آغاز به کار کمیسیون “استاندارد و مقررات” در سازمان

تشخیص خبر : کمیسیون استاندارد و مقررات سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران به عنوان یک کمیسیون موضوعی، فعالیت خود را در حوزه استانداردها، تعرفه ها، قوانین و مقررات و حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز می کند.

به گزارش تشخیص خبر ، علی آذرکار رئیس کمیسیون استاندارد و مقررات سازمان با اعلام این خبر گفت: پیروی مصوبه پنجمین دوره هیات مدیره سازمان، کمیسیون استاندارد و مقررات به عنوان یک کمیسیون موضوعی شکل گرفته تا فعالیت خود را در حوزه استانداردها، تعرفه ها، قوانین و مقررات و حقوق فناوری ادامه و توسعه دهد. فعالیت این کمیسیون در امتداد فعالیت کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات طی سه دوره گذشته سازمان است.
آذرکار با اشاره به ماموریت کمیسیون استاندارد و مقررات گفت: ماموریت این کمیسیون کمک به توسعه بازار فناوری اطلاعات از طریق استفاده از استانداردها و ترویج فرهنگ استانداردسازی، مشارکت و همکاری با ذینفعان در اصلاح و وضع مقررات تعرفه های مرتبط و توسعه پروتکل های ارتباطی میان بازیگران این حوزه با هدف افزایش کیفیت محصولات و خدمات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
او در این رابطه ادامه داد: کمیسیون استاندارد و مقررات تلاش می کند به عنوان یک هماهنگ کننده، فعالیت سایر کمیسیون های سازمان در مقوله استاندارد و مقررات این حوزه را که تاکنون پراکنده بوده، متمرکز و همگرا کرده و با نیازسنجی، برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام دهد.
رئیس کمیسیون استاندارد و مقررات سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به شرح فعالیت ها و خدمات این کمیسیون در ارتباط با سازمان ملی استاندارد گفت: علاوه بر برنامه ریزی و مشارکت در تهیه و تدوین استانداردهای ملی حوزه فاوا از طریق همکاری با سازمان ملی استاندارد، کمیسیون به دنبال ایجاد بستری برای مشارکت در زمینه تدوین استانداردهای بین المللی در هماهنگی با «کمیته فنی فناوری اطلاعات» (ساختار متناظر ISO/IEC JTC1 در ایران) نیز هست.
به گفته آذرکار تعریف، تبیین و ارتقاء جایگاه سازمان نظام صنفی رایانه ای در فرآیندهای تدوین استانداردهای ملی حوزه فاوا یکی از محورهای فعالیت کمیسیون استاندارد و مقررات است. این کمیسیون تلاش می کند نقشه جامعی از استانداردهای فعلی و مورد نیاز حوزه فاوا تهیه کند.
رئیس کمیسیون استاندارد و مقررات سازمان در این زمینه ادامه داد: ترویج و ارتقاء فرهنگ به کارگیری استانداردها از طریق آموزش و مشاوره از دیگر فعالیت هایی است که این کمیسیون قصد دارد دنبال کند.
آذرکار در تشریح بخش دیگری از فعالیت ها و چشم انداز کمیسیون استاندارد و مقررات به موضوع ساماندهی قوانین و مقررات حوزه فاوا اشاره کرد و گفت: این کمیسیون قصد دارد با بررسی نیازهای بخش فاوا به قوانین و مقررات و طبقه بندی آنها، در زمینه سازماندهی قوانین و حقوق در این حوزه نیز مشارکت کند.

خبرنگار : میثم علی پور
 

نوشته شده در تاریخ : ۹۷/۰۳/۲۰
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
تصویب افزایش ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی چادرملو از محل سود انباشته
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه و با حضور رئیس‌جمهور
همکاری ال‌جی و متا جهت شتاب بخشیدن به پیشرفت کسب‌وکار XR
بررسی طرح‌های فناورانه و نوآورانه رویداد چادرو به ایستگاه پایانی رسید
تدبیر ویژه بانک ایران زمین برای روزهای پایانی سال و استقبال از نوروز ۱۴۰۳
ادامه سلطه ال‌جی بر بازار جهانی تلویزیون برای یازدهمین سال پیاپی
کارت نقدی مجازی بانک ایران زمین خدمتی ویژه برای مشتریان تراکنش زیاد
معرفی سری جدید Signature Kitchen Suite Transitional در نمایشگاه KBIS 2024
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak