تشکیل کارگروه تکدی گری، اعتیاد و تحکیم خانواده با حضور خبرنگاران/ جمع آوري٨٠٠ متكدي و شبه متكدي در ۱۲ نقطه شهر

تشخیص خبر :معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تشکیل کمپین فرهنگسازی در سطح شهر گفت: قرار است تا در آینده ای نزدیک مفاهیمی با موضوع تحکیم بنیان خانواده و تاثیر فضای مجازی بر این نهاد در معرض دید عموم قرار بگیرد .

به گزارش تشخیص خبر ، مجتبی عبداللهی در نشست صمیمانه با خبرنگاران ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) و روز خبرنگار با اشاره به اقدامات معاونت اجتماعی در موضوع آسیب های اجتماعی اظهارکرد: طی یک ماه اخیر حدود سه جلسه با استاندار، یک جلسه عمومی با وزیرکشور و جلسه ای با حضور مسوولان ستاد مبارزه با موادمخدر، وزیر کشور، وزیر بهداشت و وزیر رفاه داشته ایم و در تمامی این موارد اقدامات شهرداری تهران در بحث اعتیاد و تکدی گری تشریح شد.
وی تاکید کرد: در واقع در موضوع جمع آوري متكديان و شبه متكديان، دستگاه هايي از جمله بهزيستي، استانداري، نيروي انتظامي و دستگاهاي قضايي بايد نقش خود را ایفا کنند،چرا که شهرداري تنها بخشي از اين زنجيره است.
عبداللهی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای آماده سازی کمپ های ترک اعتیاد و مراکز بهاران گفت: در نظرداریم تا درخصوص موضوعاتی همچون تکدی گری، شبه متکدیان، اعتیاد و تحکیم خانواده کارگروهی را با حضور خبرنگاران تشکیل دهیم.
وی با یادآوری مطالبات مقام معظم رهبری درخصوص آسیب های اجتماعی و برگزاری جلسه با مسوولان امر عنوان کرد: در حال حاضر موضوعاتی چون فقر، حاشیه نشینی، تحکیم خانواده و اعتیاد از مواردی است که در دستور کار سازمان ها و وزارتخانه های مسوول قرارگرفته و قرار است در این خصوص اقدامات جدی صورت بگیرد.
عبداللهی درادامه با تاکید بر استفاده از نیروهای متخصص در امر زیباسازی شهرو فرهنگسازی در سطح شهر گفت: در مرکز شهدای هفتم تیر کمپینی را تشکیل دادیم و با استفاده از نیروهای متخصص عرشه های پل و بیلبوردها را مزین به مفاهیم مربوط به دهه کرامت، میلاد حضرت معصومه (س) ،ولادت امام رضا (ع) و روز دختر کرده ایم .این اقدامات در مترو و بوستان های تهران نیز اتفاق افتاد و قرار است در آینده در مناسبت های مختلف این کمپین را تشکیل دهیم.
وی افزود: با همکاری ۷۰ تا ۸۰ نفر از کارشناسان گرافیکی و مفاهیمی را در قالب تحکیم خانواده و تاثیر فضای مجازی در این نهاد آماده کردیم که قراراست پس از انجام کارشناسی های لازم خروجی آن تا چند روز آینده در سطح شهر اکران شود.
معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران در ادامه نشست به بحث جمع آوری متکدیان طی چند روز اخیر پرداخت و تصریح کرد: دراین خصوص جلسه ای با استاندارمحترم و تمامی دستگاه ها داشتیم و وضعیت را به بررسی کردیم. واقعیت این است که متکدیان و شبه متکدیان در تهران وضعیت خوبی ندارند و برخی تبعه خارجی هستند.
عبداللهی گفت: با کمک نیروی انتظامی در ۱۲محوری که آلوده ترین بودند قریب به ۸۰۰ متکدی و شبه متكدي در سطح شهر را جمع آوری کردیم. برخی از خارجی ها تحویل اداره اتباع شدند و حتی عده ای رد مرز شده اند. معتادان نیز بعداز طی مراحل قانونی به کمپ های ماده ۱۶ تحویل داده شدند.
وی با بیان اینکه متکدیان کودک و کار پس از جمع آوری تحویل مسوولان بهزیستی شده اند، گفت: در خصوص جمع آوری متکدیان و ساماندهی آنان دستگاه های مختلفی مسوول هستند و تاکنون تعاملات خوبی با فرمانداری و استانداری برقرار شده است. امیدواریم با همکاری خوب مسوولان این اقدام تداوم پیدا کند تا وضعیت مطلوبی را در سطح شهر تهران رقم بزنیم.
به گفته عبداللهی در حال حاضر دو کمپ ترک اعتیاد ویژه معتادان ماده ۱۶ در حال آماده سازی است و قرار است افراد پس از بهبودی از این مراکز به بهاران منتقل می شوند .
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه نگاه ما این است که بهاران به نوعی مانند مراکز کوثر بانوان باشند، خاطرنشان کرد: از بين بردن آسيب هاي اجتماعي حمیت، بسیج عمومی و عزم ملي مي طلبد.
وی با تاکید بر اینکه قانون وظیفه تمامی دستگاه ها را درامر متکدیان مشخص کرده است، گفت:مردم همواره از نیروی انتظامی و شهرداری می خواهند تا چهره شهر را از متکدیان پاک کنند. باید بدانیم اقدام در این خصوص شبیه یک زنجیره است و شهرداری هم حلقه ای از این زنجیر به حساب می آید.
عبداللهی با اشاره به برگزاری جلساتي در خصوص اقدامات موثر در جمع آوری متکدیان با استاندار تهران ، گفت: شهرداری تهران با شناسایی ١٢ محور آلوده به این آسیب اجتماعی در شهر، توانست طی یک هفته در این محورها قريب به ٨٠٠ متكدي و شبه متكدي جمع آوري شدند.
وی با اعلام اين كه برخي از متكديان جمع آوري شده ، اتباع بيگانه هستند، ادامه داد: اين اتباع بيگانه به دستگاه هاي مربوطه ارجاع داده شده تا به کشور خود بازگردانده شوند و برخي معتاد هستند كه به كمپ ماده ١٦ تحويل و كودكان نيز به بهزيستي تحويل داده شده اند.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به اين كه ٦٠ درصد معتادان، شهرستاني هستند، تصريح كرد: تعداد معتادان در تهران حدود ٦ هزار نفر بوده است اما در حال حاضر حدود ١٥ تا ٢٠ هزار نفر شده و حتي در بين بانوان نيز اعتياد افزايش يافته است.
عبدالهی با تاکید بر اینکه از بين بردن آسيب هاي اجتماعي عزم ملي و همكاري دستگاه هاي مختلف را مي طلبد گفت: اين موضوع مهم را نیز نبايد فراموش كنيم كه در بحث اعتياد، خانواده ها نيز نقش مهم و بي بديلي دارند.
اين مسئول با بيان اين كه سعي بر اين است كه افراد معتاد را به مراكز بهاران انتقال دهيم، تصريح كرد: با توجه به نگاه علمي در مراكز بهاران، سعي مي شود تا افراد معتاد بهبود يافته و بتوانند به جامعه بازگردند و در واقع هدف ما در بهاران، بازگرداندن معتادان به زندگي عادي است و سعي خواهيم كرد تا این مراکز را به نوعي به مراكز كوثر بانوان تبديل كنيم.
 

نوشته شده در تاریخ : ۹۵/۰۵/۲۴
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید
انتصابات جدید در بانک ایران زمین
دریافت گواهی سازگاری با محیط ‌زیست برای چهارمین سال پیاپی توسط تلویزیون‌های LG OLED evo
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak