگیاران ترافیک و بازرسان نامحسوس انجام شده تا بتوانیم نوروز کم حادثه‌ای داشته باشیم.
وی به تأکید مقام معظم رهبری بر جلوگیری از حوادث رانندگی اشاره و تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد همه مسئولان به موضوع سفر و تلفات جاده‌ای حساس هستند.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به ممنوعیت فعالیت های عمرانی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در معابر درون و برونشهری خاطرنشان کرد: کنترل ویژه ناوگان حمل بار و مسافر نیز در آستانه نوروز و در طرح نوروزی در دستورکار جدی پلیس راه قرار دارد.
وی لکه گیری جاده ها را پیش از آغاز سفرهای نوروزی ضروری خواند و گفت: بسیاری از رانندگان در سفرهای نوروزی با جاده آشنایی ندارند لذا آشکارسازی نقاط حادثه خیز با نصب بنر و تابلوهای هشدار دهنده نیز ضروری است.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که در نوروز ۹۴ تقریبا هر روز یک حادثه طبیعی و متعاقب آن انسداد یک مسیر را داشته ایم تصریح کرد: ۷۴ دوربین جدید نیز در آستانه سفرهای نوروزی در مسیرهای تهران – قم – اصفهان و تهران – ساوه نصب شده است.
وی با اشاره به ورود یک میلیون و ۳۰۰ هزار راننده و یک میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه جدید به کشور نسبت به سال گذشته تاکید کرد: پیش بینی می شود حجم بار ترافیک در نوروز امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.
رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: برآورد می شود موج سفرهای نوروزی از آخرین چهارشنبه سال در جاده ها آغاز شود. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۱۲/۰۹
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
انتصاب مدیر و معاون شعب منطقه اصفهان بانک ایران زمین
بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید
انتصابات جدید در بانک ایران زمین
دریافت گواهی سازگاری با محیط ‌زیست برای چهارمین سال پیاپی توسط تلویزیون‌های LG OLED evo
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak