مدیرعامل شرکت پست خبر داد:
رویکرد اساسی پست در سال ۹۵ توسعه فناوری اطلاعات دراین شرکت می باشد

تشخیص خبر: صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، مدیرعامل پست تصریح کرد: رویکرد شبکه پستی در سال جاری بر توسعه فناوری اطلاعات متمرکز شده، چرا که ارزش آفرینی بخش پست در گروی استفاده بهینه از فناوری اطلاعات می باشد.

به گزارش تشخیص خبر، صبح روز جاری مهندس مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل پست در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از تلاش های سال گذشته آنها در انعکاس بهینه اخبار شبکه پستی، گزارش عملکرد یک ساله شرکت را تشریح کرد.
وی در این نشست که نعمتی عضو هیات مدیره و نصیری معاون توسعه و برنامه ریزی نیز حضور داشتند؛ با اشاره به قبول و جابه جایی ۵۷۵میلیون و ۶۰۸ هزار مرسوله پستی در سال گذشته افزود: براساس آمار ۱۰۳ میلیون و ۸۰۰ هزار از مجموع این ترافیک، ثبتی و مابقی غیر ثبتی بوده است.
مهندس مهری اظهار داشت: طی این مدت سرویس امانت با رشد ۱۷ درصدی، TLS با رشد ۷۸ درصدی، سرویس پست ویژه با رشد ۱۳ درصدی، سرویس سفارشی با رشد ۸ درصدی و تجارت الکترونیک با رشد ۲ درصدی ترافیک نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است.
مدیرعامل با بیان این که بیشترین کاهش به سرویس های عادی و پیشتاز اختصاص داشت گفت: در مجموع سال گذشته ۹درصد کاهش ترافیک در پست کشور داشتیم که دلیل عمده آن حذف قراردادهای زیان ده،شفاف سازی آمار و تعریف جدید ترافیک در پست می باشد.
وی توسعه سرویس های نوین و راه اندازی ۹ سرویس جدید پستی همزمان با ۱۷ مهر سال گذشته را از اقدامات مهم پست نام برد و یادآور شد:توسعه تجارت الکترونیک و کالا و همچنین توسعه زیرساخت نیز با هدف ورود فناوری اطلاعات و ایجاد ارزش افزوده خدمات با جدیت دنبال شد.
رییس هیات مدیره با اشاره به بهنگام سازی اطلاعات کد پستی در سال ۹۴ عنوان کرد: اطلاعات صد درصد اماکن شهری و ۶۰ درصد اماکن روستایی به روز رسانی شده و ۱۱ میلیون مکان در راستای اجرای طرح GNAF ، نظام نشانی استاندارد ملی، که با متولی گری شرکت پست در حال انجام است طول و عرض جغرافیایی به آن اختصاص یافته است.
وی در همین ارتباط بیان داشت: تاکنون ۶ جلسه کارگروه GNAF به ریاست شرکت پست و حضور سایر سازمان های ذی ربط برگزار گردیده که خوشبختانه پیشرفت خوبی حاصل گردیده است.
مدیرعامل با مروری بر شعار سال ۹۵ با عنوان”اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” افزود: شرکت پست از سال گذشته اقداماتی را با این رویکرد صورت داده که در سال جاری نیز با جدیت تداوم خواهد یافت.
وی افزود: در همین ارتباط ستاد “اقتصاد مقاومتی” در سال گذشته در پست شکل گرفت که از دو منظر اقدامات داخلی سازمان و همچنین اقدامات و تاثیرات پست بر سایر سازمان ها فعالیت های خود را دنبال می کند.
مدیرعامل اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح هایی که در زمینه اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است بتوانیم شعار سال جاری را تحقق بخشیم.
مهندس مهری در ادامه با اشاره به برنامه های سال ۹۵ پست خاطرنشان کرد: نگاه پست در سال جاری بر IT متمرکز شده است چرا که ارزش آفرینی این بخش در گروی استفاده بهینه از فناوری اطلاعات می باشد.
وی جهت گیری های پست های دنیا را کاهش نیروی انسانی، نوآوری، کالا و تجارت الکترونیک دانست و افزود: همه این رویکردها در سایه فناوری اطلاعات امکان پذیر است که پست ایران نیز با این حرکت همسو گردیده است.
مهندس مهری به راه اندازی سامانه جدید رهگیری مرسولات پستی در آغاز سال ۹۵ اشاره و عنوان کرد: در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات شرکت پست و همچنین به منظور اطلاع رسانی جامع و دقیق به همکاران و مشتریان شبکه پستی اقدام به راه اندازی سامانه جدید رهگیری مرسولات پستی نموده است.
وی با بیان این که این سامانه رهگیری بی نقص به همراه اطلاعات مورد نیاز را به مشتریان شرکت ارایه می نماید گفت: نمایش اطلاعات قبول مرسوله شامل تاریخ و ساعت قبول، نام فرستنده و گیرنده، وزن و کرایه پستی و نمایش نوع سرویس می باشد.
مدیرعامل پیاده سازی سیستم همراه نامه رسان با هدف نظارت بهینه فرایند توزیع و تامین رضایتمندی مشتریان را از دیگر برنامه های اساسی پست در سال ۹۵ خواند و افزود: در حال حاضر موزعین استان های سمنان،آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از این سیستم استفاده نموده که طی سال جاری به سراسر کشور تسری می یابد.
مهندس مهری توسعه خدمات ویژه شهروندی (خوش) با برقراری تماس با شماره ۱۹۳ در سراسر کشور را از دیگر برنامه های پست دانست و خاطرنشان کرد: این سرویس در راستای پاسخگویی بهینه به نیازهای مشتریان در حوزه های خدمات پستی، پیک درون شهریhand to hand) )، نیابتی و همچنین بازار الکترونیکی خوش با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.
وی خرید الکترونیکی بلیط های قطار، اتوبوس و هواپیما، سرویس پست تلفنی، قبول سفارش و توزیع غذای گرم در مقصد و انجام خدماتی که انجام آن نیاز به حضور فیزیکی سرویس گیرنده خدمت در محل نبوده و به صورت نیابتی از سوی شخص ثالث امکان پذیر باشد را از مهم ترین فعالیت های سامانه خوش برشمرد.
رییس هیات مدیره راه اندازی سامانه جدید بازار الکترونیک؛ ایجاد درگاه جدید تجارت الکترونیک؛ توسعه زیرساخت های ارایه خدمات؛ ارتقای ظرفیت پهنای باند دفاتر ؛ پیاده سازی مراکز داده؛ توسعه برنامه های کاربردی پستی قابل نصب بر روی تلفن همراه و اعتبارسنجی نشانی شهروندان به منظور ارزیابی کیفی محصولات خریداری شده در سامانه بازار الکترونیک را از فعالیت های مهم پست در سال جاری نام برد.
وی با بیان این که توسعه وب سرویس کدپستی با سازمان ها و نهادها در سال جاری نیز دنبال می شود افزود: پست براساس توافق، اطلاعات کد پستی را در اختیار بسیاری از بانک ها و سازمان ها نهاده تا در کنار کد ملی به عنوان یک کد معتبر هویتی به کار گرفته شود.
مدیرعامل بر گسترش فرهنگ استفاده از کد پستی تاکید کرد و گفت: درخواست صدور تاییدیه کد پستی از طریق اینترنت و ایجاد روش های مختلف دریافت آن از دیگر خدمات نوین پستی است.
مهندس مهری افزایش مشارکت با بخش خصوصی را به منظور شتاب بخشی به فعالیت های شبکه ضروری برشمرد و بیان داشت: در سال گذشته اقدامات خوبی با همکاری این بخش صورت گرفت که کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت خدمات را موجب گردید.
رییس هیات مدیره با اشاره به حضور فعال پست در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: نرخ تعرفه های امسال نسبت به سال گذشته تغییر نیافته و پست مرسولات هموطنان را با ۴۰ درصد تخفیف به سراسر کشور ارسال می نماید.
وی در ادامه با بیان این که برنامه ششم توسعه پست تدوین شده است و پس از تصویب وزارت متبوع اجرایی می گردد اظهار داشت: این برنامه براساس استراتژی های اتحادیه و همچنین اسناد بالادستی نظام برنامه ریزی کشور، مطابق با اقتصاد مقاومتی تهیه گردیده است.
مهندس مهری ادامه داد: توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات شالوده این برنامه می باشد که طرح های مختلفی در زمینه خدمات مبتنی برITبراساس آن ارایه می گردد.
مدیرعامل همچنین ورود اپراتورهای دوم و سوم را از دیگر محورهای برنامه ششم توسعه پست برشمرد و تصریح کرد: حضور این اپراتورها ارتقای سهم بازار و کیفیت خدمات و همچنین قیمت های رقابتی را موجب خواهد شد.
وی از کسب مدال برنز جایزه عملکرد سرویس EMS (پیشتاز) اتحادیه پستی جهانی در سال جاری به عنوان یکی از افتخارات پست ایران خبر داد و گفت:تندیس و لوح این رتبه در کنگره آتی اتحادیه که درترکیه برگزار خواهد شده به کشورمان اعطا خواهد شد.
مهندس مهری در پایان اظهار امیدواری کرد: با ارتقای کیفیت، دقت و سرعت خدمات بتوانیم رضایت بیش از پیش شهروندان را فراهم آوریم. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۵/۰۲/۰۷
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



1453199479758_ISNA
آخرین اخبار
واقعاً احساس عزت کردم
انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران برای اولین بار الکترونیکی برگزار می شود
بازدید مدیر امور شعب استان های بانک ایران زمین از شعب چهارمحال و بختیاری
اعلام اسامی برندگان مسابقه عکاسی محرم ایران زمین
بودجه دولتی موسیقی فجر ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون است
کسب‌وکارها به توان تک نگاه تجاری داشته باشند
لزوم محافظت از شبکه پولی عاری از مؤسسات اعتباری غیرمجاز
ادغام بانک‌ها به منظور افزایش توانگری مالی
احتمال اختلال در خدمات کارت‌های بانک ایران زمین
حذف در آمد بانک ها از واسطه گری وجوه / خلق خدمات خاص برای مشتریان ایران زمین
ثبت نام در اولین نمایشگاه شهر آینده ایران آغاز شد
بانک ایران زمین به سامانه “صیاد” پیوست
رساله دکتری محقق واحد علوم و تحقیقات، اثر برگزیده تز دکتری در دوسال اخیر شناخته شد
انتخاب مدیر روابط عمومی شرکت ایرانول به عنوان مدیر برتر در سیزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی
تعامل دو طرفه با مشتریان، در شبکه های اجتماعی توسط بانک ایران زمین
محمد دادکان مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تربیت بدنی و ورزش شد
طرح فروش فوري رنو كپچر مدل ۲۰۱۷
جایزه ویژه بانک ایران زمین، برای انتخاب نام “بات تلگرامی”
اولین نمایشگاه شهر آینده ایران برگزار می شود
آغاز ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران
fff
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak