قائم مقام مدیرعامل در همایش سالانه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت
تنظیم گری و قانون‌گذاری در بانکداری هوشمند باید منجر به بهبود تجربه مشتری شود

تشخیص خبر: دکتر سید مهدی حسینی قائم مقام مدیرعامل بانک سپه در یازدهمین همایش سالانه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت بر لزوم قاعده گذاری هوشمند با رویکرد بهبود تجربه مشتری در بانکداری هوشمند تاکید کرد.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، دکتر سید مهدی حسینی در نشست “فرصت‌ها و چالش‌های بانکداری هوشمند در قوانین و اسناد بالادستی” گفت: هدف نهایی از حکمرانی دیجیتال، پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد و ثبات مالی است و قوانین و مقررات حوزه بانکداری نوین باید منجر به فعالیت موثرتر فعالان اقتصادی و بهبود تجربه مشتری شود.

قائم مقام مدیرعامل بانک سپه رویکرد تنظیم‌گری‌ سنتی را از مشکلات حوزه بانکداری نوین برشمرد و اظهار داشت: قاعده گذاری سنتی ناشی از رویکرد قدیمی مدیریت ریسک است و باید قوانین و مقررات متناسب با مدیریت ریسک هوشمند تبیین شوند.

دکتر حسینی با تاکید بر لزوم جامعیت و پوشش کامل گروه های هدف جامعه که در ارتباط با هوش مصنوعی متأثر می‌شوند افزود: بحث نظارت فناورانه وقتی اتفاق می‌افتد که قانون‌گذاری و قاعده‌گذاری هم هوشمندانه باشد و واقعیت های بانکداری هوشمند را بپذیرد.

وی ضمن تشریح مواردی از قانون‌های حوزه هوش مصنوعی در کشورهای خارجی گفت: محوریت قانون هوش مصنوعی در اروپا به انسان داده شده و قاعده‌گذاری در توسعه هوش مصنوعی باید مبتنی بر انسان و متناسب با اندازه بنگاه‌ها و با در نظر گرفتن سطح ایده‌آل این حوزه باشد.

عضو هیئت مدیره بانک سپه ضمن تاکید بر اهمیت محوریت داده در قانون بانکداری هوشمند خاطرنشان کرد: قانون مطلوب بانکداری هوشمند باید سه ویژگی حفظ حریم داده‌های شخصی، عدم استفاده نادرست از تحلیل داده‌ها و داده‌های پولی رمزنگاری شده را مورد توجه قرار دهد.

دکتر حسینی افزود: رمزپول قبل از اینکه دارایی محسوب شود، یک داده پولی رمزنگاری شده به‌شمار می‌رود بنابراین قاعده‌گذاری برای داده پولی متفاوت است.

قائم مقام مدیرعامل بانک سپه ضمن تشریح قوانین فعلی کشور در حوزه بانکداری نوین و هوشمند گفت: باید از قوانین قدیمی و غیرشفاف به سمت قوانین بروز و شفاف حرکت کنیم چراکه، برخی از مقررات نظارتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و مصرف کنندگان حوزه بانکداری هوشمند با موضوع چابکی و ابتکارات نوآورانه در تعارض است.

وی سرمایه‌گذار، مصرف کننده و ابتکارات نوآورانه را سه ضلع مثلث ذینفعان بانکداری هوشمند معرفی کرد و اظهار داشت: مقررات در حوزه بانکداری نوین باید با قوانین و استانداردهای بین‌المللی تطابق داشته باشد.

دکتر حسینی رویکرد مطلوب در تنظیم‌گری حوزه بانکداری هوشمند را پرهیز از وضع قاعده کلی برای همه حوزه‌ها و لزوم تنظیم‌گری خاص برای تک تک حوزه‌ها نظیر تسهیلات، اعتبارات، زیرساخت‌های فناوری و … عنوان کرد.

قائم مقام مدیرعامل بانک سپه در پایان بر لزوم توجه به ارتباط بازار پولی و بازار سرمایه دربانکداری هوشمند تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد بخشنامه‌های حوزه نئوبانک‌ها، واحدهای دیجیتال بانک ها را به رسمیت بشناسد و به این هویت مستقل نئوبانک ها احترام گذاشته شود. 

نوشته شده در تاریخ : ۰۳/۰۹/۰۷
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
منابع انسانی، محور توسعه بنگاههای اقتصادی
حضور بانک‌آینده در نمایشگاه تخصصی قهوه ایران
درخشش بانک پارسیان با محصولات نوآورانه در همایش بانکداری نوین و نظام های پرداخت
لزوم اعمال مزد پایه سنوات و مزایای حق تاهل در لیست بیمه از ابتدای دی‌ماه
همکاری همراه اول و صندوق بیمه کشاورزی برای ایجاد تحول دیجیتال در بیمه محصولات کشاورزی
تنظیم گری و قانون‌گذاری در بانکداری هوشمند باید منجر به بهبود تجربه مشتری شود
طرح “خرید آسان نان با فناوری ریال دیجیتال” بانک سپه در همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت برتر شد
آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید خودروهای وارداتی
توثیق الکترونیکی دارایی‌ها موجب مدیریت ریسک اعتباری و دسترسی عادلانه به منابع می‌شود
همراه اول موفق به دریافت تندیس زرین ششمین جشنواره ملی صنعت سلامت‌محور شد
سید بابک ابراهیمی به عنوان مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید منصوب شد
فروش ویژه سیمکارت‌های دائمی همراه اول با تخفیف ۴۰ درصدی
آیین معارفه و تکریم مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری امید برگزار شد
حمایت گسترده و همه جانبه بانک ملی ایران از سامانه توثیق الکترونیک هوشمند
رونمایی از سه محصول جدید “ریال دیجیتال”، “باشگاه مشتریان” و “بانکداری ویدیویی” توسط بانک سپه
با ایجاد و گسترش معنویت برای سازمان الگو‌آفرینی کنید
همکاری همراه اول و بانک پارسیان برای پیاده‌سازی سامانه تعاملی سه‌بعدی هوش مصنوعی
توسعه پایدار، اساس نگرش در فعالیتهای چادرملو خواهد بود
راه اندازی “باجه منزلت” در تمام شعب بانک سپه‌ ویژه تکریم پیشکسوتان، جانبازان، سالمندان و افراد کم توان
سکان هدایت چادرملو به فرید دهقانی سپرده شد
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak