دکتر ابراهیمی دستور حل مشکل داد
دستور صریح مدیرعامل بانک سپه برای پیگیری سریع و حل مشکل واحد تولیدی در گیلان

تشخیص خبر:در پی انتشار گزارش شب گذشته در بخش خبری ۲۰:۳۰ صدا و سیما در خصوص تعطیلی یک کارخانه نان‌صنعتی در استان گیلان، دکتر آیت اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه دستور پیگیری و حل سریع مشکل این واحد تولیدی را به بخش‌های ذی‌ربط بانک صادر کرد.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه: علی‌رغم اینکه نتایج بررسی‌های مکاتبات بین بانک و کارخانه نان‌صنعتی مذکور نشان می‌دهد، بانک سپه نه‌تنها در تعطیلی آن نقشی نداشته است، بلکه بر اساس مفاد قرارداد دوجانبه برای کمک به تولید و اشتغال در استان فراتر از تعهدات خود عمل کرده است؛ دکتر ابراهیمی از مدیران واحدهای ذی‌ربط بانک خواسته است در چارچوب مقررات و در اسرع وقت برای برگرداندن این واحد تولیدی به چرخه تولید از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
درمجموع اداره کل روابط عمومی بانک سپه برای تنویر افکار عمومی ذکر چند نکته به شرح زیر را لازم و ضروری می‌داند:
نخست اینکه تسهیلات مشارکت مدنی اولیه شرکت بین‌المللی خوشه زرین چلک به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۲ درصد و معرفی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به بانک مهراقتصاد سابق ارسال شده و تسهیلات موصوف طی سال‌های ۱۳۹۱-۱۳۸۹ پرداخت شده است.
همچنین تسهیلات خرید ماشین‌آلات و سرمایه در گردش برای اجرای طرح با نظارت کارشناسان بانک مذکور پرداخت شد که با ارائه پروانه بهره‌برداری کارخانه، در تاریخ شانزدهم آذرماه ۱۳۹۲ قرارداد “مشارکت مدنی” به قرارداد “اجاره به‌شرط تملیک” تبدیل شده است.
همچنین کارگروه‌های تخصصی متعددی برای رفع مشکل بدهکار با حضور نماینده بانک تشکیل شده است، اما تاکنون مدیران شرکت برنامه‌ای برای راه‌اندازی کارخانه و تعیین تکلیف مطالبات بانک ارائه نکرده‌اند.
در این گزارش تصریح شده است: با وجود مسائل مطروحه بر اساس تأکید مدیرعامل بانک سپه برای حل مشکل و تعامل دوجانبه این بانک طبق قوانین و مقررات آماده اعمال هرگونه مساعدت به‌منظور حمایت از تولید استان گیلان است.
این گزارش می‌افزاید: همواره و به‌ویژه طی سال‌های اخیر حمایت از تولید و رفع موانع آن در صدر برنامه‌های اجرایی بانک سپه بوده و این بانک جزو بانک‌های نقش‌آفرین و تأثیرگذار در پشتیبانی از رونق تولید و اشتغال است.
بانک سپه مشتریان حوزه تولید را شرکای خود می‌داند و در عین حال مقید به رعایت قوانین و مقررات و انضباط مالی است؛ بنابراین طرف‌های مقابل بانک هم باید به تعهدات خود بر اساس مفاد قرارداد با بانک به‌موقع و صحیح عمل کنند.
بر اساس این گزارش، بانک به‌عنوان حافظ منافع سپرده‌گذاران و بیت‌المال با رعایت و انجام دقیق وظایف خود عملکرد مطلوبی در حوزه سلامت مالی و اداری دارد، هرچند مدیران بانک برای کمک به حل مشکلات فعالان اقتصادی با مسئولیت‌پذیری و ریسک‌پذیری از تولیدکنندگان واقعی و خوش‌نام نهایت همکاری را دارند. 

نوشته شده در تاریخ : ۰۰/۰۸/۱۰
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
حرکت اول، برگزیده جایزه ملی تأمین مالی فناوری و نوآوری ایران
پارسیان، بانک برتر در حوزه ضمانت نامه شد
گرین‌بانک؛ نئوبانک جدید هوشمند بانک سینا رونمایی شد
تمرکز بر مردمی سازی بانک پارسیان، ارتقای بهره وری، توسعه سرمایه انسانی و تحول فناورانه
عبور منابع بانک ملی ایران از مرز ۲ هزار همت
فراخوان عمومی توسعه‌دهنده و پشتیبان سامانه آرشیو الکترونیک و دیجیتال‌سازی اسناد
حضور همراه اول با سبدی از سرویس‌های هوشمند در جیتکس ۲۰۲۵
با صدور حکمی؛ سرپرست روابط عمومی بانک پارسیان منصوب شد
همه چیز درباره تسهیلات ۷۰۰ میلیونی اعتبار ملی؛ از جزئیات دریافت غیرحضوری تا پرداخت اقساط
پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه بانک پارسیان به ۵ هزار عروس و داماد/ رشد ۲۷ درصدی وام‌های ازدواج نسبت به سال گذشته
امیر نیک رویان مدیر امور روابط عمومی و تبلیغات بانک گردشگری شد
سرمایه‌گذاری ۱۶۵۰ میلیاردی همراه اول در استان فارس از ابتدای دولت چهاردهم
همراه اول الگوی پایداری و مسوولیت اجتماعی ایران
کارخانه تولید لوله‌های فولادی با حمایت بانک سپه در گرمسار افتتاح شد
تقدیر بانک ایران‌زمین از دارنده مدال المپیاد جهانی نجوم
برگزاری بیست‌ودومین کنفرانس انجمن رمز ایران با مشارکت همراه اول
صابر امامی مدیرعامل گروه داده پردازی بانک پارسیان شد
۳۰ مهر‌ماه؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک سپه
بانک ملی ایران، نماد تحول بانکی/ از واگذاری ۷۰ همت دارایی مازاد تا راه‌اندازی نئوبانک و جوان‌سازی نیروی انسانی
مدیرعامل بانک سپه فرارسیدن هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak