دکتر ابراهیمی دستور حل مشکل داد
دستور صریح مدیرعامل بانک سپه برای پیگیری سریع و حل مشکل واحد تولیدی در گیلان

تشخیص خبر:در پی انتشار گزارش شب گذشته در بخش خبری ۲۰:۳۰ صدا و سیما در خصوص تعطیلی یک کارخانه نان‌صنعتی در استان گیلان، دکتر آیت اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه دستور پیگیری و حل سریع مشکل این واحد تولیدی را به بخش‌های ذی‌ربط بانک صادر کرد.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه: علی‌رغم اینکه نتایج بررسی‌های مکاتبات بین بانک و کارخانه نان‌صنعتی مذکور نشان می‌دهد، بانک سپه نه‌تنها در تعطیلی آن نقشی نداشته است، بلکه بر اساس مفاد قرارداد دوجانبه برای کمک به تولید و اشتغال در استان فراتر از تعهدات خود عمل کرده است؛ دکتر ابراهیمی از مدیران واحدهای ذی‌ربط بانک خواسته است در چارچوب مقررات و در اسرع وقت برای برگرداندن این واحد تولیدی به چرخه تولید از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
درمجموع اداره کل روابط عمومی بانک سپه برای تنویر افکار عمومی ذکر چند نکته به شرح زیر را لازم و ضروری می‌داند:
نخست اینکه تسهیلات مشارکت مدنی اولیه شرکت بین‌المللی خوشه زرین چلک به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۲ درصد و معرفی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به بانک مهراقتصاد سابق ارسال شده و تسهیلات موصوف طی سال‌های ۱۳۹۱-۱۳۸۹ پرداخت شده است.
همچنین تسهیلات خرید ماشین‌آلات و سرمایه در گردش برای اجرای طرح با نظارت کارشناسان بانک مذکور پرداخت شد که با ارائه پروانه بهره‌برداری کارخانه، در تاریخ شانزدهم آذرماه ۱۳۹۲ قرارداد “مشارکت مدنی” به قرارداد “اجاره به‌شرط تملیک” تبدیل شده است.
همچنین کارگروه‌های تخصصی متعددی برای رفع مشکل بدهکار با حضور نماینده بانک تشکیل شده است، اما تاکنون مدیران شرکت برنامه‌ای برای راه‌اندازی کارخانه و تعیین تکلیف مطالبات بانک ارائه نکرده‌اند.
در این گزارش تصریح شده است: با وجود مسائل مطروحه بر اساس تأکید مدیرعامل بانک سپه برای حل مشکل و تعامل دوجانبه این بانک طبق قوانین و مقررات آماده اعمال هرگونه مساعدت به‌منظور حمایت از تولید استان گیلان است.
این گزارش می‌افزاید: همواره و به‌ویژه طی سال‌های اخیر حمایت از تولید و رفع موانع آن در صدر برنامه‌های اجرایی بانک سپه بوده و این بانک جزو بانک‌های نقش‌آفرین و تأثیرگذار در پشتیبانی از رونق تولید و اشتغال است.
بانک سپه مشتریان حوزه تولید را شرکای خود می‌داند و در عین حال مقید به رعایت قوانین و مقررات و انضباط مالی است؛ بنابراین طرف‌های مقابل بانک هم باید به تعهدات خود بر اساس مفاد قرارداد با بانک به‌موقع و صحیح عمل کنند.
بر اساس این گزارش، بانک به‌عنوان حافظ منافع سپرده‌گذاران و بیت‌المال با رعایت و انجام دقیق وظایف خود عملکرد مطلوبی در حوزه سلامت مالی و اداری دارد، هرچند مدیران بانک برای کمک به حل مشکلات فعالان اقتصادی با مسئولیت‌پذیری و ریسک‌پذیری از تولیدکنندگان واقعی و خوش‌نام نهایت همکاری را دارند. 

نوشته شده در تاریخ : ۰۰/۰۸/۱۰
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



1453199479758_ISNA
آخرین اخبار
شرایط ضمانت تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریالی بانک سپه تغییر کرد
کسب سه رتبه برتر توسط روابط عمومی بانک سپه
فروش املاک و مستغلات بانک ایران‌ زمین
حضور پررنگ بانک سپه در توسعه استان هرمزگان
حدس بزنید و از بانک ایران زمین جایزه بگیرید
پیام مدیرعامل بانک سپه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
واکسینه شدن مشتریان بانک ایران زمین در مقابل آسیب‌های ناشی از کرونا
عملکرد درخشان بانک سپه در توسعه مراکز آموزشی و بهداشتی کشور
بازگشت بانک سپه به عصر طلایی خود در حوزه فناوری
در بانک ایران زمین با “انتخاب” وام بگیرید
بانکداری دیجیتال اولویت بانک ایران زمین
مشتریان قدیمی سرمایه ارزشمند بانک سپه هستند
انتصاب معاون حقوقی بانک ایران زمین
پایان موفقیت‌آمیز عملیات مهاجرت سیستمی بانک قوامین سابق به بانک سپه
اهدای جوایز ۹۷ برگزیده جشنواره « با ماسک لبخند بزن » باشگاه مشتریان بانک سپه
درخشش بانک سپه در شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
قطع درگاههای الکترونیکی کارت بانک سپه و قوامین سابق
واریز یارانه حمایت معیشتی آذر ماه
راه اندازی سیستم مدیریت کیفیت در مدیریت پشتیبانی بانک ایران زمین
با انسجام و عبور سریع از ادغام ، بزرگ و قدرتمند می‌مانیم
fff
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak