توسط معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران صورت گرفت:
تجلیل از ۳۱ برگزیده شهری چهارمین جشنواره شکوفا

تشخیص خبر : معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از رونمایی معاونت فرهنگی مجازی خبر داد و گفت: همزمان با تجلیل از ۳۱ برگزیده شهری چهارمین جشنواره شکوفا، پنجمین دوره این جشنواره آغاز می شود.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداري تهران، مراسم اختتاميه چهارمين و افتتاحيه پنجمين دوره جشنواره شكوفا به همراه پنجمين دوره جشنواره ساب پرتال محله هاي شهر تهران و هشتمين دوره جشنواره ساب پرتال هاي شهرداري تهران با حضور حجت الاسلام امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، محمدهادی ایازی مشاور عالی شهردار تهران، غلامحسین غنی مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، علی اصغر قائمی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، مسعود سیرتی دبیر جشنواره شکوفا، معاونین اجتماعی و مدیران برنامه ریزی مناطق ۲۲ گانه، مدیران محلات و مدیران خانه های آی تی و فضای مجازی محلات ۳۵۴ گانه شهر تهران و سایر برگزیدگان این جشنواره ها در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

اگر شهر مجازی را نسازیم، الگوهای دیگری به ما تحمیل می شود
حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی در افتتاحیه پرتال شهرداری تهران و پنجمین جشنواره ساب پرتال های محله های تهران که در برج میلاد برگزار شد، گفت: اولین شعاری که در شهرداری تهران مطرح کردم این بود که شهر خوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است.
وی با بیان اینکه شکل گیری شهر مجازی چه بخواهیم و چه نخواهیم در آینده ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد، افزود: اگر ما نتوانیم شهر مجازی را با توجه به الگوی های خودمان بسازیم این شهر الگوهای خود را به ما تحمیل می کند. بر این اساس شهروندان جشنواره شکوفا، شهروندانی هستند که تصمیم دارند با معیارهای داخلی شهر مجازی را به درستی بسازند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به سه نقطه اشتراک میان شهر مجازی و شهر واقعی و مطلوب تصریح کرد: شهر مجازی همان ویژگی های شهر واقعی را دارد به این معنی که شهر واقعی و مطلوب شهری است که در آن امنیت برقرار باشد و در شهر مجازی نیز باید این فضای امنیت و آرامش حکم فرما باشد تا زمانی که خانواده ها وارد آن می شوند احساس امنیت کنند.
امرودی با بیان اینکه این امنیت و این شهر، آینده ما را خواهد ساخت، افزود: یکی دیگر از نقاط مشترک واقعی و شهر مجازی باید مساله عبادت باشد. همانطور که درفضای واقعی شهر تهران عبادت را به وضوح می بینیم در شهر مجازی نیز باید بوی توحید و معاد را احساس کنیم. به عبارت دیگر شهرمجازی تهران باید تبیین کننده شهر توحیدی و معادمحور باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جاذبه های تفریحی تهران خاطرنشان کرد: شهروندی اگر ۸ ساعت در روز زمان بگذارد تا تهران را بگردد ۳۵روز طول می کشد تا بتواند جاذبه های پایتخت را تماشا کند این ویژگی مهم باید در شهر مجازی تهران نیز تبلور داشته باشد .
به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در شهر مجازی تهران نیز باید فضای تعلیم و تعالی همچون شهر واقعی حاکم باشد.
وي با اشاره به اين كه اين شهروندان هستند كه شهر را ميسازند، افزود: شهر مطلوب بايد اوقات فراغت شهروندان را بهينه پر كند و تهران اين فضا را در خود دارد كه به اين مهم دست يابد.
معاون شهردار تهران با اعلام اين كه شهروندان شهر مجازي بايد بتوانند در اين فضا اوقات فراغت ما را پر بار كنند، ادامه داد: شهر واقعي بايد آموزش دهنده باشد شهر مجازي نيز بايد شهر تعليم و تعالي باشد كه اگر فرزندان ما وارد اين فضا ميشوند به تعالي و علم برسند.
امرودی با تاکید بر اینکه شهروندان ایرانی به پاکی، تمدن و اخلاق شهره بوده و هستند، تصریح کرد: بر این اساس باید شهری بسازیم که اگر فرزند ما وارد آن شد مطمئن باشیم که چیزی به علم و عظمت او اضافه می شود .
وی با انتقاد از کمبود شغل هایی که به فضای مجازی مرتبط هستند، گفت: تجربه حضور جوانان ما در جشنواره های خارجی و داخلی نشان داد که این افراد همواره از سایر کشورها بهتر درخشیدند و این موضوع ضرورت گسترش جشنواره شکوفا در سطح بین المللی را ایجاد می کند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان از رونمایی معاونت فرهنگی مجازی در افتتاحیه هشتمین جشنواره ساب پرتال شهرداری تهران خبرداد و گفت: انشالله این فضا طلیعه ای باشد که هر ایرانی در هر کجای دنیا ایرانی باقی بماند .
ارسال ۶۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شکوفا در بخش وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی
مدیر کل اداره برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در اختتامیه جشنواره‌های ساب‌ پرتال‌های شهرداری و محله‌های تهران و مجموعه‌های شکوفا گفت: ایجاد خانه‌های فناوری و راه‌اندازی کانو‌ن‌های مختلف در تمامی محله‌ها از گام‌های مهم معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است.
غلامحسین غنی افزود: در بخش وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی امسال جشنواره شکوفا، ۶۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است.
اين مسئول خاطر نشان كرد: در اين دوره كانون هاي بازي هاي رايانه اي با بيش از ٤٠٠ هزار نفر در ٧ محور، كانون توسعه مهارت هاي رایانه اي و گرافیک با ٦ محور و ١٦ هزار نفر شركت كننده ، رباتيك در ده محور با ٨٥٧ تيم شركت كننده، وبلاگ نويسي با ٦ محور و ٦ هزار و ٨٠٠ اثر دريافت شده و نيز تلفن همراه با ٦ محور و ٧ هزار اثر، شركت كردند.

۸۷۰۰ نفر ساعت صرف داوری جشنواره پرتال شهرداری و محلات شده است
طي اين مراسم علي اصغر قائمی مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران گفت :مساله داوری ساب‌ پرتال‌ها از دانش و تجربه خوبی برخوردار شده است، به طوری که طی این مدت حدود ۸۷۰۰ نفر ساعت برای داوری وقت صرف شده است.
وي افزود: بالغ بر ٥٦٠ هزار فرم به صورت الكتريكي پر شده است.
همچنين در اين مراسم سید رضا عاملی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازي گفت: سهم شهرداری تهران در حوزه آی‌تی ۱۵ درصد است در حالیکه در کشورهای پیش رفته این درصد به مراتب بیشتر است که باید با توسعه مجازی سازی جلوی تخریب زمین را بگیریم.
از میان برنامه های این همایش می توان به اجرای پرفورمنس فضای مجازی، اجرای موسیقی زنده از سوی مانی رهنما خواننده مشهور کشور، پخش کلیپ از برگزیدگان محورهای ۵ گانه شکوفا اشاره کرد.
در پایان این مراسم از ۳۱ برگزدیده شهری در محورهای ۵ گانه چهارمین جشنواره شکوفا و برترین های جشنواره پنجمين دوره جشنواره ساب پرتال محله هاي شهر تهران و هشتمين دوره جشنواره ساب پرتال هاي شهرداري تهران با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.
 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۱۲/۱۷
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak