چاپ ۴۰۰ هزار تهران کارت گردشگری در نوروز ۹۵ / برپایی ۱۰۰ ایستگاه اطلاع رسانی در نقاط مختلف شهر

تشخیص خبر : معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح برنامه های نوروز ۹۵ گفت: این برنامه ها از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برگزار می شود که تاکنون ۴۰۰ هزار تهران کارت گردشگری نوروز برای استفاده شهروندان از تخفیفات چاپ شده است.

به گزارش تشخیص خبر ، حجت الاسلام میثم امرودی در نشست خبری اعلام برنامه نوروز ۹۵ اظهارداشت: سال گذشته به واسطه تقارن عید نوروز با ایام شهادت حضرت زهرا (س) ایام نوروز را بهار فاطمی نامگذاری کردیم اما امسال، نوروز با ولادت حضرت زهرا(س) تقارن دارد که بر این اساس امسال را تحت عنوان نوروز همدلی و مهربانی نامگذاری شده است.
وی با اشاره به فعالیت ستاد گردشگری در ایام نوروز طی چهارسال اخیر گفت: یکی از ماموریت های ما پر بارکردن اوقات فراغت مردم است و یکی از بهترین برنامه هایی که هیچگونه آسیب فرهنگی نداشته و همه جنبه های آن خیر و برکت است، سفر و گردشگری است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: تهران امروز فضایی را فراهم کرده تا تمامی مردم به راحتی بتوانند از امکانات گردشگری استفاده کنند ضمن اینکه پس از برجام تعداد گردشگران خارجی نیز افزایش پیدا کرده است .
امرودی با بیان اینکه در سال گذشته بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون نفر سفر در تهران انجام شده است، تصریح کرد: تنها ۷۳۲ هزار نفر طی سال گذشته از برج میلاد بازدید کردند که ۶۰ درصد آنها شهرستانی بودند.

بیش از ۲ هزار بنای مذهبی و تاریخی در تهران وجود دارد
وی با اشاره به اماکن فرهنگی و گردشگری موجود در تهران عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱۸ امامزاده در تهران وجود دارد و ۲هزار بنای تاریخی ارزشمند در تهران دیده می شود که تنها ۱۷۴ مرکز تاریخی در منطقه ۱۲ شناسایی شده است .
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به برنامه های گردشگری شهرداری تهران در نوروز ۹۵ پرداخت و تصریح کرد: طبق برنامه قرار است تا ۱۱ ایستگاه استقبال و بدرقه در ورودی های تهران مستقر شوند و یک سری محصولات فرهنگی و نقشه های گردشگری را در بین مسافران توزیع کنند .
امرودی ادامه داد: امسال ۵۰۰ هزار نقشه گردشگری که پیوست داشته و قابل استفاده در طول سال هستند چاپ شده است . ضمن اینکه در ایستگاه ها پذیرایی مختصری از مسافران می شود و در صورت لزوم افراد به محل های استقرار و کمپ های مسافرتی هدایت می شوند .

تخفیف ۷۰ درصدی مراکز تفریحی پایتخت در نوروز
وی با تاکید بر اینکه فضاهای گردشگری در نوروز ۹۵ ارزان خواهد بود، گفت: شهروندان علاوه بر استفاده از تفریحات نوروزی برج می توانند از بخشی از فضاها به طور رایگان بازدید کنند .ضمن اینکه شهروندانی که دارای تهران کارت باشند و از تورهای گردشگری ما استفاده کنند، می توانند از ۳۰ تا ۷۰ درصدی تخفیف برای بازدید از باغ موزه ها بهره ببرند .
معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران برپایی ۱۰۰ ایستگاه اطلاع رسانی یکسان در نقاط مختلف شهر را از دیگر برنامه ها معرفی کرد و گفت: تمام این ایستگاه ها از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب فعال هستند و شهروندان با مراجعه به این ایستگاه ها تهران کارت دیجیتالی خود را دریافت کنند .

روش هاي ثبت نام براي حضور در تورهاي تهران گردي
امرودی در بخش دیگری از سخنانش به روش های ثبت نام برای حضور در تورهای تهران گردی اشاره کرد و یادآورشد: امسال علاوه بر سامانه ۱۳۷ شهروندان از طریق سایت visittehran.ir می توانند در تورها ثبت نام کنند . همچنین تمامی افرادی که تهران کارت دریافت می کنند، نامشان در بانک اطلاعات گردشگری ثبت می شود و در طول سال اتفاقات مهم گردشگری از طریق پیامک یا ایمیل به این افراد اعلام می شود .
به گفته وی تاکنون با ۱۰ آژانس گردشگری که مورد تایید سازمان میراث فرهنگی هستند، برای برگزاری تورهای تهران گردی قرارداد بسته شده است .
معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران همچنین به ویژگی های خاص تهران کارت پرداخت و اذعان کرد: این کارت ها به طور اتوماتیک در زمان دریافت ۵ هزار تومان برای حمل و نقل عمومی شارژ می شوند . ضمن اینکه شهروندان با استفاده از این کارت ها از تمامی تخفیفات موزه ها و سایر اماکن گردشگری می توانند استفاده کنند.
امرودی افزود: تاکنون ۴۰۰ هزار تهران کارت تهیه شده و تا پایان ۱۳ فروردین ماه قابل استفاده و شارژ هستند.

برگزاری برنامه های فرهنگی در مکان های ویژه گردشگری
وی در ادامه این نشست خبری به برگزای برنامه های فرهنگی در دریاچه خلیج فارس، آبشار تهران، باغ موزه دفاع مقدس و باغ موزه قصر اشاره کرد و گفت: در باغ موزه قصر با همکاری سازمان میراث فرهنگی برنامه نوروزگار را برگزار می کنیم و در عین حال شهروندان به طور رایگان می توانند به تماشای نمایشگاه ماشین های قدیمی بنشینند.
معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر برنامه های ویژه باغ پرندگان، پارک ژوراسیک، میدان مشق، پیاده راه باب همایون، محله هرندی، اراضی عباس آباد و ورودی کوهستان تصریح کرد: قراراست تا در روز ۴ فروردین ماه با خانواده معظم شهدا دیدار کنیم و در تمامی روزهای نوروز تورهای ویژه ای را برای خانواده های ایثارگران و جانبازان برگزار کنیم.
امرودی افزود: امسال نزدیک به ۱۵۰ مدرسه در شهرری آماده کردیم تا سرریز مسافران را در آنجا اسکان دهیم. علاوه بر این تمامی مدارس هیات امنای برای اسکان مسافران تجهیز شده اند.
وی با بیان اینکه امسال برنامه های فرهنگی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه برگزار می شوند، عنوان کرد: پیش بینی کردیم تا در ۲۲ میدان پرتردد شهر جشن بهاران را همراه با برپایی نمایشگاه و استیج برگزار کنیم .این برنامه در روز زن به طور ویژه تر برگزار خواهد شد .
به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت روز جمهوری اسلامی نیز در ۱۶نقطه تهران از جمله میدان مشق برنامه های متعددی برگزار می شوند.

آمادگی ۲۲۰۰ بوستان برای پذیرایی از مردم درروز طبیعت
امرودی ۲ هزارو ۲۰۰ بوستان برای پذیرایی مردم درروز طبیعت را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: در روز طبیعت در ۳۰۰ نقطه تهران نماز جماعت برگزار خواهد شد .
در ادامه این نشست خبری مهدی محمود اقدم ، جانشین ستاد گردشگری نوروزی شهر تهران با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای برگزاری برنامه های نوروز عنوان کرد: امسال در هر منطقه ۲مدرسه هیات امنای از آموزش و پرورش گرفتیم و وارد چرخه اسکان نوروزی کردیم .علاوه بر این اداره کل اموزش شهروندی نیز ۴۰ هزار بسته آموزشی را در ایستگاه های نوروزی توزیع می کنند .
وی افزود: همچنین قراراست تا به مناسبت چهارشنبه آخر سال بسته های فرهنگی را در سرای محلات و مدارس توزیع کنیم.
 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۱۲/۱۹
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
پیام مدیریت عالی بانک ایران زمین به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
تصویب افزایش ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی چادرملو از محل سود انباشته
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه و با حضور رئیس‌جمهور
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak