رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خبر داد
گرانی ۵ درصدی در بازار لوازم خانگی

تشخیص خبر : رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت برخی انواع لوازم خانگی خبر داد.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سئوالی مبنی بر صحبت‌هایی که در ماه‌های گذشته مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی مطرح شده بود اظهار کرد: پس از ماه‌های محرم و صفر حدود پنج درصد افزایش قیمت در لوازم خانگی وارداتی و پس از آن در برخی برندهای داخلی صورت گرفت که البته با توجه به مواردی مانند افزایش قیمت کالاهای اولیه سازندگان این کالاها شاید بتوان این گرانی را قابل توجیه دانست .

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته در قیمت فولاد، آلومینیوم و فلزاتی از این دست شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم، گفت: طبیعی است که این گرانی قیمت تمام شده را برای تولیدکنندگان داخلی افزایش می‌دهد. در حوزه واردات نیز به واسطه تغییر نرخ ارز افزایش پنج درصدی قیمت قابل توجیه محسوب می‌شود.

طحان پور در پاسخ به این سئوال که با توجه به رکود فعلی آیا بازار کشش افزایش قیمت را دارد، توضیح داد:اگر چه هم اکنون برندهای خوب و باکیفیت داخلی مشتری خود را داشته و در رکود نیستند، اما در مجموع با توجه به اتفاقات صورت گرفته شاید نیاز بود افزایش قیمت بیشتری را در بازار لوازم خانگی شاهد باشیم که با توجه به شرایط موجود تولیدکنندگان و واردکنندگان در نهایت به همین پنج درصد بسنده کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همچنین اظهار کرد: این افزایش قیمت در تمام برندهای داخلی رخ نداده و تنها برخی از تولیدکنندگان داخلی قیمت خود را تغییر داده‌اند.

وی در ارتباط با وضعیت تولید لوازم خانگی تاکید کرد:اکنون بنا بر اذعان همگان هزینه‌های تولید در کشور رقمی بالا را در برمی‌گیرد .

طحان پور در ادامه گردش مالی بازار لوازم خانگی ایران را معادل سالانه ۸۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت:درباره اینکه چه سهمی از این گردش مالی به کالای داخلی و چه سهمی به برندهای جهانی اختصاص پیدا می‌کند آمار شفاف و قطعی وجود ندارد، اما زمانی اینگونه عنوان می‌شد که ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی دست برندهای وارداتی است اما اکنون نسبت کالاهای داخل به خارج به ترتیب به ۶۰ و ۴۰ درصد تغییر کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با پیش‌بینی‌هایی که گاه مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی مطرح می‌شود، گفت: متاسفانه شاهدیم گاه برخی از تولیدکنندگان صحبت‌هایی مبنی بر گرانی لوازم خانگی را مطرح می‌کنند در حالی که ممکن است در برخی موارد در شرایط رکود این گرانی توجیه چندانی هم نداشته باشد. پس از طرح این موضوع ممکن است برخی افراد به گرانی کالا تشویق شده و محصول خود را گران کنند اما جالب اینکه شرکت‌هایی که بحث گرانی را مطرح کردند، قیمت خود را پایین نیاورده و یا در نهایت ممکن است برخی تخفیف‌هایی که در گذشته به مشتریان خود می‌دادند را کاهش دهند. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۶/۱۰/۰۳
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



1453199479758_ISNA
آخرین اخبار
عرضه میوه تنظیم بازار شب عید در سراسر کشور آغاز شد
عیدی هوشمند بانک ایران زمین؛کارت هدیتو خودت شارژ کن
مراسم رونمایی از تمبر یادبود بانک‌ایران زمین
فرهنگ مسئولیت اجتماعی باید در جامعه نهادینه شود
“بلوط ایران زمین” پویش جدید بانک ایران زمین
پیام تبریک مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان به منتخبین عرصه دانش‌بنیان و فناور کشور در مورد انتخابات اتاق بازرگانی تهران
فروش املاک و مستغلات بانک ایران‌زمین
دریافت جایزه ملی مدیریت مالی ایران توسط بانک ایران زمین
اعلام اسامی برندگان هفته پنجم قرعه کشی جشنواره همراه بانک ایران زمین
بنیان بانکداری دیجیتال بر روی تجربه مشتری استوار است
توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی
منابع انسانی مهمترین عامل کسب برتری نسبت به رقبا است
بازدید مدیراستانی بانک ایران زمین از کارخانه اختر لبن تبریز
تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان البرز با حضور مدیران بانک ایران زمین
موتور محرک اقتصاد دانایی محور شرکت‌های دانش‌بنیان هستند
اهدای تجهیزات بیمارستانی توسط بانک ‌ایران زمین به زلزله‌زدگان کرمانشاه
برگزاری گردهمایی سراسری مسئولین شعب مشهد و دوایر ستادی بانک ایران زمین
بانک ایران زمین به راهکارهای اجرای فناوری بلاک چین دست پیدا می کند
تعامل بین‌المللی در حوزه دانش‌بنیان‌ها یک ضرورت است
فروش املاک و مستغلات بانک ایران‌زمین
fff
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak