برگزاری نشست هم اندیشی با شتابدهنده ها و سرمایه گذاران خطر پذیر

تشخیص خبر : نشست هم اندیشی با شتابدهنده ها و سرمایه گذاران خطر پذیر توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای با هدف ایجاد فضای تعاملی در سالن استارتاپهای بیست و دومین نمایشگاه الکامپ، برگزار شد.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، این نشست که با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، باقر بحری سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ بیست و دوم و شاهین طبری رئیس کمیسون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، صائبه سلوکی عضو کمیته اجرایی و سرپرست دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و با مشارکت جمعی از شتابدهنده ها و سرمایه گذاران خطرپذیر برگزار شد.
سعادت در ابتدا ضمن قدردانی از حاضران در نشست، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت برگزاری نمایشگاه الکامپ بیست و دوم پرداخت و افزود: امسال تلاش میکنیم تا در نمایشگاه الکامپ اقدامات ویژه ای را آنچنانکه شایسته این صنف است انجام دهیم در این راه نیز از ایده ها و نظرات فعالان صنعت فاوا استفاده خواهیم کرد چون معتقدیم این نمایشگاه به صنف تعلق دارد و باید مطابق با خواسته های آنها برگزار شود.
سعادت حمایت از کسب و کارهای نوپا را به عنوان فعالان آینده این صنعت ضروری دانست و افزود: در سازمان نظام صنفی رایانه ای معتقدیم کسب و کارهای نوپا و استارتاپهای فعلی، فعالان بزرگ آینده این صنعت هستند و مهمترین نقش را در این زنجیره ایفا میکنند. در همین راستا این نشست را به منظور هم اندیشی با شرکتهای شتابدهنده و سرمایه گذاران خطرپذیر برگزار کردیم تا زمینه برای حمایت این گروه از فعالان را هموار سازیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با یادآوری این نکته که سال گذشته از ۸۰ استارتاپ با حمایت سازمان در سالن ۱۸ در الکامپ حضور داشتند، گفت: امسال زمینه مشارکت ۱۵۰ کسب و کار نوپا فراهم شده است. تا به این لحظه بیش از ۲۰۰ استارتاپ ثبت نام کردند که آمار تا پایان مهلت ثبت نام بدون تردید افزایش خواهد داشت. با توجه به اینکه نسبت به سال گذشته زمان و فرصت بیشتری برای برنامه ریزی و ایده پردازی داریم این بخش از نمایشگاه متفاوت از گذشته برگزار خواهد شد.
او با اشاره به حضور پررنگ دولت الکترونیکی در الکامپ این دوره، گفت: سازمان فناوری اطلاعات مسئول سالن دولت است. نمایشگاه الکامپ یکی از معدود فرصتهای دولت برای ارائه دستاوردهای دولت الکترونیکی است و امسال با رایزنی های انجام شده به صورت ویژه و با تمام قوا حضور خواهند یافت.
سعادت با بیان اینکه سال جاری محدودیت در فضای نمایشگاهی داریم، گفت: سال گذشته ۴۷۰ شرکت در الکامپ شرکت کردند امسال این عدد از ۷۰۰ شرکت گذر کرده است که ۵۰ هزار متر تقاضای فضای نمایشگاهی داشتند. مساحتی که به الکامپ اختصاص یافته ۲۳ هزارمترمربع است. علاوه بر آن سه هزار و ۴۰۰ متر به دولت الکترونیکی اختصاص یافته است، سالن استارتاپها، بازی های رایانه ای و بخش بین المللی نمایشگاه شامل پاویون کشورهای خارجی و شرکتهایی که به صورت مستقیم علاقه مند به حضور هستند را هم باید به میزان تقاضای موجود اضافه کنیم. در پی مدیریت فضای موجود هستیم. چون مشارکت همگانی برایمان اهمیت دارد. به همین دلیل با شرکتهایی که درخواست متراژهای بالا داشتند وارد مذاکره شدیم تا از تقاضای خود کم کنند تا فرصت برابر برای همه شرکتها فراهم شود.
او با اشاره به اینکه برای اولین بار قصد داریم شرکتها را به حضور موضوعی در نمایشگاه تشویق کنیم افزود: با این روش شرکتهای فعال در یک حوزه کنار یکدیگر خواهند بود و بازدیدکننده تخصصی نیز به صورت هدفمند می تواند در کمترین زمان از نمایشگاه بهره مند شود و از بخش های مورد نظر خود را بازدید کند.

ایده استارتاپها از الکامپ به جیتکس
باقربحری سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ، با اشاره به اینکه صنعت گیم و استارتاپها آینده صنعت فاوا را می سازند، گفت: باید امروز بذری را بکاریم تا در آینده از آن بهره برداری کنیم. ایده اختصاص یک سالن به استارتاپها و اجرای موفقیت آمیز آن حتی نمایشگاهی مانند جیتکس را هم ترغیب کرد تا در این دوره کسب و کارهای نوپا را در سالن بزرگی جمع کند. در داخل کشور هم پس از الکامپ پارسال تمامی نمایشگاه ها و همایشها بخشی را با این عنوان داشتند این دستاورد بزرگی برای الکامپ و سازمان به شمار میرود.
سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ بیست و دوم با اعلام اینکه یک سالن کامل به استارتاپها اختصاص یافته است، گفت: در کنار کسب و کارهای نوپا هر مجموعه ای که به نوعی با این کسب و کارهای جوان در ارتباط است و به آنها سرویس دهی میکند نیز در این سالن امکان حضور خواهد یافت. با توجه به اینکه سالنی برای سازندگان بازیهای رایانه ای در نزدیکی سالن استارتاپها در نظر گرفته شده است، استارتاپهای حوزه گیم هم در سالن کسب و کارهای نوپا جانمایی میشوند.
بحری امکاناتی که برای این دوره از نمایشگاه ها در نظر گرفته شده است را برشمرد و گفت: امسال فضایی برای برگزاری سخنرانی و ارائه ایده ها در نظر گرفته شده است که هر استارتاپ فرصت کوتاهی برای معرفی خود خواهد داشت. همینطور کافه IT خواهیم داشت تا فضایی ایجاد شود تا استارتاپها در آن بتوانند با سرمایه گذاران و حامیان احتمالی خود به گفتگو بپردازند.
او با بیان اینکه از رئیس جمهور نیز برای حضور در نمایشگاه الکامپ دعوت شده است، افزود: تمام تلاشمان را به کار میگریم تا خواسته های جوانان را به گوش مسئولان برسانیم. سال گذشته نیز تمام مسئولانی که برای بازدید از نمایشگاه آمده بودند ابتدا به این سالن هدایت می شدند تا صحبت های جوانان را گوش داده و با دغدغه های آنها آشنا شوند.
بحری افزود: باوجودیکه پارسال زمان اندکی داشتیم برای برنامه ریزی سالن استارتاپها داشت پرشور و نشاط ترین بخش نمایشگاه بود امسال قصد داریم با برنامه ریزیهای انجام شده قصدداریم این هیجان را بیشتر کنیم و در این راه از تمام نظرات و پیشنهادات استقبال میکنیم.

اکوسیستم استارتاپها را در یک سالن به دور هم جمع میکنیم
طبری با بیان اینکه قصد داریم دو برند الکام استارز و الکام گیمز را به نمایشگاه الکامپ امسال معرفی کنیم افزود: سال گذشته کاری را شروع کردیم و تعدادی استارتاپ به دور یکدیگر جمع شدند. به عنوان مخاطب بازدیدکننده کمتری داشتیم اغلب فعالان این حوزه در این سالن دیده میشدند. اما امسال میخواهیم اکوسیستم را به عنوان یک محیط استارتاپی فراهم کنیم. حضور استارتاپها در کنار شتابدهنده و سرمایه گذاران خطر پذیر از جمله بخش های این اکوسیستم به شمار میرود.
او ضمن قدردانی از سازمان برای ایجاد فضای حمایتی از کسب و کارهای نوپا چه در سال گذشته و چه نمایشگاه امسال گفت: این اقدامی قابل تقدیر از سوی صنف است که فقط از صنف میتوان این رویکرد حمایتی را انتظار داشت و دید. سالنهایی که به راحتی امکان درآمدزایی دارند به صورت رایگان و با استفاده از اعتبار سازمان در قالب طرح های حمایتی در اختیار جوانان و کسب و کارهای نوپا قرار میگیرد. امیدواریم این دو برند به عنوان یک دارایی ارزشمند برای دوره های آینده نمایشگاه الکامپ باقی بمانند.  

نوشته شده در تاریخ : ۹۵/۰۸/۲۴
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
پیام مدیریت عالی بانک ایران زمین به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
تصویب افزایش ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی چادرملو از محل سود انباشته
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه و با حضور رئیس‌جمهور
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak