رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای خبر داد
مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران راه اندازی می شود

تشخیص خبر : مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با هدف حل مشکلات و اختلافات صنف در قراردادهای تجاری راه اندازی می شود.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، ناصرعلی سعادت رئیس سازمان با اعلام این خبر گفت: مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران یک مرجع داوری کاملا تخصصی متشکل از کارشناسان صنفی و حقوقی است که به منظور رسیدگی و حل اختلاف در قراردادهای تجاری راه اندازی می شود.
او در این رابطه ادامه داد: طرفین قراردادها می توانند برای حل هر گونه اختلاف و مشکلات قراردادی خود با اطمینان خاطر به این مرجع کارشناسی مراجعه کنند؛ مشروط براینکه طرفین در بند حل اختلاف قراردادهای خود، مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران را به عنوان داور معرفی کنند.

رسیدگی سریع به دعاوی
به گفته رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، این مرکز در رسیدگی به دعاوی و حل اختلافات قراردادی بسیار سریع و کارشناسی عمل می کند و دیگر نیاز نیست طرفین برای طرح و پیگیری اختلافات خود درگیر فرایندهای پیچیده و زمان بر قضایی شوند.
سعادت با تاکید براینکه رای مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، قاطع و لازم الاجرا بوده و قابل بازگشت نیست، ادامه داد: مطابق مقررات قانون آئین دادرسی مدنی، رای مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران مانند سایر مراکز داوری، قطعی و از طریق مراجع قضایی لازم الاجراست.
سعادت در این رابطه گفت: تجربه نشان داده سازمان به عنوان یک نهاد مردمی و کاملا بی طرف در موضوع داوری تمام قراردادها تاکنون بسیار خوب عمل کرده است. چراکه تا پیش از این داوری در شورای انتظامی سازمان انجام می گرفته اما هم اکنون طبق ضوابط قضایی، شکل قابل قبولی گرفته است.
به گفته رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، مکانیزم داوری با تمام اصول و شرایط لازم در مرکز داوری سازمان مدنظر قرار گرفته است.
او در همین رابطه ادامه داد: شیوه نامه این مرکز داوری، ماه ها توسط حقوقدان های مختلف تهیه و تدوین شده و تمام ضوابط یک مرکز داوری در آن دیده شده است .

حل مشکلات صنف در خانه صنف
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با تاکید بر اینکه سازمان به دنبال حل مشکلات صنف درخانه صنف است، گفت: مرکز داوری سازمان هم در جهت حفظ منافع پیمان کاران و هم کارفرمایان عمل می کند ولو طرفین حتی عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران هم نباشند.
سعادت با تاکید براینکه داوری در واقع حل اختلاف است، ادامه داد: طرفین اختلاف یک قرارداد تجاری مرتبط با هر حوزه صنعت و خدمات می توانند هنگام عقد قرارداد، مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران را به عنوان مرجع داوری لحاظ کنند و در صورت بروز اختلاف برای حل آن به مرکز داوری سازمان مراجعه کنند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با تاکید براینکه شورای انتظامی این سازمان همچنان جایگاه مستقل خود را دارد، گفت: طبق آئین نامه اجرایی سازمان، شورای انتظامی همچنان مرجع رسیدگی به شکایات حقیقی و حقوقی و اعتراض ها در حوزه فناوری اطلاعات و در حقیقت ناظر بر عملکرد کسانی است که از سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران مجوز دارند.
او در این ارتباط تاکید کرد: شورای انتظامی همچنان به عنوان یکی از ارکان سازمان که جایگاه و عملکرد مستقلی دارد فعال خواهد بود و به شکایت ها و دعاوی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رسیدگی می کند؛ در صورتی که مرکز داوری می تواند به اختلافات در تمام حوزه ها رسیدگی کند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به اینکه فرایند رسیدگی به شکایات اغلب زمان بر است، گفت: باید بپذیریم ماهیت فرایند رسیدگی به شکایت و دعاوی، اغلب به دلیل استناد بر آمار و مستندات، یک فرایند زمان بر است اما مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران تلاش می کند تا جای ممکن، حل و فصل اختلافات حقوقی مردم را تسریع کند.

نوشته شده در تاریخ : ۹۶/۰۷/۱۲
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای وارداتی
مدیرعامل بانک سپه درگذشت سرتیپ پاسدار علیرضا افشار را تسلیت گفت
رشد قابل توجه صدور حواله و تراکنش‌های بانکی در بانک ملی ایران/ صدور بیش از ۵۵ میلیون حواله پایا و پل در شش ماه
ارزش معاملات بازار مشتقه و مالی بورس کالا ۷.۷ همت شد
آگهی مزایده شماره ۱۴۰۴/۵ فروش املاک مازاد بانک ایران زمین
حرکت اول، برگزیده جایزه ملی تأمین مالی فناوری و نوآوری ایران
پارسیان، بانک برتر در حوزه ضمانت نامه شد
گرین‌بانک؛ نئوبانک جدید هوشمند بانک سینا رونمایی شد
تمرکز بر مردمی سازی بانک پارسیان، ارتقای بهره وری، توسعه سرمایه انسانی و تحول فناورانه
عبور منابع بانک ملی ایران از مرز ۲ هزار همت
فراخوان عمومی توسعه‌دهنده و پشتیبان سامانه آرشیو الکترونیک و دیجیتال‌سازی اسناد
حضور همراه اول با سبدی از سرویس‌های هوشمند در جیتکس ۲۰۲۵
با صدور حکمی؛ سرپرست روابط عمومی بانک پارسیان منصوب شد
همه چیز درباره تسهیلات ۷۰۰ میلیونی اعتبار ملی؛ از جزئیات دریافت غیرحضوری تا پرداخت اقساط
پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه بانک پارسیان به ۵ هزار عروس و داماد/ رشد ۲۷ درصدی وام‌های ازدواج نسبت به سال گذشته
امیر نیک رویان مدیر امور روابط عمومی و تبلیغات بانک گردشگری شد
سرمایه‌گذاری ۱۶۵۰ میلیاردی همراه اول در استان فارس از ابتدای دولت چهاردهم
همراه اول الگوی پایداری و مسوولیت اجتماعی ایران
کارخانه تولید لوله‌های فولادی با حمایت بانک سپه در گرمسار افتتاح شد
تقدیر بانک ایران‌زمین از دارنده مدال المپیاد جهانی نجوم
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak