رئیس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:
تعیین تکلیف سهام عدالت در سال آینده

تشخیص خبر : معاون وزیر و رئیس کل سازمان خصوصی سازی در نشست خبری که به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد از تعیین تکلیف سهام عدالت در نیمه دوم سال آینده یا نیمه اول سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از شادا ، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شد به مشمولان سهام عدالت شش ماه فرصت بدهیم تا از محل آورده های خودشان، مانده بدهی را پرداخت کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به رقم ۳۸ هزار میلیارد تومان سهم پیش بینی شده برای فروش در سال گذشته گفت: این سازمان در سال گذشته موفق به فروش ۳ هزار میلیارد تومان سهم شد.

پوری حسینی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهم توسط سازمان خصوصی سازی فروخته شد.

وی با اشاره به فضای بین المللی ایجاد شده ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران خواهیم بود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی یادآور شد: این در حالیست که طی ۱۴ سال از تشکیل این سازمان حتی یک مورد شرکت خارجی در مزایده های این سازمان حضور نداشت.

پوری حسینی با بیان اینکه از مجموع ۱۱۰۰ شرکتی که از سال ۱۳۸۰ در لیست واگذاری قرار گرفت ۵۰ درصد آنها واگذار شد تصریح کرد: دلیل واگذار نشدن برخی از این شرکتها مانند شرکتهای توزیع برق و گاز را فراهم نبودن شرایط برای واگذاری عنوان کرد.

وی در پایان گفت: سازمان خصوصی سازی امیدوار است تا سال آینده، شرکتهای باقی مانده را واگذار خواهد کرد.

خرید و فروش سهام عدالت وجاهت قانونی ندارد

رئیس کل سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: خرید و فروش سهام عدالت، دست کم تا پایان سال ۱۳۹۵، به هیچ وجه وجاهت قانونی ندارد.
میراشرف عبدالله پوری حسینی با اعلام این مطلب، افزود: از نظر ما، هر امضایی در این ارتباط، حتی اگر در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد و هر مبلغی که در این گونه معاملات رد و بدل شود، فاقد ارزش قانونی است و سازمان خصوصی سازی در نهایت، سهام عدالت را صرفا به فردی که سهام به نام وی ثبت شده واگذار خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رقم ۱۶ هزار میلیارد تومانی درآمدهای پیش بینی شده سازمان خصوصی سازی در سال ۱۳۹۵، اظهار داشت: تعهدات بودجه ای سازمان خصوصی سازی، تابع مستقیم واگذاری های ما نیست و از این رقم، حدود ۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی درآمدهای ما از اقساط دریافتی شرکت های واگذار شده و سود سهام عدالت است.

رئیس سازمان خصوصی سازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واگذاری های انجام گرفته در سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ در قالب رد دیون، از نظر ما اصلا خصوصی سازی محسوب نمی شود، گفت: به همین دلیل، از ابتدای سال ۱۳۹۳، هیات دولت، هیات واگذاری و مجلس، با صدور قوانین و دستورالعمل هایی، واگذاری سهام در قالب رد دیون را ممنوع کردند و مسیر این انحراف را بستند.

وی یکی دیگر از عیوب واگذاری های انجام شده در سال های گذشته را، عدم توجه به تقویت و توانمند سازی بخش خصوصی در جریان واگذاری ها و در نتیجه، اکتفا به خریداران موجود خواند که عمدتا به مراکز قدرت وابسته بودند.

پوری حسینی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی در دولت جدید سیاست های تشویقی از جمله اعطای تسهیلات به خریداران واقعی بخش خصوصی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: در سال پایانی دولت دهم و پیش از آغاز به کار دولت جدید، تنها ۱۷ درصد واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی بود که پنج درصد از این رقم هم واگذاری از طریق سهام ترجیحی و تدریجی بود، اما رقم مذکور در پایان شهریور همان سال به ۴۳ درصد، سپس در سال ۱۳۹۳ به ۸۷ درصد و در سه ماهه ابتدای امسال به ۱۰۰ درصد افزایش یافت. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۱۱/۱۹
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
انتصاب مدیر و معاون شعب منطقه اصفهان بانک ایران زمین
بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید
انتصابات جدید در بانک ایران زمین
دریافت گواهی سازگاری با محیط ‌زیست برای چهارمین سال پیاپی توسط تلویزیون‌های LG OLED evo
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak