بانک مسکن نقش مهمی در اقتصاد ایران بازی می کند

تشخیص خبر: هیات مشاوره ماده ۴ صندوق بین المللی پول (IMF) برای دومین بار به منظور انجام برنامه مشاوره سالانه با اعضای هیات مدیره و مدیران بانک مسکن دیدار کرد.
هیات مشاوره ماده ۴ صندوق بین المللی پول (IMF) برای دومین بار به منظور انجام برنامه مشاوره سالانه با اعضای هیات مدیره و مدیران بانک مسکن دیدار کرد.
به گزارش تشخیص خبر به نقل از روابط عمومی بانک مسکن ،در این دیدار Martin Cerisola رییس هیات اعزامی صندوق بین المللی پول طی سخنانی بر نقش مهم بانک مسکن در اقتصاد ایران تاکید کرد.
وی در ادامه با اشاره به اهداف مورد نظر صندوق بین المللی پول از این دیدار گفت:گزارش ماده ۴ سالی یکبار توسط تمامی اعضای صندوق تدوین می شود به طوری که بعد از اعزام تیم صندوق بین المللی پول به کشورها و گفتگو با مقامات مسوول آن کشور درخصوص تغییرات رخ داده دراقتصاد و چالش های سیاست گذاری در بخش های مختلف اقتصاد کشور گزارشی تنظیم و به دایره اجرایی هیات ارایه می شود.
رییس هیات اعزامی صندوق بین المللی پول با بیان این مطلب که این گزارش دربرگیرنده نکات مهم اقتصادی کشورهاست افزود: به منظور تهیه این گزارش به ایران آمدیم و درصدد هستیم تا با همتاهای خود درتهران ملاقات و گفتگو داشته باشیم.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار بانک مسکن در اقتصاد کشور به بیان دو فعالیت برجسته این بانک در بخش مسکن مهر و حساب صندوق پس انداز مسکن یکم پرداخت.
بر اساس این گزارش در ادامه این دیدار محسن عزیزی-عضو هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به اهداف اجرای پروژه مسکن مهر میزان تسهیلات منعقد شده در قالب مسکن روستایی،بافت فرسوده و مسکن مهر را تا ۱۹شهریورماه سال جاری ۷۵۲ر۴۹۱ میلیارد ریال عنوان کرد.
وی افزود: این پروژه نقش بانک مسکن در پوشش کمبود خانه و تامین زیرساخت های مسکن در کشور را برجسته می نماید.
عضو هیات مدیره بانک مسکن در ادامه سخنان خود با اشاره به همکاری متقابل بانک مرکزی،وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن در اجرای مسکن مهر یادآور شد: راهکارهایی برای تامین مالی پروژه های مسکن مهر در نظر گرفته شده و مقرر شده تا تامین مالی از طریق سرمایه گذاری مجدد اقساط مسکن مهر درپروژه های نیمه تمام و متوقف شده صورت گیرد.
ابوالقاسم رحیمی انارکی دیگر عضو هیات مدیره بانک مسکن نیز طی سخنانی با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر تا ۳۰۰ میلیون ریال گفت با این مصوبه رقم کل اعتبار مسکن مهر به بیش از ۵۵۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته که با این رقم می توان کل پروژه های باقیمانده مسکن مهر را تکمیل کرد.
وی در ادامه درخصوص طرح صندوق پس انداز مسکن یکم نیز گفت: با توجه به رخ دادن حداقل ۶۰۰هزار ازدواج در هر سال در کشور طرح صندوق پس انداز مسکن یکم در قالب طرح جامع مسکن،به تامین واحدهای مسکونی زوج های جوان و خانه اولی ها پرداخته و وجوه آن از طریق سپرده خود زوجین و استمهال اقساط مسکن مهر تامین می شود.
عضو هیات مدیره بانک مسکن عدم اتکا به منابع بانک مرکزی، دارابودن کمترین نرخ سود در سیستم بانکی و مدت زمان طولانی بازپرداخت تسهیلات را از مزایای صندوق پس انداز مسکن یکم برشمرد. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۴/۰۷/۰۶
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
پیام مدیریت عالی بانک ایران زمین به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
تصویب افزایش ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی چادرملو از محل سود انباشته
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه و با حضور رئیس‌جمهور
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak