مقدم : رفع تحریم ها ، توسعه صنعت پرداخت را تسریع می کند

تشخیص خبر: مدیرعامل بانک تجارت تاکید کرد : تنها از طریق اشتراک موثر و به کارگیری هماهنگ امکانات و اطلاعات است که توسعه صنعت پرداخت و نظام تراکنش در کشور امکان پذیر می شود.
به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، محمد ابراهیم مقدم که روز دوشنبه ۳۰ شهریورماه در نشست خبری “نخستین همایش بین المللی تراکنش” سخن می گفت با اشاره به تغییرات پیش روی صنعت بانکداری و دیگر صنایع وابسته کشور در فضای جدید کسب و کار گفت : رفع تحریم ها زمینه و شرایط لازم را برای توسعه بانکداری الکترونیک، به ویژه با توجه به تسهیل ارتباطات بانکی با دیگر کشورها، امکان ورود تکنولوژی های جدید به کشور را فراهم می آورد و فضای مناسبی برای تحول صنعت پرداخت در کشور مهیا می کند .
مدیر عامل بانک تجارت با اشاره به اهمیت میزبانی این همایش در مقطع زمانی فعلی برای صنعت بانکداری کشور گفت : ورود مجدد بانکهای ایرانی به بازارهای بین المللی جدا از لزوم برقراری ارتباط موثر و هوشمندانه با بانکهای خارجی ، نیازمند به روزرسانی سخت افزارها و نرم افزارهای ارتباطی نیز می باشد تا امکان مدیریت تراکنش های بین بانکی وتبادل الکترونیک اسناد با این بانکها مطابق استانداردهای روز بین المللی فراهم آید . وی افزود : اینگونه رویدادهای علمی فرصت مناسبی برای حضور همگرا و هم افزای بانکها و شرکتهایIT ایرانی جهت ارائه ایده ها و راه حل های جدید و بهره گیری مشترک از فرصتهای پیش رو ایجاد می کند .
مقدم با اشاره به اینکه گشایش در عرصه تجارت خارجی کشور ، امکان خریداری سخت افزارها و نرم افزاهای مرتبط با توسعه بانکداری الکترونیک را بیش از همیشه برای بانکها و تامین کنندگان خدمات الکترونیک بانکها تسهیل می کند افزود : در این میان باید توجه ویژه ای نیز به بهره گیری از دانش و تخصص جوانان فعال و خلاق کشور در صنعت IT داشته باشیم .
رئیس شورای سیاستگذاری همایش بین‌المللی صنعت پرداخت بر لزوم تغییر دیدگاه بانکها و شرکتهای ارائه دهنده خدمات الکترونیک به بانکها به مقوله توسعه صنعت پرداخت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: همه باید به این باور برسیم که تنها از طریق اشتراک موثر و به کارگیری هماهنگ امکانات و اطلاعات است که توسعه صنعت پرداخت و نظام تراکنش در کشور امکان پذیر می شود و تا زمانی که این مهم تحقق نیابد فاصله موجود بین ایران و کشورهای پیشرفته در این حوزه کاهش نخواهد یافت. وی افزود : توسعه صنعت پرداخت، علاوه بر فراهم آوردن امکان کاهش شعب بانکها و جلوگیری از هدررفت منابع کشور که صرف دریافت و پرداخت و انتقال فیزیکی پول می شود، توان بانکها را برای توسعه خدمات تخصصی متناسب با نیازهای جدید مشتریان افزایش می دهد.
مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و ترغیب مردم به استفاده بیشتر و بهتر از ابزارهای خدماتی بانکداری الکترونیک گفت : در این میان رسانه های گروهی نقش بسیار مهمی برای تغییر عادات ذهنی مردم بویژه در اموری چون استفاده از درگاههای امن خرید اینترنتی و اعتماد به اسناد الکترونیک دارند. وی گفت : اطلاع رسانی مناسب در خصوص محتوای علمی اینگونه رویدادها ، علاوه بر معرفی ایده ها و دیدگاه های جدید ، فرصتهای مطالعاتی مناسبی برای دانشجویان و علاقمندان مستعد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیگر شاخه های مرتبط با صنعت بانکداری فراهم می‌آورد.
در ادامه این نشست خبری ، بیات مدیرعامل مرکز فابا و رئیس همایش بین المللی صنعت پرداخت با اشاره به مهمترین محورها و اهداف برگزاری این همایش گفت : مهمترین هدف از برگزاری چنین رویدادهایی این است که علاوه بر فراهم آوردن بستر لازم برای تحقق اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران بویژه اهداف تعیین شده در سند چشم انداز ۱۴۰۴، به کسب سهم شایسته کشور در توسعه صنعت بانکداری و بهره گیری از فناوری های جدید در منطقه است.
بیات با اشاره به اینکه بدون تعامل اضلاع چهارگانه زنجیره تامین تراکنش الکترونیک یعنی دولت الکترونیک، شهر الکترونیک ، بانک الکترونیک و شهروند الکترونیک ، امکان توسعه صنعت پرداخت در کشور بوجود نخواهد آمد یادآور شد : فضای کسب و کار در دوران پسا تحریم ، ضرورت توسعه بانکداری الکترونیک در کشور را فوری تر از همیشه ساخته است .
وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه جانبی این همایش علاوه بر بانکها ، شرکتهای ایرانی و خارجی قدرتمند فعال در صنعت IT نیز محصولات و ایده های جدید خود را معرفی می کنند، یادآور شد : علاوه بر بهره گیری از حضور اساتید برجسته بین‌المللی به عنوان سخنران و در پانل ها ، در طول سه روز برگزاری همایش ۵۴ کارگاه تخصصی در خصوص شاخه های مختلف صنعت پرداخت برگزار می شود .
گفتنی است نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی تراکنش طی روزهای ۴ تا ۶ آبانماه در مجتمع نمایشگاهی شهر تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می شود . 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۰۶/۳۰
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
انتصاب مدیر و معاون شعب منطقه اصفهان بانک ایران زمین
بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید
انتصابات جدید در بانک ایران زمین
دریافت گواهی سازگاری با محیط ‌زیست برای چهارمین سال پیاپی توسط تلویزیون‌های LG OLED evo
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak