رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خبر داد
گرانی ۵ درصدی در بازار لوازم خانگی

تشخیص خبر : رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت برخی انواع لوازم خانگی خبر داد.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سئوالی مبنی بر صحبت‌هایی که در ماه‌های گذشته مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی مطرح شده بود اظهار کرد: پس از ماه‌های محرم و صفر حدود پنج درصد افزایش قیمت در لوازم خانگی وارداتی و پس از آن در برخی برندهای داخلی صورت گرفت که البته با توجه به مواردی مانند افزایش قیمت کالاهای اولیه سازندگان این کالاها شاید بتوان این گرانی را قابل توجیه دانست .

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته در قیمت فولاد، آلومینیوم و فلزاتی از این دست شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم، گفت: طبیعی است که این گرانی قیمت تمام شده را برای تولیدکنندگان داخلی افزایش می‌دهد. در حوزه واردات نیز به واسطه تغییر نرخ ارز افزایش پنج درصدی قیمت قابل توجیه محسوب می‌شود.

طحان پور در پاسخ به این سئوال که با توجه به رکود فعلی آیا بازار کشش افزایش قیمت را دارد، توضیح داد:اگر چه هم اکنون برندهای خوب و باکیفیت داخلی مشتری خود را داشته و در رکود نیستند، اما در مجموع با توجه به اتفاقات صورت گرفته شاید نیاز بود افزایش قیمت بیشتری را در بازار لوازم خانگی شاهد باشیم که با توجه به شرایط موجود تولیدکنندگان و واردکنندگان در نهایت به همین پنج درصد بسنده کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همچنین اظهار کرد: این افزایش قیمت در تمام برندهای داخلی رخ نداده و تنها برخی از تولیدکنندگان داخلی قیمت خود را تغییر داده‌اند.

وی در ارتباط با وضعیت تولید لوازم خانگی تاکید کرد:اکنون بنا بر اذعان همگان هزینه‌های تولید در کشور رقمی بالا را در برمی‌گیرد .

طحان پور در ادامه گردش مالی بازار لوازم خانگی ایران را معادل سالانه ۸۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت:درباره اینکه چه سهمی از این گردش مالی به کالای داخلی و چه سهمی به برندهای جهانی اختصاص پیدا می‌کند آمار شفاف و قطعی وجود ندارد، اما زمانی اینگونه عنوان می‌شد که ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی دست برندهای وارداتی است اما اکنون نسبت کالاهای داخل به خارج به ترتیب به ۶۰ و ۴۰ درصد تغییر کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با پیش‌بینی‌هایی که گاه مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی مطرح می‌شود، گفت: متاسفانه شاهدیم گاه برخی از تولیدکنندگان صحبت‌هایی مبنی بر گرانی لوازم خانگی را مطرح می‌کنند در حالی که ممکن است در برخی موارد در شرایط رکود این گرانی توجیه چندانی هم نداشته باشد. پس از طرح این موضوع ممکن است برخی افراد به گرانی کالا تشویق شده و محصول خود را گران کنند اما جالب اینکه شرکت‌هایی که بحث گرانی را مطرح کردند، قیمت خود را پایین نیاورده و یا در نهایت ممکن است برخی تخفیف‌هایی که در گذشته به مشتریان خود می‌دادند را کاهش دهند. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۶/۱۰/۰۳
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



1453199479758_ISNA
آخرین اخبار
پرداخت بیش از ۷۵ هزار فقره تسهیلات توسط بانک سپه در آبان ماه
فروش ۱۷ درصد از سهام شرکت گروه سرمایه گذاری امید توسط بانک سپه در سال جاری
پیام مدیر عامل بانک سپه به مناسبت روز بسیج مستضعفان
سواد دیجیتال کاربران بانک ایران زمین موجب ارائه خدمات مطلوب می شود
اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریالی بانک سپه برای حمایت از ایجاد نیروگاه های خورشیدی
کسب رتبه برتر جشنواره ملی انتشارات توسط اداره کل روابط عمومی و مدیریت برند بانک سپه
چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در بانک سپه برگزار شد
رمز موفقیت بانک ایران زمین در بازار رقابتی بهبود مستمر بهره وری است
تفاهم نامه همکاری بین بانک سپه و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک منعقد شد
فروش ارز در شعب ارزی منتخب بانک سپه آغاز شد
پورسعید:سرمایه اصلی بانک ایران زمین روحیه تیمی همکاران در اجرای اهداف بانکداری دیجیتال است
بانک مرکزی برای حفظ ثبات در بازار ارز تلاش مضاعف کند
دیدار مدیران بانک ایران زمین از شعب غرب کشور
اعطای بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۷۴ هزار فقره توسط بانک سپه در مهرماه سال جاری
ارائه خدمات مناسب اولویت بانک ایران زمین است
همایش تخصصی مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد
حکمرانی شایسته موجب بهره گیری مطلوب از ظرفیت ها منطقه ای می گردد
دکتر ابراهیمی: تحقق اهداف طرح تحول راهبردی بانک به عنوان دومین پروژه بزرگ بانک سپه قطعی است
بانک سپه قدردان اعتماد عمومی در ارائه خدمات کارتهای بانکی
مکاتبه ایران با عربستان برای برقراری عمره ۵,۸ میلیون ایرانی
fff
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak