محمد حیدری:
آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر براساس نظر هیات انتخاب است

تشخیص خبر : دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری صبح امروز در پاسخ به این سوال که آیا حضور نداشتن برخی از فیلم ها در بخش ملی به دلیل حضور داشتن آنها در بخش بین الملل است

گفت: تعداد آثاری که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کردند براساس نظر انتخاب هیات انتخاب بوده است و هیچ صحبتی درباره بخش بین الملل اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: دوست داشتیم تعداد آثار بیشتر می شد اما وقتی درباره کیفیت صحبت می کنیم باید در یک جایی بایستیم. می توانست تا ۴۴ تا پیش برود ولی در مجموع هیچ صحبتی با بخش بین الملل نشده است و در آن بخش خود آقای میرکریمی تصمیم گیرنده هستند.
حیدری در خصوص حضور منتقدان در بخش داوری گفت: ما هم استقبال کردیم که در بخش داوری از منتقدان استفاده کنیم. آنها قرار بود اسامی را به ما بگویند که این اتفاق نیافتاد. ما همه پیشنهادات را می پذیریم اما در نهایت خودمان تصمیم می گیریم که چه اتفاقی بیافتد. اسامی را هم اعلام کردیم اما به دلیل مشکلات شخصی و سفرهایشان نتوانستند در بخش داوری باشند.

محکم پای همه قوانین و فراخوان ایستاده ایم

محمد حیدری در خصوص انتقاداتی که به جشنواره فیلم فجر می شود گفت: دلیل پشت پرده ای برای این انتقادات وجود ندارد. ما همیشه دربرابر تغییرات مقاومت می کنیم.
وی ادامه داد: امسال خیلی محکم پای همه قوانین و فراخوان هایمان ایستاده ایم. وظیفه مان این است که به کسانی که انتقاد کرده اند و می کنند، احترام بگذاریم. هر تغییری یک مقاومتی دربرابرش وجود دارد. در جشنواره فیلم فجر همه تلاش ما این بوده است که تغییرات در راستای بهتر برگزار شدن جشنواره اتفاق بیافتد.
سید صادق موسوی هم در این خصوص افزود: شاید دلیل برخی از این انتقادات این باشد که ما خیلی زود فعالیت های رسانه ای را شروع کردیم، طوری که بسیاری از رسانه ها که در طول سال به سینما نمی پرداختند، یک ماه و نیم است که بسیار جدی اخبار سینما را دنبال می کنند ضمن اینکه بسیاری از این انتقادات نیاز به پاسخگویی ندارند.

از نقاط مثبت جشنواره حضور فیلم های مستند است

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر درباره زمان اکران فیلم‌های مستند اعلام کرد: امسال از ساعت ۱۴:۳۰ اکران فیلم‌ها آغاز می‌شود و بخش اول مستند و در بخش های بعدی هنر و تجربه و سینمای ایران است که بحث زیادی درباره مستند وجود داشته که عده ای می‌گویند این بخش از سینما خودشان جشنواره مستقلی داشته‌اند و بیشتر این آثار دیده شده‌اند اما در آن‌جا همه نوع مستندی وجود دارد و ما در این بخش تعدادی از آن‌ها را داریم.
وی با بیان اینکه ۹ اثر دوبار در فجر وجود دارد افزود: درمجموعه سینمای مستند سینمای جذابی است و برخی از این فیلم‌ها بسیار چشمگیر هستند و برخی موضوعاتی که در سینمای داستانی نمی‌تواند به آن‌ها پرداخت را در سینمای مستند می‌توانیم ببینیم و جشنواره فیلم فجر به هر حال اهمیت زیادی دارد و حضور مستندها در این جریان می‌تواند نکته مثبتی باشد.

رای هیات داوران به خود فیلم بستگی دارد

محمد حیدری در بخشی از این نشست درباره حضور فیلمی از رضا میرکریمی به عنوان دبیر بخش بین‌الملل جشنواره عنوان کرد: رضا میرکریمی دبیر بخش بین‌المللی جشنواره فجر است و از نظر اجرایی ارتباطی با این جشنواره ندارد، اما سینمای ایران به این اقتدار رسیده که افراد هم در بخش‌های اجرایی و هم بخش‌هایی هنری حاضر باشد، و ما باید این موضوع را باور کنیم که هنرمند می‌تواند هم مشاور باشد، هم در بخش‌هایی اجرایی حضور داشته باشد و مطمئنا هیئت داوران جشنواره به قدری با تجربه هستند که بدون در نظر گرفتن شرایط فیلم‌ها را مورد بررسی قرار دهند. از طرفی آقای میرکریمی هم فیلم خودشان را در بخش ملی ارائه دادند و این مشخص است که به سینمای ملی کشور اهمیت زیادی می‌دهند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه رای هیئت داوران به خود فیلم بستگی دارد، اضافه کرد: هیئت داوران به کیفیت اصلی آثار توجه می‌کند، نه اینکه این اثر از جانب چه ارگان یا سازمانی مورد حمایت قرار گرفته‌است، همه ما می‌دانیم تمام آثاری که در سینمای ایران تولید می‌شوند، ارگان‌ها مختلف از آن‌ها حمایت می‌کنند و پشت آن‌ها هستند. در این شرایط ما از این سازمان‌ها تشکر می‌کنیم که درکنار سینمای ایران ایستاده‌اند.
 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۱۱/۰۶
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak