دکتر ربیعی تاکید کرد:
نقش حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تامین مالی مورد نیاز خدمات اجتماعی تبیین شود

تشخیص خبر : رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در آغاز سال سوم فعالیت خود با دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کردند.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ،در این دیدار که دکتر فیروز آبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشتند، گزارشی از عملکرد دو ساله هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی از جمله مدیریت و ساماندهی امور، نظام سازی، برنامه راهبردی، بروز رسانی فرآیند های مالی ، بودجه ای و شرکت داری ( مجامع عمومی ) ارائه و مسائل روز سازمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با تشکر و قدردانی از عملکرد دو ساله هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و بویژه حفظ انسجام و انتظام وسازمانی امور داخلی هیات مدیره و نیز تعاملات مثبتی که هیات مدیره با ارکان عالی تصمیم گیری ، اجرایی و نظارتی طی این مدت داشته است ، بر تداوم و تقویت این امور در ادامه راه تاکید کرد .
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم رعایت احترام به ذینفعان اصلی سازمان تامین اجتماعی یعنی بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان در پاسخگویی و خدمات رسانی واحد های بیمه ای و درمانی و تکریم آن در فرایند اراده خدمات ، مقرر کرد تا اصول پاسخگویی و احترام، تکریم و آگاه سازی و رعایت حقوق ذینفعان بعنوان منشور اخلاقی مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سرحد کار آنان قرار گرفته و از طریق سازوکارهای آموزشی، مدیریتی، نظاریتی و … مورد رصد و پیمایش باشد و در ارزشیابی ها لحاظ گردد.
همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ریاست هیات امناء سازمان تامین اجتماعی را نیز بر عهده دارد بر اتخاذ تمهیدات لازم بمنظور بازنگری و بروز رسانی اساسنامه سازمان تامین اجتماعی با مشارکت فعال و مدیر شرکای اجتماعی سازمان بر اساس اصل سه جانبه گرایی تاکید کرد.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه که دکتر کبریایی زاده ، حیدری ، دکتر مهدوی عادلی ، مهندس ظفرزاده و مهندس سرخو رئیس ، نائب رئیس و اعضای هیات مدیره و دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی حضور داشتند با تبیین نقش حوزه تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در زمینه تامین مالی مربوط به خدمات رسانی به مردم و ذینفعان ، گفت : بایستی نوع نگاه به این وزارتخانه از یک وزارت دارای ساختار “مدیریت هزینه ای” به یک وزارتخانه با ساختار ” مدیریت درآمد – هزینه ای” تغییر کند .
وی تصریح کرد: حوزه عمل این وزارتخانه بر اساس مشارکتهای مالی و حرفه ای مردم ( تعاونی ها ) ، مشارکتهای داوطلبانه و بلاعوض (خیر یه ها ، سمن ها و … ) مشارکتهای بیمه ای افراد ( سازمانها و صندوقهای بیمه گر اجتماعی درمان و بازنشستگی ) منابع قابل توجهی را تامین و تضمین نموده و می نماید که تا کنون صرف ذینفعان قانونی ( بیمه شدگان ، مدد جویان و .. ) گردیده و در آینده نیز بایستی این نوع منابع تامین که باعث کاهش بار مالی دولت می شود ، تقویت شود و توسعه یابد .
وی افزود : این نوع رویکرد تطابق زیادی با اصول اقتصاد مقاومتی دارد که بر توسعه عدالت بنیان، همه جانبه ، اشتغال زا و مبتنی بر مشارکت مردم تاکید دارد .
دکتر ربیعی همچنین در ادامه جلسه بر شفاف سازی و محاسبه پذیری فعالیتهای سازمان در بخش های بیمه ای ، درمانی و سرمایه گذاری و اداره آنها تاکید وگفت : باید تفکیک لازم بین حسابها و ساختار های درآمد – هزینه ای سازمان بویژه در بخش درمان صورت پذیرد و الزامات قانونی کماکان مورد رعایت کامل قرار گیرد .
در پایان دکتر ربیعی بر لزوم ارتقای سلامت اداری و مقابله نظامند ، موثر و فعال با پدیده فساد اداری بمنظور سالم سازی محیط های اداری تاکید کرد. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۱۰/۰۳
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



1453199479758_ISNA
آخرین اخبار
برگزاری گردهمایی روسای شعب بانک ایران زمین
دیدار مدیر استانی بانک ایران زمین با رئیس نظام پزشکی استان همدان
آمادگی بانک ایران زمین برای خدمات رسانی به زوار اربعین
برگزاری گردهمایی سراسری روسای شعب استانی
مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب بانک ایران زمین در استانهای البرز، قزوین و زنجان برگزار شد
دیدار مدیر استانی بانک ایران زمین با معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
برگزاری شانزدهمین کنفرانس ملی حسابداری ایران با حمایت بانک ایران زمین
مشتری محوری؛ اساس بانکداری دیجیتال
انتصاب اعضای جدید هیات عامل بانک ایران زمین
یک_قطره_کمتر
آوای_ایران_زمین / قابلیت های تقویم دیجیتال
برگزاری گردهمایی سراسری روسای شعب و کارکنان استان یزد
انتصاب مدیر امور پشتیبانی و مهندسی بانک ایران زمین
استقبال کم نظیر مشتریان از جشنواره عید تا عید باشگاه مشتریان بانک ایران زمین
پاسخگویی بانک ایران زمین به تمامی درخواست‌های مردمی در “سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات”
تحقق اهداف، نیازمند تلاش هدفمند است
بازدید مدیر امور شعب استان های بانک ایران زمین از شعب استان خراسان جنوبی
اعلام آخرین مهلت واگذاری چک های غیر صیادی
بخشودگی و تخفیف ویژه برای بدهکاران بانک ایران زمین
نقش شعب در بانکداری در حال تغییر است
fff
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak