معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی خبر داد:
اجرای ۱۳ برنامه در حوزه بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۵

تشخیص خبر :معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی، در تشریح مهمترین برنامه‌های این معاونت در سال جاری گفت: ۱۳ برنامه عملیاتی توسط این سازمان در بخش بیمه ای با هدف بهینه‌سازی ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اجرایی می شود.

به گزارش تشخیص خبر از سازمان تامین اجتماعی، محمد حسن زدا نخستین برنامه این معاونت در سال جدید را محاسبه، کنترل و پرداخت متمرکز مستمری‌ها توسط ستاد مرکزی سازمان بیان کرد و افزود: هدف از اجرای این برنامه، بهبود مدیریت نقدینگی به دلیل نبود توزیع نقدینگی در سطح کشور و جلوگیری از انواع همپوشانی‌های غیرقانونی در پرداخت‌ها است.
زدا بازنگری و اصلاح نحوه محاسبه مستمری‌ها برای پایداری مالی و تقویت عدالت در بهره‌مندی از مزایا را به عنوان دومین برنامه مهم واحد فنی و درآمد تامین اجتماعی برشمرد و گفت: با توجه به گذشت بیش از ۵۰ سال از تدوین قانون تأمین‌اجتماعی و لزوم بازنگری در مفاد آن، بحث بررسی و بازنگری فرمول محاسبه مستمری در دستور کار قرار دارد.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، سومین برنامه این معاونت را تجمیع، تنقیح و تلخیص ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری بیان کرد و افزود: چهارمین برنامه، تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای است.
زدا با اشاره به نام‌نویسی متمرکز مخاطبان به طور غیرحضوری به عنوان پنجمین برنامه این معاونت در سال جدید اظهار داشت: در نظر است فرآیند نام‌نویسی متمرکز به طور غیرحضوری و در بستر اینترنت فراهم شود و مخاطب با ورود به درگاه این سایت، ضمن درج اطلاعات هویتی، بیمه‌ای و آپلود تصاویر مورد نظر، درخواست نام‌نویسی خود را ارسال و کد رهگیری دریافت کنند.
وی تصریح کرد: ششمین برنامه، طرح ایجاد و پیاده‌سازی سرویس متمرکز اعلام سابقه بیمه‌شدگان است.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، هفتمین برنامه این معاونت را طرح بازرسی هوشمند کارگاهی بیان کرد و گفت: این طرح به منظور شناسایی و گسترش پوشش کارگاهی و احقاق حقوق بیمه شدگان و کارفرمایان سازمان در دستور کار این معاونت قرار گرفته است. زدا طرح وصول مطالبات معوق را هشتمین برنامه بیان کرد و افزود: اجرای این طرح به منظور بهنگام کردن وصول مطالبات قطعی از کارفرمایان بدهکار و در راستای ارتقای ارائه تعهدات کوتاه‌مدت و بلند مدت به مخاطبان سازمان اجرایی می‌شود.
وی نهمین برنامه را طرح مکانیزه و هوشمندسازی تمامی فرآیندهای بازرسی قانونی مطرح کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور توسعه منابع بالقوه سازمان و کنترل گریز از پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان و ایجاد بستر لازم برای اجرای کامل مواد ۲۸، ۳۸، ۴۱ و ۴۷ قانون تأمین‌اجتماعی به مرحله اجرا خواهد رسید.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، توسعه کمی و کیفی کارگزاری‌های رسمی (حقوقی) را دهمین برنامه بیان کرد و گفت: یازدهمین برنامه این معاونت در سال جدید راه‌اندازی و ایجاد کارگزاری‌های حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی است.
وی دوازدهمین برنامه این معاونت را پیاده سازی سیستم‌های متمرکز بیمه‌ای برشمرد و گفت: در این خصوص در نظر است تمامی سیستم‌های بیمه‌ای (سبا) و نیز ارائه سرویس‌های مرتبط با محاسبات بیمه‌ای با ایجاد سامانه‌ای با عنوان «سامانه سیستم‌های متمرکز بیمه‌ای» عملیاتی شود.
معاون فنی و درآمد سازمان، ایجاد، توسعه و بهبود فرآیندهای ارائه خدمات غیرحضوری را به عنوان سیزدهمین برنامه در سال ۹۵ مطرح کرد و گفت: در این زمینه سرویس‌‌های مهم بخش بیمه‌ای سازمان به صورت غیرحضوری به مخاطبان سازمان ارائه می‌شود.
زدا گفت: یکی از مهمترین این خدمات، فرآیند مکانیزه و غیرحضوری کردن اعتراض کارفرمایان، تقسیط بدهی، نمایش ریز محاسبات و بدهی‌ها، صدور بیلان و مفاصا حساب مواد ۳۷ و ۳۸ قانون تأمین‌اجتماعی است. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۵/۰۱/۱۶
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
رشد قابل توجه صدور حواله و تراکنش‌های بانکی در بانک ملی ایران/ صدور بیش از ۵۵ میلیون حواله پایا و پل در شش ماه
ارزش معاملات بازار مشتقه و مالی بورس کالا ۷.۷ همت شد
آگهی مزایده شماره ۱۴۰۴/۵ فروش املاک مازاد بانک ایران زمین
حرکت اول، برگزیده جایزه ملی تأمین مالی فناوری و نوآوری ایران
پارسیان، بانک برتر در حوزه ضمانت نامه شد
گرین‌بانک؛ نئوبانک جدید هوشمند بانک سینا رونمایی شد
تمرکز بر مردمی سازی بانک پارسیان، ارتقای بهره وری، توسعه سرمایه انسانی و تحول فناورانه
عبور منابع بانک ملی ایران از مرز ۲ هزار همت
فراخوان عمومی توسعه‌دهنده و پشتیبان سامانه آرشیو الکترونیک و دیجیتال‌سازی اسناد
حضور همراه اول با سبدی از سرویس‌های هوشمند در جیتکس ۲۰۲۵
با صدور حکمی؛ سرپرست روابط عمومی بانک پارسیان منصوب شد
همه چیز درباره تسهیلات ۷۰۰ میلیونی اعتبار ملی؛ از جزئیات دریافت غیرحضوری تا پرداخت اقساط
پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه بانک پارسیان به ۵ هزار عروس و داماد/ رشد ۲۷ درصدی وام‌های ازدواج نسبت به سال گذشته
امیر نیک رویان مدیر امور روابط عمومی و تبلیغات بانک گردشگری شد
سرمایه‌گذاری ۱۶۵۰ میلیاردی همراه اول در استان فارس از ابتدای دولت چهاردهم
همراه اول الگوی پایداری و مسوولیت اجتماعی ایران
کارخانه تولید لوله‌های فولادی با حمایت بانک سپه در گرمسار افتتاح شد
تقدیر بانک ایران‌زمین از دارنده مدال المپیاد جهانی نجوم
برگزاری بیست‌ودومین کنفرانس انجمن رمز ایران با مشارکت همراه اول
صابر امامی مدیرعامل گروه داده پردازی بانک پارسیان شد
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak