نوشتاری به قلم کریس جو، رئیس مرکز کسب‌وکار پلتفرم webOS، شرکت راهکارهای سرگرمی‌های رسانه‌ای ال‌جی
webOS نیروی محرکه فصل بعدی رشد شرکت ال‌جی

تشخیص خبر: شرکت ال‌جی الکترونیکس، با تمرکز بر مدل‌های تجاری B2B، غیرسخت‌افزاری و مستقیم‌به‌مصرف‌کننده (D2C)، روند رشد کیفی خود را شتاب بخشیده‌است. این دگرگونی تنها به معنای فراتر رفتن از فروش محصولات فیزیکی نیست، بلکه هدف آن ایجاد تعامل مستمر با مشتریان و متنوع‌سازی درآمد از طریق همکاری‌های بلندمدت است.

یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های این تغییر، تکامل کسب‌وکار پلتفرمwebOS در ال‌جی است.

از سیستم‌عامل تلویزیون هوشمند تا پلتفرم رسانه‌ای مقیاس‌پذیر

پلتفرمwebOS که در ابتدا به‌عنوان یک سیستم‌عامل تلویزیون هوشمند معرفی شد، امروز به یک پلتفرم چندخدمتی قدرتمند تبدیل شده است که شامل پیشنهاد محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، بازی ابری، اتصال به اینترنت اشیای خانگی و راهکارهای نمایشگرهای تجاری (B2B) می‌شود. معماری باز و انعطاف‌پذیر آن امکان یکپارچه‌سازی بی‌دردسر با تولیدکنندگان دستگاه‌ها و ارائه‌دهندگان محتوای جهانی را فراهم می‌کند؛ عاملی کلیدی در مقیاس‌پذیری و سازگاری جهانی آن.

webOS Hub 3.0: محرک نوآوری در نمایشگرها

نسخه‌ تازه معرفی‌شده‌یwebOS Hub 3.0 به‌سرعت به‌عنوان یک پلتفرم مقیاس‌پذیر «نرم‌افزار به‌عنوان خدمت(PaaS) » برای تولیدکنندگان نمایشگر در سراسر جهان جایگاه خود را تثبیت کرده است. با پشتیبانی از قابلیت‌هایی همچون پیشنهاد صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، یکپارچه‌سازی با بازی ابری و کنترل خانه‌ هوشمند، این پلتفرم برای کارکردن بر روی طیف گسترده‌ای از محصولات نمایشی – و نه صرفا نمایشگرهای ال‌جی – ساخته شده است.

تا سال ۲۰۲۵، بیش از ۶۰۰ برند جهانیwebOS Hub را به کار گرفته‌اند و این امر جایگاه پیشتاز ال‌جی را در بازار سیستم‌عامل‌های ویژه‌ی تولیدکنندگان نمایشگر تثبیت کرده است.

آنچهwebOS Hub را متمایز می‌سازد، ارائه‌ خدمات چندوجهی در قالب یک پلتفرم یکپارچه است؛ از اپلیکیشن‌های استریم جهانی گرفته تاFAST (تلویزیون استریم رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی) از طریقLG Channels یا بازی ابری. این ترکیب برای هر دو گروه تولیدکنندگان و کاربران نهایی، ارزشی چشمگیر ایجاد می‌کند.

فراتر از محیط خانه،webOS دامنه‌ی خود را به مکان‌های تجاری، هتل‌ها و نهادهای عمومی نیز گسترش می‌دهد و به یک راهکار هوشمند پلتفرمی بدل می‌شود که بهره‌وری عملیاتی را ارتقا می‌بخشد و امکان ارائه‌ محتوای هدفمند را فراهم می‌آورد. این گسترش، پشتیبان مدل‌های تجاری بلندمدت و قراردادی با مشتریان سازمانی است.
LG Channels: ارتقای تجربه‌ کشف محتوا

خدمت اختصاصی شرکت ال‌جی، LG Channels، اکنون در ۳۳ کشور، استریم رایگان و پشتیبانی‌شده با تبلیغات را ارائه می‌دهد و بیش از ۴۰۰۰ کانال در دسترس دارد. محتوای ویژه و انحصاری که در آمریکای شمالی و اروپا ارائه می‌شود، همراه با برنامه‌های بومی‌سازی‌شده و شبکه‌ای رو به رشد از شرکا شامل پخش‌کنندگان ملی و محلی و سازمان‌های خبری، بهLG Channels کمک کرده است تا به یک مزیت رقابتی متمایز در حوزه‌ محتوای تلویزیون هوشمند بدل شود.

به پاس نقش این سرویس در ارائه‌ی محتوای منطقه‌ای،LG Channels موفق به دریافت جایزه‌ی ITVT/TVOT 2025 Award for Achievement in Local Broadcasting شد. همچنین، مجموعه‌ی مستند The Rivalries که به رقابت‌های ورزشی دانشگاهی در ایالات متحده می‌پردازد، سال گذشته جایزه‌یWebby Award را در حوزه تولیدات تصویری ورزشی از آن خود کرد. 

نوشته شده در تاریخ : ۰۴/۰۵/۲۱
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
رونمایی ال‌جی از راهکارهای هوشمند و کم‌مصرف شست‌وشو در نمایشگاه IFA 2025
نیازمند پروش رهبران نوآور برای شرایط دشوار هستیم/ تیم سازی باید جایگزین باند بازی شود
رکوردشکنی زائران همراه اولی در استفاده از خدمات دیجیتال
اعلام شعب کشیک بانک ایران زمین در استان های تهران و البرز
لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
تعیین شعبه ۱۴ هزار فقره درخواست وام‌ قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری در مرداد‌ماه توسط بانک سپه
مدیرعامل بانک ملی ایران در آئین رونمایی از محصولات دیجیتال بانک : خلق ارزش با خدمات نوین، رویکرد تازه بانک ملی ایران
بانک سپه نقش کلیدی در تقویت تولید و اقتصاد استان البرز ایفا می‌کند
پایان خدمت رسانی بانک پارسیان به زائران اربعین حسینی و آغاز میزبانی زائران حرم مطهر رضوی
رونمایی ال‌جی از یخچال‌های هوشمند و کم‌مصرف در IFA: زندگی مدرن در آشپزخانه‌های کوچک
رکورد طلایی و تاریخی بورس کالا در مردادماه شکست
آقاجانلو: ظرفیت ایجاد اکوسیستم نوآوری و توسعه پروژه های پژوهشی در ایراسکو/ جعفری: آمادگی ایراسکو برای پذیرش ماموریت های جدید از سمت ایمیدرو
دیدار مدیرعامل بانک ملی ایران با سید حسن خمینی
سرپرست بانک پارسیان منصوب شد
مجمع عمومی عادی به‌‌طور فوق‌العاده بانک گردشگری برگزار شد
نمایش تصویر واقعی از اقتصاد کشور با برگزاری بیست و هشتمین سال رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران IMI-۱۰۰
مدل بازاریابی بانک سینا بر اساس نیاز مدیریت‌های مناطق تابعه در حال تدوین است
برگزاری دوره آموزشی بازاریابی درون شعبه ای در بانک ایران زمین
عرضه بیش از یک میلیون و ۲۰۸ هزار تن محصول در بورس کالا
پرداخت بیش از ۱۲۸ میلیارد دینار ارز اربعین توسط بانک ملی ایران
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak