وزیر کشور: ۷۰ درصد فعالیت های وزارت کشور در حوزه اقتصادی است

تشخیص خبر : وزیر کشور گفت: اهداف اقتصاد مقاومتی بطور دقیق پیگیری می شود و شناخت امکانات و موانع پیش روی اجرای اقتصاد مقاومتی موفقیت آینده را تضمین می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،‌ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در ۳ استان منتخب در نشست مدیران سازمانها، نهادها، بانکها، صندوقها و موسسات مالی و شرکتهای سرمایه گذاری در وزارت کشور با بیان اینکه با اجرای اقتصاد مقاومتی در معرض یک اقدام بزرگ در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری هستیم و با پیگیریهای انجام شده سرعت و روند کار شناسائی طرحهای مهم و اولویت دار و همکاری بانکها بهبود قابل قبولی یافته است، افزود: برای ایجاد تعادل و توازن اقتصادی و مردمی کردن اقتصاد باید کمک کنیم در حوزه اقتصادی اتفاق بزرگی رخ دهد و عرق دینی و ملی، عرق شخصی و یا هر انگیزه دیگری این مهم را می طلبد.
دکتر رحمانی فضلی گفت: شناخت ظرفیتها و برخی اشکالات و موانع در مسیر پیشبرد اقتصاد مقاومتی به نظر من موفقیت است زیرا این توفیق را خواهیم یافت که مسیر را باز ، و از منابع موجود و ظرفیتها استفاده کنیم.
وزیر کشور با بیان اقدامات و پیشرفتهای انجام شده در ۳ استان آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان به عنوان استانهای الگوی اقتصاد مقاومتی گفت:‌ استانهای منتخب در زمینه تکنولوژی و روشهای کار و سرمایه های انسانی و طبیعی کاستی ندارند، اما تا زمانی که از اینها بهره برداری نشود موفق نخواهیم شد و معتقدیم هزینه بی توجهی به اقتصاد مناطق کشور بروز پدیده هائی همچون مهاجرت،‌ فقر، جرم و جنایت و انواع آسیب های اجتماعی خواهد بود.
جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سه استان منتخب با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد فعالیتهای وزارت کشور در حوزه اقتصادی است افزود: برای پیشبرد اهداف اقتصادی در استانها ایجاد معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای نیز به ساختار کنونی وزارت کشور افزوده شده است و تلاش می کنیم رونق اقتصادی را دراستانها ایجاد کنیم، زیرا معتقدیم اقتصاد مقاومتی میتواند امنیت پایدار را بوجود بیاورد و سایر مسائل مشکلات و آسیب ها را مرتفع کند.
وزیر کشور اجرای طرح تحول اقتصادی در شهرستان قلعه گنج استان کرمان را یکی از الگوهای موفق در این زمینه نام برد و افزود: با اجرای این طرح ۷۰ درصد از موارد بزهکاری در این منطقه کاهش یافته است و مردم با انجام سرمایه گذاری از طریق تجمیع اندوخته های محدود خود در صندوق توسعه روستایی و اجرای طرحهای اشتغالزا،‌ امنیت منطقه را تامین کرده اند.
دکتر رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری جلسه شورای اجتماعی کشور در حضور مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در هفته قبل افزود:‌ در آن جلسه نیز اعلام کردم برای کاهش آسیب های اجتماعی الگوی توسعه همه جانبه در حال پیگیری است و بهترین روش این است که مردم پای کار بیایند و باید الگوهای موفق مانند طرح قلعه گنج کرمان را در نقاط دیگر کشور اجرا کنیم.
وزیر کشور افزود: استانداران وقت کافی را برای پیگیری طرحهای اقتصادی و جذب سرمایه های مهم اختصاص داده اند و نه تنها حامی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در استانها هستند بلکه کارها را نیز تا حصول نتیجه پیگیری می کنند.
رحمانی فضلی گفت: اقتصاد مقاومتی آغاز حرکت بزرگ اقتصادی است و معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشورکمک می کند ارتباط سرمایه گذاران با استانها تسهیل شود و حضور فعال شما در این نشست امیدواری ها را به موفقیت طرحهای اقتصادی افزایش می دهد .
در این نشست همچنین بازوند، جبارزاده و رزم حسینی استانداران لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان به ترتیب به بیان معرفی قابلیتهای اقتصادی و فرهنگی استانهای تحت تصدی خود پرداختند و انتظارات استان متبوع خود را از حاضران در این نشست بیان کردند. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۵/۰۸/۱۶
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
پیام مدیریت عالی بانک ایران زمین به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
تصویب افزایش ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی چادرملو از محل سود انباشته
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه و با حضور رئیس‌جمهور
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak