افتتاح پانزدهمین نمایشگاه الکامپ فارس با حضور رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

تشخیص خبر: پانزدهمین نمایشگاه الکامپ و سومین نمایشگاه تلکام استان فارس با حضور رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افتتاح شد.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، ناصر علی سعادت با حضور در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه الکامپ و سومین نمایشگاه تلکام استان فارس که به همت نظام صنفی رایانه‌ای و اتحادیه صنف ماشین‌های اداری استان فارس برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

این نمایشگاه با حضور صائبه سلوکی سرپرست دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، آزاد معروفی عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مهرتاش رئیس اتحادیه رایانه و ماشین های اداری استان فارس، روزگار مدیرکل مخابرات استان فارس، همتی رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات استان فارس، مختاری رئیس سازمان تنظیم مقررات استان، معلم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز، سعید حیدری رئیس فاوای شهرداری شیراز، استدلال معاون فناوری اطلاعات استانداری فارس و جمع کثیری از مسئولان، مقامات دولتی و کارشناسان حوزه فاوا افتتاح شد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با ابراز خوشحالی از رشد کمی و کیفی این دوره از نمایشگاه، برگزارکنندگان نمایشگاه الکامپ و تلکام استان فارس را مورد تقدیر قرارداد و افزود: موجب افتخار است که چنین رویدادی توسط نهاد مردمی نظام صنفی رایانه‌ای و با همراهی اتحادیه استان برگزارشده است. رشد کمی و کیفی این نمایشگاه نسبت به سال گذشته مشهود است. در سال گذشته این نمایشگاه ۲۵۰۰ متر فضا داشته اما امسال با رشدی قابل‌توجه به ۶ هزار متر افزایش‌یافته است. کسب‌وکارهای نوپا در کنار شرکت‌های قدیمی و بزرگ‌تر استان در این نمایشگاه حضور یافتند و تمام این برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها ظرف دو ماه به انجام رسیده است. امیدوارم این تلاشها ثمربخش بوده و این نمایشگاه در اقتصاد و صنعت استان فارس تاثیرگذار باشد.
10
در ادامه او از نظام‌الدین خوارزمی رئیس هیئت‌مدیره پیشین نظام صنفی رایانه‌ای استان فارس و هومن منظری رئیس کنونی نصر فارس، بابک صدیقی نماینده استان فارس در شورای مرکزی، جواد مراد پور خزانه‌دار و همچنین مهر آفرین وثوقی دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان فارس قدردانی کرد.
سعادت در ادامه سخنرانی خود به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه، میانگین رشد اقتصادی کشور را هشت درصد پیش‌بینی و ابلاغ کردند. رقمی که بسیاری نسبت به تحقق آن بدگمان هستند اما من معتقدم این پیش‌بینی تنها با توجه و تکیه به صنعت فاوا امکان‌پذیر است. به این دلیل که فناوری اطلاعات و ارتباطات تنها صنعتی است که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در تمام صنایع حضور دارد و تاثیرگذار است.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با ارائه آماری اهمیت صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را در دنیای امروز یادآور شد و گفت: در سال ۲۰۱۶ اندازه بازار صنعت فاوا ۳٫ ۷ هزار میلیارد دلار است این رقم بیش از دو و نیم برابر فروش کل نفت در دنیاست. متاسفانه منطقه خاورمیانه در آمارها لحاظ نشده است. این در شرایطی است که کشور ما مزیت رقابتی جدی برای این صنعت دارد. مهم‌ترین عامل نیز نیروی انسانی متخصص است. در ایران سالانه ۲۰۰ هزار نفر از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند و در این زمینه ایران بعد از کشور آمریکا سومین کشور دنیا در تولید نیروی انسانی متخصص به شمار می‌رود. همین‌طور طبق آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۶، صنعت فاوا تمامی رکوردهای ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی را در دهه‌های اخیر شکسته است. باید مزیت اشتغال‌زایی فاوا و این حجم از نیروی انسانی متخصص را به فرصت تبدیل کنیم.
به گفته سعادت توجه به سه سرفصل تغییر نگاه به بازار فاوا، قوانین و مقررات حوزه فاوا و پذیریش اهمیت اقتصادی فاوا می‌تواند کشور را در بهره‌مندی از فرصت‌های صنعت فاوا یاری رساند.
 

نوشته شده در تاریخ : ۹۵/۰۵/۱۰
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak