سومین نشست هزاره سوم و پارسیان نوین؛ نقش زیست‌بوم نوآوری در توسعه بانکداری دیجیتال

تشخیص خبر: سومین نشست هزاره سوم و پارسیان نوین استودیو تجربه گروه داده‌پردازی پارسیان با عنوان نقش زیست‌بوم نوآوری در توسعه بانکداری دیجیتال با حضور آقای دکتر «محمدرضا فقیری» معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک پارسیان و دکتر «محمود جراحی» متخصص اقتصاد ICT،سه‌شنبه ۱۹ تیرماه در محل استودیو تجربه برگزار شد.

محمدرضا فقیری معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک پارسیان به موضوع زیست‌بوم نوآوری در توسعه فین تک‌ها در بانک پرداخت و با طرح مبحث چالش اصلی و مزیت رقابتی، گفت: چه چیزی در حوزه نوآوری شرکت‌ها را متمایز و باعث مزیت رقابتی شرکت‌ها در حوزه نوآوری می‌شود؟ شرکت‌ها اغلب ادعا می‌کنند در حوزه نوآوری فعال هستند، اما دیده می‌شود که این موضوع هیچ مزیت رقابتی برای آن‌ها در پی نداشته است اما چرا؟ پاسخ اکوسیستم نوآوری است.
وی افزود: نوآوری، اتفاق نوآورانه‌ای است که سازمان باید بتواند با آن تطابق یافته و ارزش ایجاد کند و این روند از خلق ایده آغاز می‌شود. مرحله تکامل نوآوری، نوآوری شبکه‌ای است.
محمدرضا فقیری عناصر اکوسیستم نوآوری را ۴ عامل؛ مشتریان، اکوسیستم‌های نوپا، بازیگران ابتکارات نوآورانه جدید مثل شتاب‌دهنده‌ها و بنگاه‌ها تعریف کرد.
این مقام مسئول در بانک پارسیان تأکید کرد: برای پیاده‌سازی اکوسیستم نوآوری در شرکت‌ها به یک نقشه راه نیاز است. قبل از هر چیز و در لایه اول گروه مالی و بانک‌ها باید فین تک ۱ را اجرا کنند؛ درواقع در لایه اول تمام خدمات ارائه‌شده به مشتریان باید بر بستر اینترنت باشند. در گام دوم باید ورود حوزه هوش مصنوعی لحاظ شده و پس‌ازآن حرکت به سمت فین تک ۲ صورت گیرد. در فین تک دو، بستر اینترنت نیست بلاک چین است. در بلاک چین ارزش مبادله می‌شود درحالی‌که در اینترنت اطلاعات مبادله می‌شود.
معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک پارسیان با اشاره به رویکرد بانک‌های داخلی نسبت به اکوسیستم نوآوری اعلام کرد که رویکرد این بانک‌ها استفاده از هولدینگ‌های زیرمجموعه برای پیاده‌سازی نوآوری بوده است.
وظیفه نوآوری حل مشکلات و چالش‌هاست
دکتر «محمود جراحی» متخصص اقتصاد ICT در بخش دیگری از نشست به موضوع نوآوری در بیزینس پرداخته و گفت: نوآوری در بیزینس، توانایی تصور کردن و ارائه راهکار ذهنی، تبدیل آن به محصول، عملیاتی کردن و در نهایت گسترش آن است.
وی افزود: وظیفه نوآوری حل مشکلات و چالش‌ها است. درواقع نوآوری راه‌کار عملی برای مشکل واقعی است؛ یعنی برای حل مشکل باید زیرساخت‌های موردنیاز را در اختیار داشته باشیم.
دکتر «جراحی» همچنین گفت: کشورها دو نوع هستند بعضی‌ها به یک یا دو منبع غنی متصل هستند مثل کویت و عربستان که نفت دارند، برخی دیگر منبع پایه نیستند بلکه به نوآوری وابسته هستند؛ نوآوری است که باعث رشد و پیشرفت کشورها می‌شود. اگر به‌جای ارسال منابع به کشورهای فقیر، سعی می‌شد نوآوری ارسال و با نوآوری خلق فرصت صورت گیرد، منابع کانالیزه، درآمدها افزایش و فقر افزایش نمی‌یافت.
این متخصص اقتصاد در ادامه به تعریف ساده نوآوری پرداخته و اذعان داشت: نوآوری روش‌ها و محصولات گران فعلی را قابل‌دسترس‌تر، مقرون به‌صرفه و ساده‌تر می‌سازد تا هر فردی بتواند آن را بخرد و استفاده نماید. درواقع کاهش قیمت است که محصول را گسترش می‌دهد.
در ادامه دکتر محمدرضا پارسافرد مدیر بازاریابی و توسعه کسب‌وکار بانک پارسیان؛ خانم دکتر چشمی مشاور نوآوری داده‌پردازی، آقایان دکتر طهرانی متخصص حوزه نوآوری و دکتر مقیمی عضو هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در پنلی با موضوع “نقش زیست‌بوم نوآوری در توسعه بانکداری دیجیتال”به بحث و تبادل‌نظر پرداخته و نظرات خود را در این خصوص بیان کردند.
 

نوشته شده در تاریخ : ۰۳/۰۴/۲۰
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دلجویی و پیگیری مدیریت بانک سینا از وضعیت سلامتی کارکنان شعبه بندر شهید رجایی
امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک سپه با شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی
قهرمان جهانی ووشو مشتری بانک پارسیان شد
بازدید دکتر ابراهیمی از غرفه شرکت‌های تابعه بانک سپه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵
بازدید معاون اول رئیس جمهور از غرفه بانک سپه در هفتمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵
حضور مؤثر بانک سپه در نخستین همایش ملی حقوق بانکی
تسهیل رفع سوءاثر چک های برگشتی در بانک ایران زمین
حضور پررنگ بانک سپه در هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
حضور همراه اول در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۵
راه‌اندازی امضای دیجیتال رایتل گامی دیگر در تحول ارتباطات
جذب منابع اصلی‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۴ است
مشارکت بانک ملی ایران در پروژه های زیرساختی و توسعه ای کشور
برندگان PS5 در مسابقه «به توان دوستی فراز بانک» مشخص شدند
انتصاب مدیرعامل جدید هلدینگ توسعه فناوری اطلاعات سینا
آقاجانلو: مدل اجرایی جدید برای تامین مالی طرح های مس طراحی شود
آگهی دعوت به همکاری در بانک گردشگری-اردیبهشت ماه ۱۴۰۴
معامله ۴۲۸ هزار تن محصول در بورس کالای ایران
موفقیت های بانک حاصل همدلی و تلاش بی وقفه همکاران در شرایط حساس است
مدیر محصول چه کسی نیست؟
نسل جدید گوشی‌های سری A سامسونگ؛ وقتی هوش مصنوعی همه چیز را تغییر می‌دهد
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak