وزير كشور در بازديد از مرز مهران گفت:
تا امروز۸۵۰ هزار زائر اربعین وارد خاك ميهن شده اند/ مساله اربعين نبايد دولتي شود

تشخیص خبر : وزیر کشور، در رأس هیاتی از کمیته های مختلف ستاد مرکزی اربعین، صبح امروز از مرز مهران بازدید کرده و از نزدیک عملکرد دستگاه‌های مختلف عضو ستاد اربعین در استان ایلام ارزیابی کرد.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از پایگاه خبری ستاد مرکزی اربعین، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز از مرز مهران و مسیرهای مواصلاتی ایلام بازدید کرده و از نزدیک در جریان آخرین وقایع مربوط به نقطه مرزی و شیوه خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین قرار گرفت.

در این بازدید که علاوه بر مسئولان محلي استان،‌ داود کشاوزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک، سیدرمضان موسوی مقدم، قائم مقام صداوسیما و رییس کمیته اطلاع رسانی و رسانه، هوشنگ خندان دل، معاون عمرانی وزیر کشور، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین، سیدرمضان شجاعی کیاسری مدیر روابط عمومی وزارت کشور و همچنین حمیدرضا گودرزی، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حضور داشتند، وزیر کشور، با بازدید میدانی از روند بازگشت زائران از مراسم اربعین حسینی و نحوه خدمات رسانی در مرز، آخرین شرایط عملکرد دستگاه‌های مختلف عضو ستاد اربعین را در استان ایلام ارزیابی کرد.
در اين سفر سرزده وزير كشور كه به منظور بازديد از مرز مهران انجام شده بود،‌ وزير و هيات همراه وي،‌ پس از ورود به فرودگاه ايلام،‌ بوسيله بالگرد به جاده مواصلاتي ايلام به مهران و از آنجا به جاده ملكشاهي مهران و همچنين پايانه مرزي مهران رفته و پس از توقف در اين مكان ها و ديدار با مسئولان و زائران، در پايانه مرزي مهران و در جمع زائران نمازگزاري كه از كربلا به ميهن بازگشته بودند فريضه نماز ظهر را ادا كردند.
وي همچنين پس از بازديد از روند ورود زائران از مرزهاي ورودي مهران به داخل ميهن،‌ از ساير فعاليت هايي و اقداماتي كه كميته هاي اسكان و تغذيه،‌ زيرساخت،‌حمل و نقل و سوخت،‌ انتظامي،‌ بهداشت و درمان، امداد و نجات،‌ آموزشي و اطلاع رساني و ديگر بخش هاي ستاد درمنطقه انجام داده و مي دهند بازديد كرده و صحبت هاي هموطنان آن منطقه و زائران را شنيد.
در ادامه اين سفر، ‌وزير كشور با حضور در جمع خبرنگاران ايلامي گفت: از حدود ۲ میلیون زائر خروجی امسال تاکنون ۸۵۰ هزار زائر وارد کشور شده اند که اگر با همین نسبت ورود زائران را داشته باشیم با کمبود امکانات و تدارکات مواجه نخواهیم شد.
وزیر کشور در مهران از مهمان نوازی مردم استان ایلام در خدمات رسانی به زائران اربعین تقدیر کرد و گفت: در استان خوزستان شرایط و امکانات بیشتر فراهم بود بنابراین تصمیم بر این شد که تعداد بیشتری از زائران از مرزهای شلمچه و چزابه تردد کنند و این موضوع نباید به معنای ضعف یا قوت مرزی خاص تلقی شود.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه مردم ایلام و مهران در آزمون بزرگ خدمت به زائران اباعبداله الحسین(ع) سربلند بیرون آمدند، تاکید کرد: باید در زمینه توزیع زائران متناسب با امکانات موجود مردم را توجیه کنند.
وزیر کشور به بازدید هوایی از نحوه خدمات رسانی به زائران در استان ایلام و شهرستان مهران اشاره کرد و گفت: تمام کوچه و خیابان ها در مسیر تردد زائران مملو از جمعیت بود و مردم با نهایت احترام و گشاده رویی در خدمت زائران هستند و اگر توصیه هایی می شود تنها با هدف مدیریت خدمات رسانی است.
وی یادآور شد: اربعین حسینی کار بسیار عظیمی است و هر چقدر ابعاد کار را برآورد کنیم و بسنجیم عظمت آنرا به معنای واقعی درک نخواهیم کرد.
وی افزود: انجام این کار بزرگ خارج از حوزه اراده و بسیج همه امکانات آن هم در زمان محدود است و رساندن ۲ میلیون زائر از در منازل شان به کربلا و سپس بازگشت انها تا منزل در کمال امنیت و آرامش و تامین تغذیه، اسکان، دارو، درمان و حمل و نقل آنها کار آسانی نیست و به طور قطع در همه مراحل کار لطف خدا شامل حال مسئولان شده است.
وزیر کشور با بیان اینکه کارهای بسیار زیادی براي رسيدن به اين نظم و آرامش انجام شده است، گفت: اتفاقات زیادی می توانست بیفتد اما مدیریت و کنترل شد و مساله باید دقیق و موشکافانه بررسی شده و گام های بعدی محکم تر و با کنترل و مدیریت بهتری برداشته شود.
رحمانی فضلی با اشاره به اينكه در طول یکسال گذشته ستاد مركزي اربعین فعال بوده و همه زيرمجموعه هاي اين ستاد در تلاش براي خدمت رساني بوده اند افزود: نتیجه همه برنامه ریزی های پنهان و آشکار این بود که امسال با افتخار اعلام کردیم که آمادگی برای پذیرایی از ۲ میلیون زائر را داریم.

وزیر کشور همچنين به همراهي هاي خوب دولت عراق با ايران اشاره كرد و گفت: در نتیجه رایزنی های انجام شده امسال دولت عراق براحتی برای زائران حتی برای اتباع خارجی که سال قبل با مشكل تردد در كشور عراق مواجه بودند، روادید صادر کردند.
رحمانی فضلی یادآور شد: آنها تلاش کردند برای ما امنیت برقرار کنند و دوستان ما در داخل عراق نیز لحظه به لحظه پیگیری کردند تا امکان سرویس دهی به ۲ میلیون زائر آن هم در یک کشور دیگر فراهم شود لذا نباید این کار عظیم با چند اشکال که طبیعی نیز هست، نادیده گرفته شود.
وی با بیان اینکه در سه چهار روز گذشته شرایط پرفشار و سختی را تحمل کردیم، اضافه کرد: باید به دولت عراق نیز حق دهیم که در شرایطی که امکان گرفتن روادید را برای همه افراد فراهم کرده اند از پذیرش افراد بدون گذرنامه و روادید خودداری کنند.
وزیر کشور گفت: افرادی که بدون مدارک معتبر به مرز مهران آمده بودند همه عاشق امام حسین(ع) بودند و هرچند برای ما هزینه درست کردند اما اگر تبعیت و همراهی آنها نبود کار انجام نمی شد.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید شکرگزار خداوند باشیم، اضافه کرد: مساله اربعین نباید دولتی شود و اربعین جزو رویدادهای حماسی، ملی، مذهبی و دینی ما است و تمام انرژی ما بر ظرفیت مردم متکی است.
رحمانی فضلی تاکید کرد: هیچکس ادعا نمی کند اربعین کار دولت است بلکه کار مردم و نظام است و حق نداریم امتیاز، ضعف و قوت و قدرت اربعین را بین مسئولان توزیع کنیم. موضوع اربعین نباید به گونه ای تجلی پیدا کند که به یک موضوع اختلافی تبدیل شود زیرا هر کس متناسب با مامویت و وظایف خود به زائران خدمت کرده است.
گفتني است كه بازديد وزير از مرز مهران همچنان ادامه دارد. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۵/۰۸/۲۹
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
تصویب افزایش ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی چادرملو از محل سود انباشته
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه و با حضور رئیس‌جمهور
همکاری ال‌جی و متا جهت شتاب بخشیدن به پیشرفت کسب‌وکار XR
بررسی طرح‌های فناورانه و نوآورانه رویداد چادرو به ایستگاه پایانی رسید
تدبیر ویژه بانک ایران زمین برای روزهای پایانی سال و استقبال از نوروز ۱۴۰۳
ادامه سلطه ال‌جی بر بازار جهانی تلویزیون برای یازدهمین سال پیاپی
کارت نقدی مجازی بانک ایران زمین خدمتی ویژه برای مشتریان تراکنش زیاد
معرفی سری جدید Signature Kitchen Suite Transitional در نمایشگاه KBIS 2024
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak