پیشی گرفتن بانک ایران زمین از بزرگان صنعت در حوزه بانکداری دیجیتال

تشخیص خبر: در سال های اخیر، صنعت بانکداری ایران وارد فضای خاصی شده که نسبت به سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری داشته است.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از بانکداری ایرانی، بانکداری دیجیتالی، افزایش سرمایه برای بالا بردن سطح کفایت سرمایه و بهبود ترازنامه‌ها و حقوق صاحبان سهام، کسب سود با کیفیت بانک‌ها، فعالیت رو به رشد در فضای ارز و بهره برداری از فضای تسعیر ارزی و بازسازی نیروی انسانی متخصص از جمله اقدامات بانک‌ها در سال‌های اخیر بودند که توانسته چهره صنعت بانکداری در ایران را دگرگون کند.

بانک‌های بزرگ ایران سابقا دولتی بوده و بعضا در ده‌های گذشته خصوصی سازی شده‌اند هرچند هنوز بخشی از سهام این بانک‌های خصوصی سازی شده نزد دولت باقی مانده یا سهام انها نزد سهام عدالت است که در هر صورت به نوعی مورد حمایت ویژه دولت قرار می‌گیرند اما بانک‌های خصوصی دارای این حمایت‌های ویژه نبوده و باید خود را در دنیای رقابتی امروز، تطبیق داده و بالا بکشند.

بانک‌های خصوصی هم برای موفقیت خود گام‌های بزرگی برداشتند. بانکهای چون پارسیان ، پاسارگاد، ایران زمین ، سامان و اقتصاد نوین و بقیه بانکها تصمیم گرفتند که از حوزه بانکداری دیجیتالی به رقابت با بانک های دولتی ورود کرده و گامهای خوبی برداشتند.
وزارت اقتصاد هم در سال گذشته در خصوص بانکداری دیجیتالی بخشنامه های مختلفی صادر کرد تا بانک ها در این حوزه فعالیت جدی داشته باشند این در حالی است که بانک‌ها در این حوزه قبلا ورود کرده بودند.

به عنوان نمونه بانکی مانند بانک ایران زمین در حوزه دیجیتال از سال های گذشته و در واقع از سه سال گذشته، برنامه مدون و حساب شده ای را طراحی کرد و نخستین شعبه دیجیتالی این بانک در هشت مهر ۹۷ راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفت. این بانک برنامه های دقیقی را طرح ریزی کرده تا بتواند در سال ۱۴۰۰ تمام اقدامات بانکی را بدون حضور مشتری در شعب انجام دهد؛ هرچند تا کنون توانسته مطابق با برنامه های خود بخش زیادی از این برنامه را عملیاتی کند.

این رخداد زمانی ارزشمند خواهد شد که رکود و مشکلاتی که زمان شیوع کرونا در ایران و جهان رخ داد را یادآوری کنیم چرا که در این دوران که ترددها با محدودیت شدیدی مواجه شده بود، بانکداری دیجیتالی ایران زمین به مشتریان این فرصت را دارد تا از صفر تا صد کارها را ازین طریق انجام دهند و بالغ بر ۹۸ درصد مشکلات مردم را در حوزه بانکداری مرتفع کرده بود.

مشتریان این بانک بدون هیچ دغدغه ای توانستند کارهای خود را پیش ببرند.

بانک ایران زمین قصد دارد تا با ارائه خدمات دیجیتال و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان، هر فردی که از خدمات این بانک استفاد می کند از خدمات ارزش افزوده بهره مند باشد. در مهر امسال قرار است از دستاوردهای جدید رونمایی کند.

بانک ایران زمین علاوه بر حوزه دیجیتالی در حوزه ارز نیز حضور خود را آغاز کرده و مجوز ارزی بانک ایران زمین از سوی بانک مرکزی صادر شد. تا بتواند در معاملات ارزی و صرافی ها فعالیت کند. از طرف دیگر صندوق امانات را دریافت کرده است. اتفاقی نادر که برای بانک ایران زمین می تواند در حوزه ارزی مفید واقع شود.

یکی دیگر از رخدادهایی که توسط بانک ایران زمین در تیر ۹۹ اجرایی خواهد شد، تا از فضای رقابتی در این صنعت عقب نماند، افزایش سرمایه بانک است. هیات مدیره بانک به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت بانک ايران زمين پیشنهاد کرده تافزایش سرمایه از مبلغ ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختارسرمايه و خروج از شموليت ماده ۱۴۱ لصلاحيه قانون تجارت که در تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، را عملیاتی کند که منوط به اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور شده و در تیرماه سال جاری عملیاتی می شود.

علاوه بر همه این موارد ، بانک ایران زمین در حوزه شفافیت توانست گام های بلندی بردارد و فراتر از حوزه بازار پایه فرابورس عمل کند. این بانک بطور منظم و بر اساس دستورالعمل های سازمان حسابرسی، قانونی تجارت و سازمان بورس اقدام کرده و نسبت به بسیاری از بانکهای بازارهای اصلی بورس اقدامات منظم تری داشته است.ُ
 

نوشته شده در تاریخ : ۹۹/۰۳/۱۸
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
پیام مدیریت عالی بانک ایران زمین به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
تصویب افزایش ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی چادرملو از محل سود انباشته
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه و با حضور رئیس‌جمهور
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak