ارزیابی آثار تغییر پروانه های حوزه اینترنت از نگاه رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نصر تهران :
تغییر پروانه های حوزه اینترنت، کیفیت ارائه خدمات را افزایش داده است

تشخیص خبر : کیفیت ارائه خدمات شرکت های اینترنتی با ظهور پروانه های( Netco.) FCP و Servco. طی سه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، محمدعلی یوسفی زاده، رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان با بیان این مطلب گفت: تجمیع شرکت های بزرگ و توانمند حوزه ارتباطات ثابت در قالب دارندگان پروانه FCP( پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت) طی سه سال گذشته باعث بالارفتن سطح کیفی ارائه خدمات به مشترکان حوزه اینترنت شده است.
رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به تاثیر بلندمدت تغییر پروانه های حوزه ارتباطات ثابت ادامه داد: هر تغییری برای ثبات و نشان دادن بهره وری، نیازمند گذر زمان است ؛ درخصوص تغییرات این پروانه ها، قطعا ما در حال گذر زمان هستیم اما می توان گفت تجمیع شرکت های بزرگ و توانا به نام شرکت هایFCP و استفاده از توانایی شرکت های کوچکتر که توانایی ارائه سرویس های خاص به مشترکان همچون نگه داری را بر عهده گرفتند، تفکیک درستی بوده است.
افزایش رقابت میان شرکت های اینترنتی
یوسفی زاده با تشریح تاثیر کلی تغییر پروانه های حوزه اینترنت ادامه داد: با تغییرات صورت گرفته شرکت های حوزه Servco. (پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت) ، سرویس های موردنیاز مشترکان را مطابق با مدل نیاز آنها خصوصی سازی کرده و ارائه می کنند.در نتیجه این موضوع باعث بالا رفتن بهره وری و افزایش کیفیت و دوام خدمات به مشتریان شده است.
او در این خصوص گفت: اگر قرار بود شرکت های بزرگ خود به تنهایی وظایف ایجاد و نگه داری شبکه،خرده فروشی و ارائئه تمام خدمات را بر عهده بگیرند، قطعا این موضوع نشدنی نبود اما بهتر است هر شرکت به فعالیت و گرایش تخصصی خود بپردازد؛ در مدل جدید شرکت های FCP به عنوان طراح، وظیفه ایجاد و توسعه شبکه های نسل جدید را برعهده دارند تا کیفیت و ظرفیت در کشور افزایش پیدا کند.
به گفته رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، براساس تغییرات صورت گرفته، شرکت های حوزه Servco. در کنار شرکت های FCP موظفند به صورت تخصصی ، نگه داری و مدیریت سرویس های اختصاصی شده را برعهده بگیرند.
یوسفی زاده با تاکید براینکه اعطای پروانه‌های FCP باعث ایجاد فضای رقابتی پویا میان شرکت های دارای این پروانه شده است، ادامه داد: در گذشته شرکت های PAP از بستر شرکت مخابرات استفاده می کردند اما در تعریف پروانه FCP ، شرکت ها باید ضمن نگه داری و توسعه این بستر، بسترهای جدید را برای توسعه سرعت اینترنت و دسترسی بالاتر برای شرکت ها و مصرف کنندگان ایجاد کنند که این موضوع فضای رقابتی را به سمت پویایی بیشتر سوق می دهد.
آثار تعدد و ناهمگونی پروانه های FCP
رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران درخصوص افزایش میزان سرمایه گذاری شرکت های اینترنتی در اثر تغییر پروانه ها گفت: تعداد زیاد و ناهمگون پروانه هایی که در حوزه FCP صادر شد از طرفی باعث شد دوران گذار پس از تغییرات، بلندمدت تر باشد چرا که به دلیل این ناهمگونی تعدادی از شرکت های دارای پروانه FCP ، آمادگی سرمایه گذاری و توسعه دارند اما در سطحی دیگر، حداقل های موردنیاز برای داشتن پروانه ها زیر سوال است.
یوسفی زاده در این خصوص تاکید کرد: اگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قاطعانه تر به این مساله نگاه کند و برای شرکت هایی که توانایی این سرمایه گذاری را ندارند سریع تر تعیین تکلیف کند شرکت های توانمند می توانند فعالیت های مشخصی در این رابطه انجام دهند.
رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران همچنین درخصوص عدم توسعه شبکه فیبر نوری با وجود تغییر پروانه های حوزه اینترنت در کشور گفت: متاسفانه با وجود تغییرات صورت گرفته و حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همه سازمان های بالادستی، تا به امروز شبکه فراگیر فیبر نوری توسط بخش خصوصی ایحاد نشده است و این موضوع نیازمند تصحیح روابط شرکت های اینترنتی با شرکت مخابرات و شهرداری ها است.
یوسفی زاده در این رابطه ادامه داد: البته به نظر این می رسد این موضوع ذره ذره در حال شکل گرفتن است، هرچه سرعت این تحولات توسعه یابد قطعا بهره وری پروانه های FCP برای راه اندازی و توسعه شبکه فیبر نوری کشور هم افزایش خواهد یافت.
 

نوشته شده در تاریخ : ۹۷/۰۲/۱۵
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



1453199479758_ISNA
آخرین اخبار
نقش شعب در بانکداری در حال تغییر است
انتصاب مدیر امور سرمایه انسانی و آموزش بانک ایران زمین
اطلاعیه درباره دارندگان واحد سرمایه­ گذاری صندوق بانک ایران زمین
پيام تبريك مدير عامل بانك ايران زمين به مناسبت روز خبرنگار
در بانکداری دیجیتال، آینده شعب چگونه خواهد شد؟
راه اندازی سرویس‌های جدید در سامانه اینترنت بانک ایران زمین
حمایت از محیط زیست، مسئولیت اجتماعی همه ماست
حمایت از تولید و اشتغال یکی از اهداف اصلی بانک ایران زمین است
افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی با سامانه رمزساز بانک ایران زمین
بازدید مدیر امور شعب بانک ایران زمین از شعب غرب کشور
نرخ حق الوکاله بانک ایران زمین در سال ۹۷
الکامپ ۲۴ رسما با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد
پرداخت سود سهام “سرمایه‌گذاری نیرو “در شعب بانک ایران زمین
اعلام ساعت کاری ستاد و شعب بانک ایران زمین در تیر ۹۷
دعوت الکام‌استارز به مشارکت در بخش ویژه «آوردگاه سرمایه»
الکام تاکز و الکام ترندز دو رویداد تازه الکامپ بیست‌وچهار
تغییر ساعت کار شعب استانی بانک ایران زمین
زمان ثبت‌نام در برنامه‌های جانبی الکام استارز آغاز شد
راه اندازی سرویس پرداخت اقساط در اینترنت بانک و خدمات اینترنتی کارت
حضور دولت الکترونیک در سالن ۴۱ قطعی شده است
fff
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak