ارزیابی آثار تغییر پروانه های حوزه اینترنت از نگاه رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نصر تهران :
تغییر پروانه های حوزه اینترنت، کیفیت ارائه خدمات را افزایش داده است

تشخیص خبر : کیفیت ارائه خدمات شرکت های اینترنتی با ظهور پروانه های( Netco.) FCP و Servco. طی سه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، محمدعلی یوسفی زاده، رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان با بیان این مطلب گفت: تجمیع شرکت های بزرگ و توانمند حوزه ارتباطات ثابت در قالب دارندگان پروانه FCP( پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت) طی سه سال گذشته باعث بالارفتن سطح کیفی ارائه خدمات به مشترکان حوزه اینترنت شده است.
رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به تاثیر بلندمدت تغییر پروانه های حوزه ارتباطات ثابت ادامه داد: هر تغییری برای ثبات و نشان دادن بهره وری، نیازمند گذر زمان است ؛ درخصوص تغییرات این پروانه ها، قطعا ما در حال گذر زمان هستیم اما می توان گفت تجمیع شرکت های بزرگ و توانا به نام شرکت هایFCP و استفاده از توانایی شرکت های کوچکتر که توانایی ارائه سرویس های خاص به مشترکان همچون نگه داری را بر عهده گرفتند، تفکیک درستی بوده است.
افزایش رقابت میان شرکت های اینترنتی
یوسفی زاده با تشریح تاثیر کلی تغییر پروانه های حوزه اینترنت ادامه داد: با تغییرات صورت گرفته شرکت های حوزه Servco. (پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت) ، سرویس های موردنیاز مشترکان را مطابق با مدل نیاز آنها خصوصی سازی کرده و ارائه می کنند.در نتیجه این موضوع باعث بالا رفتن بهره وری و افزایش کیفیت و دوام خدمات به مشتریان شده است.
او در این خصوص گفت: اگر قرار بود شرکت های بزرگ خود به تنهایی وظایف ایجاد و نگه داری شبکه،خرده فروشی و ارائئه تمام خدمات را بر عهده بگیرند، قطعا این موضوع نشدنی نبود اما بهتر است هر شرکت به فعالیت و گرایش تخصصی خود بپردازد؛ در مدل جدید شرکت های FCP به عنوان طراح، وظیفه ایجاد و توسعه شبکه های نسل جدید را برعهده دارند تا کیفیت و ظرفیت در کشور افزایش پیدا کند.
به گفته رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، براساس تغییرات صورت گرفته، شرکت های حوزه Servco. در کنار شرکت های FCP موظفند به صورت تخصصی ، نگه داری و مدیریت سرویس های اختصاصی شده را برعهده بگیرند.
یوسفی زاده با تاکید براینکه اعطای پروانه‌های FCP باعث ایجاد فضای رقابتی پویا میان شرکت های دارای این پروانه شده است، ادامه داد: در گذشته شرکت های PAP از بستر شرکت مخابرات استفاده می کردند اما در تعریف پروانه FCP ، شرکت ها باید ضمن نگه داری و توسعه این بستر، بسترهای جدید را برای توسعه سرعت اینترنت و دسترسی بالاتر برای شرکت ها و مصرف کنندگان ایجاد کنند که این موضوع فضای رقابتی را به سمت پویایی بیشتر سوق می دهد.
آثار تعدد و ناهمگونی پروانه های FCP
رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران درخصوص افزایش میزان سرمایه گذاری شرکت های اینترنتی در اثر تغییر پروانه ها گفت: تعداد زیاد و ناهمگون پروانه هایی که در حوزه FCP صادر شد از طرفی باعث شد دوران گذار پس از تغییرات، بلندمدت تر باشد چرا که به دلیل این ناهمگونی تعدادی از شرکت های دارای پروانه FCP ، آمادگی سرمایه گذاری و توسعه دارند اما در سطحی دیگر، حداقل های موردنیاز برای داشتن پروانه ها زیر سوال است.
یوسفی زاده در این خصوص تاکید کرد: اگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قاطعانه تر به این مساله نگاه کند و برای شرکت هایی که توانایی این سرمایه گذاری را ندارند سریع تر تعیین تکلیف کند شرکت های توانمند می توانند فعالیت های مشخصی در این رابطه انجام دهند.
رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران همچنین درخصوص عدم توسعه شبکه فیبر نوری با وجود تغییر پروانه های حوزه اینترنت در کشور گفت: متاسفانه با وجود تغییرات صورت گرفته و حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همه سازمان های بالادستی، تا به امروز شبکه فراگیر فیبر نوری توسط بخش خصوصی ایحاد نشده است و این موضوع نیازمند تصحیح روابط شرکت های اینترنتی با شرکت مخابرات و شهرداری ها است.
یوسفی زاده در این رابطه ادامه داد: البته به نظر این می رسد این موضوع ذره ذره در حال شکل گرفتن است، هرچه سرعت این تحولات توسعه یابد قطعا بهره وری پروانه های FCP برای راه اندازی و توسعه شبکه فیبر نوری کشور هم افزایش خواهد یافت.
 

نوشته شده در تاریخ : ۹۷/۰۲/۱۵
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



1453199479758_ISNA
آخرین اخبار
برگزاری گردهمایی روسای شعب بانک ایران زمین
دیدار مدیر استانی بانک ایران زمین با رئیس نظام پزشکی استان همدان
آمادگی بانک ایران زمین برای خدمات رسانی به زوار اربعین
برگزاری گردهمایی سراسری روسای شعب استانی
مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب بانک ایران زمین در استانهای البرز، قزوین و زنجان برگزار شد
دیدار مدیر استانی بانک ایران زمین با معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
برگزاری شانزدهمین کنفرانس ملی حسابداری ایران با حمایت بانک ایران زمین
مشتری محوری؛ اساس بانکداری دیجیتال
انتصاب اعضای جدید هیات عامل بانک ایران زمین
یک_قطره_کمتر
آوای_ایران_زمین / قابلیت های تقویم دیجیتال
برگزاری گردهمایی سراسری روسای شعب و کارکنان استان یزد
انتصاب مدیر امور پشتیبانی و مهندسی بانک ایران زمین
استقبال کم نظیر مشتریان از جشنواره عید تا عید باشگاه مشتریان بانک ایران زمین
پاسخگویی بانک ایران زمین به تمامی درخواست‌های مردمی در “سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات”
تحقق اهداف، نیازمند تلاش هدفمند است
بازدید مدیر امور شعب استان های بانک ایران زمین از شعب استان خراسان جنوبی
اعلام آخرین مهلت واگذاری چک های غیر صیادی
بخشودگی و تخفیف ویژه برای بدهکاران بانک ایران زمین
نقش شعب در بانکداری در حال تغییر است
fff
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak