حسین وطن پور؛ وضعیت اکوسیستم شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت خوب است

تشخیص خبر: چهار هزار محصول و بیشتر از ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت در بازار داریم که پایگاه اصلی آن‌ها نیروی انسانی، ایده و فکر است.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی مجمع تشکل های دانش بنیان، حسین وطن پور با بیان این مطلب به ارائه آماری از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت پرداخت و گفت: در این میان ۴۶۰ شرکت محصول دارند و ۶۲ شرکت صادراتی داریم. یعنی (CE) استاندارد کیفیت محصول اروپا را اخذ کردند و ارزآوری دارند. این شرکت‌ها تمام ویژگی‌های یک کسب‌وکار اقتصادی را دارند. این در شرایطی است که کل عمر دانش‌بنیان در کشور حدودا ۱۰ سال است و از سوی دیگر نزدیک به ۱۰۰ سال است که کشورمان صنعتی شده ولی تنها محصولی که صادر می‌کنیم مواد خام نفتی و معدنی است.
وطن پور اکوسیستم شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت را ایده آل ندانست ولی شرایط را خوب ارزیابی کرد و گفت: وقتی عملکرد خود را نسبت به گذشته خودمان در ۵ یا ۶ سال گذشته بررسی می‌کنیم مشخص می‌شود که با سرعت بیشتری در حال رشد و توسعه هستیم. تحول خوبی داشتیم پنجره واحد در وزارت بهداشت شکل‌گرفته است. هر نهادی که در داخل وزارت بهداشت برای حمایت از دانش‌بنیان حوزه سلامت فعالیت می‌کرد همه یکجا جمع شده‌اند. سیستم چابک شده و بروکراسی کمتر شده به آموزش نیروی انسانی توجه بیشتری شده تا بهره‌وری را افزایش دهیم.
او در ادامه ارزیابی خود از وضعیت تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را عنوان کرد و گفت: از ابتدا انواع حمایت‌ها را از زمانی که یک ایده مطرح می‌شود به‌خصوص هنگامی‌که جوانان در رویدادهای استارتاپی شرکت می‌کنند تا وقتی به محصول آزمایشگاهی تبدیل شود، در دسترس است.
رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت با ابراز تمایل برای جذب همکاری و مشارکت با نهادهای مرتبط گفت: بخشی از کار در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می‌شود انتظار داریم همکاری و همراهی بیشتری به نفع شرکت‌های دانش‌بنیان با این دو نهاد داشته باشیم.
او با تاکید بر اینکه اگر شرکت‌های دانش‌بنیان نبودند در شرایط تحریم‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شدیم، گفت: در حوزه دانش‌بنیان سلامت خیلی آسیب نمی‌بینیم زیرا ارز خواهی بسیار کمی داریم. متکی بر منابع داخلی هستیم. این حوزه بین ۲۰ تا ۲۵ درصد ارز نیاز دارد. می‌توانیم روی پای خود بایستیم. از سوی دیگر سازمان غذا و دارو، اداره کل تجهیزات پزشکی، معاونت توسعه و فناوری و هیات امنای ارزی در وزارت بهداشت باور کردند که باید به محصولات و تولیدات داخل بپردازند.
به گفته وطن پور، با این وجود بر استانداردها و کیفیت محصولات هم تاکید داریم و اصرار داریم تا استانداردهای CE و استانداردهای بین‌المللی را دریافت کنند. حتما نمونه ساخته‌شده توسط یک‌نهاد سومی آزمایش و تایید شود. به‌هرحال نمی‌شود که یک محصول را یکی بسازد، تایید کند و بدون نظارت بفروشد. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۸/۰۶/۳۰
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
پیام مدیریت عالی بانک ایران زمین به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
تصویب افزایش ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی چادرملو از محل سود انباشته
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه و با حضور رئیس‌جمهور
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak