رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران خبر داد:
بیشترین شکایات صنفی به حوزه وب سایت و تولید و فروش نرم افزار اختصاص دارد

تشخیص خبر : بیش از ۷۸ درصد شکایات صنفی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به موضوع کسب و کارهای حوزه نرم افزار و وب سایت مربوط می شود.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، حمید فروزنده، رئیس شورای انتظامی این سازمان با اعلام خبر فوق گفت: براساس آخرین آمار فعالیت شورای انتظامی سازمان در رسیدگی به شکایات صنفی طی سه سال اخیر، بیش از ۴۲ درصد شکایات صورت گرفته به موضوع کسب و کارهای نرم افزاری و بیش از ۳۶ درصد به موضوع میزبانی فضای وب و ثبت دامنه (وب سایت ها و خدمات آن) اختصاص داشته است.

فروزنده با اشاره به باقی آمار شکایات و تخلفات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: در سطوح بعدی، شکایات حوزه سخت افزار حدود ۱۲درصد و تجهیزات شبکه حدود ۳ درصد میانگین تعداد شکایات فناوری اطلاعات و ارتباطات را در بر می گیرند.

شورای انتظامی به دنبال افزایش صلح و سازش میان طرفین اختلافات

رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به فعالیت این شورا در حل اختلاف و رسیدگی به شکایات صنفی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: شورای انتظامی سازمان مطابق ماده ۴۶ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۷ قانون حمایت ازحقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه‌ای مصوب مجلس شورای اسلامی، مسئول رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص تخلفات حرفه‌ای، انضباطی و انتظامی درحوزه فاوا است.

فروزنده در این خصوص ادامه داد: شورای انتظامی به عنوان مرجع حل اختلافات صنف، به تمام شکایات و تخلفات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رسیدگی می‌کند.

به گفته فروزنده، شورای انتظامی نه به عنوان یک دادگاه بلکه به عنوان شورای حل اختلاف بیشتر تمرکز خود را بر ایجاد صلح و سازش در اختلافات صنفی قرار داده است. درحقیقت بیشتر جلساتی که در این شورا برگزار می‌شود، سعی بر سازش داشته و به همین دلیل پرونده های منتهی به سازش در سه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

شورا را به عنوان داور و مرجع حل اختلاف معرفی کنند

رییس شورای انتظامی بدوی سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به افزایش سطح صلح و سازش میان اعضای صنف در میزان شکایات مطرح شده گفت: خوشبختانه از زمانی که اشخاص حقیقی و حقوقی حوزهICT در قراردادهای کاری خود شورای انتظامی سازمان را به عنوان داور و مرجع حل اختلاف لحاظ کرده اند، موضوع رسیدگی به شکایات احتمالی طرفین قرارداد برای شورای انتظامی تسریع و تسهیل شده است.

فروزنده در این رابطه ادامه داد: در حال حاضر اکثر شرکت ها هنگام عقد قرارداد نام شورای انتظامی سازمان را به عنوان داور و مرجع حل اختلاف می آورند. هرچند الزامی در این کار نیست، اما کمک کرده تا شرکت ها با مشکلات کمتری در رسیدگی به اختلافاتشان مواجه شده و فرایند رسیدگی به صورت تخصصی و سریعتر از هر جایگزین دیگری طی شود.

به گفته فروزنده دراین دوره سه ساله( از سال ۹۳ تا ۹۶) تعداد پرونده‎های زیادی به شورای انتظامی ارجاع داده شد که میزان صلح و سازش در آنها زیادتر از دوره های قبل بوده است.

ضرورت عضویت فعالان حوزه فاوا در سازمان

رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به ضرورت کنترل عضویت شرکتها و اشخاض فعال در حوزه فاوا توسط کارفرمایان قبل از انعقاد قرارداد، اضافه کرد: اشخاص حقیقی وحقوقی می توانند پیش از توافق و یا انعقاد قراردادهای کاری با این شرکت ها و اشخاص حقیقی، عضویت و وضعیت آنها را از طریق مراجعه به پورتال سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ( tehrannsr.org) استعلام و مورد بررسی قرار دهند تا با سوابق حرفه ای این شرکت ها آشنا شوند.

فروزنده در این رابطه ادامه داد: اشخاص حقیقی و حقوقی حوزه ICT می توانند در قراردادهای کاری خود از قراردادهای تیپ که در پورتال سازمان موجود است استفاده کنند تا با مشخص شدن دقیق تعهدات طرفین قرار داد، شرایط فسخ و مرجع حل اختلاف از بروز مشکل در همکاری فیمابین جلوگیری و در صورت بروز اختلاف، فرایند رسیدگی توسط شورای انتظامی را سریعتر و دقیق تر کند.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، تمام اشخاص اگر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شکایتی دارند می توانند برای طرح تقاضای رسیدگی و شکایت خود به پورتال این سازمان (tehrannsr.org) مراجعه کرده و یا با شماره ۸۸۷۳۴۴۹۹( بخش دبیرخانه شورای انتطامی بدوی) تماس حاصل کنند.
 

نوشته شده در تاریخ : ۹۶/۱۱/۰۷
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak