بانک پارسیان به بانک صادرات محور تبدیل می شود

تشخیص خبر: در مراسم امضای تفاهم نامه بین بانک پارسیان با صندوق ضمانت صادرات عنوان شد: بانک پارسیان به بانک صادرات محور تبدیل می شود

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان مراسم امضای تفاهم نامه بانک پارسیان با صندوق ضمانت صادرات ایران، عصر روز شنبه ۵ دی ماه ۹۴ با موضوع افرایش سهم صادرات از مجموعه تسهیلات اعطایی بانک با پوشش صندوق ضمانت و توسعه تامین مالی صادراتی از طریق اعطای اعتبار خریدار به کشورهای وارد کننده کالا و خدمات از ایران با حضور کوروش پرویزیان – مدیرعامل بانک پارسیان و سید کمال سید علی- مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در محل صندوق برگزار شد.
کورش پرویزیان، مدیر عامل بانک پارسیان در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: بر اساس سیاست های دولت محترم وهمچنین دستورات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و به خصوص تولید صادرات گرا، حرکت و سمت و سوی اقتصاد بوده و به واقع برای رشد و توسعه کشور و دستیابی اهداف توسعه ای کشور، راهی جر توسعه صادارت غیر نفتی نداریم.
وی افزود: درهمه ارکان نظام تامین مالی کشور، صادرات باید به طور جدی در دستورکار قرار گرفته و خوشبختانه همه مسئولان دلسوز کشور در این خصوص به اجماع رسیده اند. بانک پارسیان نیز به عنوان یک نهاد مالی تلاش در تامین مالی صادرات با پشتوانه صندوق ضمانت صادرات خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های بانک پارسیان حمایت از صادرکنندگان خدمات و صادرات به ویژه خدمات در حوزه های فنی و مهندسی به کشورهای هدف و از جمله عراق بوده و هست و همچنین هم راستا با توجهات و تصمیمات ارزشمند دولت محترم در خصوص تخصیص ۲۰۰ میلیون دلاربه صندوق ضمانت صادرات، بانک پارسیان نیز آماده همکاری در این خصوص است، تا با توجه به شرایط و چشم انداز مثبت پساتحریم، افق های روشنی را پیش روی صادرکنندگان ترسیم نماید.
پرویزیان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های قابل توجه و توانمندی شرکت های صادر کننده در حوزه های خدمات فنی و مهندسی ، پزشکی و نرم افزاری ، بانک پارسیان با همکاری صندوق ضمانت صادرات، می توانند پشتوانه مستحکم و قابل اطمینانی برای فعالان در این حوزه ها به وجود آورند . این همکاری نهاد مالی و بیمه ای و حرکت به سمت ایجاد ” بانک و نهادهای صادرات محور” به عنوان بازوان توانمند کشوردر تحقق اهداف عالیه نظام در حوزه صادارت خواهد بود . وی ادامه داد: کارکنان مستعد و آموزش دیده بانک، زمینه دانشی لازم برای ورود و به کارگیری مفاهیم و ادبیات تخصصی صادرات را در دوره های آموزشی ویژه کسب کرده و شرایط پذیرش و عمل به آموزش های حرفه ای در حوزه صادرات را دارا می باشند. در همین راستا و همسو با سیاست های کلان بانکی برای ورود به فضای پسا تحریم چندی پیش، گروهی از کارکنان بانک پارسیان نخستین دوره آموزشی تخصصی پسا تحریم در کشور را که در بانک پارسیان و با حضور همکاران دیگر بانکها و بانک مرکزی، با موفقیت گذرانده اند.
مدیر عامل بانک پارسیان اظهار داشت: زنجیره خدمات بانک پارسیان درحوزه های مختلف تقریبا کامل بوده و امکان ایجاد زنجیره مکمل مورد نظر در حمایت از صادرات را داراست. به عنوان نمونه درحوزه بیمه، بیمه پارسیان به عنوان یکی از بزرگترین بیمه های کشورآمادگی دارد تا در قالب پوشش های مشترک و امور سندیکایی که مد نظرصندوق ضمانت صادرات نیز هست، همکاری های لازم را با مجوز بیمه مرکزی و در حوزه صادرات و سرمایه گذاری انجام و توسعه دهد.
در ادامه مراسم سیدعلی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران نیز گفت: امروزموتور توسعه اقتصاد کشور صادرات است و این امر به لحاظ ایجاد اشتغال و پیامدهای مثبت ازدرجه اهمیت بالایی بر خوردار است.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات اظهار داشت: امیدواریم که درآینده با کمک سیستم بانکی و به ویژه بانک پارسیان و توجهی که دولت محترم دارد، از طریق سیستم فاینانس ، اعتبار سنجی مشتریان وخرید دین بتوانیم پروژه های بیشتری را به ویژه در کشور عراق به بهره برداری برسانیم.
وی افزود: صندوق ضمانت صادرات تلاش می کند تا از برکات و دستاوردهای این تفاهم نامه با بانک پارسیان بهره برداری لازم را ببرد چرا که این صندوق به واقع نیاز به نگاه حمایتی دارد.
وی ادامه داد : با توجه به شرایط تحریم، امروزه دورشدن از اقتصاد تک محصولی و متکی نبودن به نفت ، به رویدادی مبارک در اقتصاد کشور منجر شده و وضعیت متعادل ارزی در کشور مرهون ورود بیش از ۷۰ درصد ارز کشور از بخش صادرات است و این بدین معنی است که سرمایه گذاری ها در بخش های معدنی و پتروشیمی و همچنین فشارهای اقتصاد بر بانک مرکزی ، منجر به حمایت واقعی از بخش خصوصی شده و دستاوردهای مثبت به همراه داشته است. مسلما چنانچه این مسایل و شرایط ویژه پیش نیامده بود و ما همچنان متکی بر درآمد های نفت بودیم، کشور ما شاهد مشکلات و چالش های بسیاری بود.
 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۱۰/۰۷
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak