رئیس اداره بانکداری مجازی بانک ایران زمین:
بنیان بانکداری دیجیتال بر روی تجربه مشتری استوار است

تشخیص خبر : رئیس اداره بانکداری مجازی بانک ایران زمین در حاشیه رونمایی از پلت فرم ایران زمین بوم در هشتمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: ایران زمین بوم در حقیقت یک اکوسیستم برای توسعه بانکداری دیجیتال است.

به گزارش تشخیص خبر از روابط عمومی بانک ایران زمین؛ احمدرضا ایرجی زاده رئیس اداره بانکداری مجازی بانک ایران زمین با اشاره به نقشی که پلت فرم ایران زمین بوم می‌تواند در توسعه بانکداری دیجیتال و تجربه مشتری داشته باشد اظهار داشت: همانطور که می‌دانید بنیان بانکداری دیجیتال بر روی تجربه مشتری استوار است. پیش از این تجربه مشتری توسط خود بانکها توسعه داده می شد، اما در حال حاضر این امر توسط فین تک‌ها و شرکتهایی که در حوزه عملیات مالی فعالیت دارند انجام می‌شود.
ایرجی زاده افزود: این شرکت‌ها خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می‌کنند که ممکن است بانکها با توجه به محدودیتهای ساختاری، نتوانند به آن حوزه ورود پیدا کنند و یا این موضوع برای بانکها مستلزم صرف زمان و هزینه بسیاری باشد که انجام آن برای بانک به صرفه نباشد. اما شرکتهای کوچک این امکان را دارند تا با شناخت بازار و خواسته مشتریان در محدوده فعالیت خودشان، با ارائه خدمات خلاقانه موجبات بهبود تجربه مشتریان را در آن حوزه فراهم کنند.
وی در خصوص نقش پلتفرم ایران زمین بوم در ارتباط مشتریان با شرکتهایی که در حوزه های مختلف مالی، بیمه‌ای و خدماتی فعالیت دارند گفت: در سالهای اخیر در بانکداری باز فقط متدهای بانکی با تصدیق هویت در زمان تراکنش، مانند: کارت به کارت و گرفتن موجودی و صورتحساب کارت مطرح بود و به دلیل موانع موجود معمولا همه خدمات بانکی به طور کامل در اختیار عموم فین تک ها قرار نمی گرفت. در ضمن بانکها به دلیل حفظ امنیت مشتریان نمی‌توانستند متدهایی همچون تصدیق هویت مشتری را در اختیار فین تک ها قرار دهند و تصدیق هویت را به آنها بسپارند.
رئیس بانکداری مجازی بانک ایران زمین ادامه داد: خوشبختانه در ایران زمین بوم با وجود سیستم احراز هویت مرکزی این امکان وجود دارد که مشتری را در سرورهای بانک به صورت دیجیتال تصدیق هویت کنیم و بعد اجازه استفاده از خدمات بانکی را برای مشتری از طریق نرم افزار فین تک صادر کنیم.

ایرجی زاده در انتها افزود: اگر بخواهم بطور خلاصه بگویم IZBoom یک اکوسیستم کامل بانکداری باز است که مشتریان، فین تک ها و بانک ها را به هم متصل می کند؛ فین تک ها نرم افزارهای خود را با استفاده از API هایی که اجازه استفاده از آنها را از بانک دریافت کرده اند، توسعه داده و پس از تست های دقیق و اخذ گواهینامه از ایران زمین، در فروشگاه نرم افزارهای کاربردی بوم قرار می دهند. مشتریان بانک ها می توانند از این نرم افزارها برای رفع نیازهای بانکی و مالی خود استفاده کنند و بدین ترتیب تجربه مشتری بدون دخالت بانک توسط فین تک ها گسترش پیدا خواهد کرد. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۷/۱۲/۰۴
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



1453199479758_ISNA
آخرین اخبار
دیدار معاون اجرایی استانی بانک ایران زمین با بزرگان اهل سنت
اولویت اصلی کشور، احیای تولید و اشتغال است
حسین وطن پور؛ وضعیت اکوسیستم شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت خوب است
اختلال خدمات الکترونیکی بانک ایران زمین به علت تغییر در ساعت رسمی
رئیس جدید سازمان خصوصی سازی از صندوق توسعه ملی آمد
انتصاب سیمایی صراف به عنوان دبیر هیات دولت
افزایش سهم بازار بانک ایران زمین با همراهی کارکنان و اجرای بانکداری دیجیتال
رونق تولید با همراهی شرکت های باسابقه در کنار دانش بنیان های نوپا میسر می شود
دیداری بین روحانی و ترامپ انجام نخواهد شد
جزئیات ودیعه رایگان «بیدود» برای دانشجویان و خبرنگاران
برای اولین بار در شبکه بانکی دریافت گواهینامه ایزو ۵۰۰۰۱ توسط بانک ملی ایران
اختلال موقت در سرویس همراه بانک، بانک ایران زمین
یادگیری و افزایش سطح دانش دیجیتالی نیاز اساسی کارکنان بانک است
در شرایط فعلی، حمایت از تولید باید در اولویت قرار گیرد
ما در حال گذار از شیوه ارتباط سنتی بین مشتری و بانک هستیم
تصمیم‌گیری هیات مدیره‌‌ی شستا در فضایی مستقل است
حمایت از رونق تولید و کسب و کارهای نوین از اولویت های تعیین شده بانک ایران زمین است
بهره‌گیری حرفه‌ای از دانش در اقتصاددانش بنیان میسر می‌شود
دعوت به همکاری بانک ایران زمین از بین بازنشستگان واجد شرایط شبکه بانکی
سامانه باور ۳۷۳ قوی‌تر از سامانه S۳۰۰ است
fff
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak