معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین:
ایجاد تمایز در خدمات بانکی با اجرای بانکداری دیجیتال

تشخیص خبر: معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با اشاره به شعار این بانک با عنوان بانکداری به سبک فردا اظهار داشت: امروز انتخاب بانکداری دیجیتال یک الزام برای شبکه بانکی است.

ما از سه سال پیش به دنبال ایجاد زیرساخت های آن هستیم که امیدوارم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم بانکداری دیجیتال را بطور کامل اجرا کنیم.

به گزارش تشخیص خبر از روابط عمومی بانک ایران زمین:فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با بیان این نکته که بانکداری سنتی دیگر پاسخگوی شرایط امروز کسب و کارها و مشتریان نیست، گفت: در وضعیت بانکداری موجود شما تمایزی در ارائه خدمات توسط بانک ها نمی‌بینید، در واقع این قابلیت در این سبک از بانکداری وجود ندارد.
وی افزود: تمامی بانک ها تقریبا مشابه یکدیگر هستند. آنچه تفاوت دارد نوع خدمات دهی و سرویس دهی توسط کاربران است. بنابراین سیستم بانکداری به جایگاهی رسیده که تمایزی بین خدمات ندارد. بنابراین نیاز به تغییر و تحول در بانکداری کشور وجود دارد.
اینالوئی با اشاره به این نکته که در بانکداری دیجیتال سرویس ها شخصی سازی می‌شود و به افراد مختلف و گروههای مختلف خدمات متمایزی ارائه می‌شود، گفت: در بانکداری دیجیتال نیاز مشتری در مرکز قرار دارد، بنابراین بانک ها با ایجاد زیر ساخت های لازم این امکان را برای شرکت‌های فناوری مالی فراهم می‌کنند که خدماتی متنوع و متمایز برای مشتریان خود فراهم کنند.
وی در ادامه بانکداری باز (Open Banking) را یکی از گرایش‌های جدید بانکداری دیجیتال در جهان دانست و افزود: حرکت بانک‌ها به سوی بانکداری باز به دلیل مسئله پیدایش و حضور کسب و کارهای دیجیتال به صورت مرسوم در جامعه است که باعث شده تا بانک‌ها برای تغییر مدل تحت فشار قرار بگیرند و این نیاز وجود داشته باشد؛ در حقیقت مشتریان درخواست تغییرات در خدمات دارند و بانک‌ها به دنبال تغییر نیستند که باعث شده تا بانکداری باز بانک محور نباشد و عمدتا مشتری محور و با توجه به کسب و کارهای دیجیتال باشد.
این کارشناس بانکی یکی از اشتباهات خطرناک بانک ها را که در مدل بانکداری دیجیتال اصلاح می‌شود را تولید محصولات به دلیل احساس نیاز بانک یا به هر دلیلی که در عین حال مشتری به آن نیازی ندارد دانست و گفت: در مدل درست، محصول باید به دلیل نیازی که از سوی مشتری وجود دارد و تقاضای مشتریان از بانک ایجاد شود. همین مسئله باعث می‌شود تا هزینه تولید محصول از سمت بانک برداشته شود و بانک API را در اختیار کسب و کار فین تکی قرار دهد تا محصول از سوی کسب و کار ایجاد شود و در عین حال بانک علاوه بر قرار گرفتن در بخش امن مالی و اعتباری توانسته تا درآمدی کسب کرده باشد و بخشی از آن را با کسب و کار فین تکی ارائه دهنده تقسیم کند که برای بانک مفید است.
اینالوئی در انتها با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک ایران زمین، گفت: وجه تمایز این مرکز با سایر مراکز اتصال آن به یک بانک تمام دیجیتال و سیستم بانکداری باز است زیرا فین تک در کنار بانکداری دیجیتال مفهوم می یابد.
تمام مراکز استارت آپی نیاز به یک بانک دیجیتال در کنار خود دارند تا بتوانند مشکلاتی که در خصوص حوزه بانکی و مالی دارند را رفع کنند. در حال حاضر خدمات حوزه مالی در استارتآپ‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و مرکز نوآوری بانک ایران زمین در این زمینه تلاش کرده است که با ارتباط با چند مرکز مشاوره مالی خدمات مناسبی را به استارت آپ‌ها ارائه دهد. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۸/۰۴/۳۰
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



1453199479758_ISNA
آخرین اخبار
موضوع امنیت یکی از شاخص های مهم اعتماد مشتری به بانک است
کمیته انضباطی کارکنان بانک ایران زمین انتخاب شدند
بازدید معاون عملیات بانکی از شعب استان تهران بانک ایران زمین
تجلیل از فرزند همکار شعبه خمینی شهر بانک ایران زمین
مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه باید به یک دغدغه تبدیل شود
مرکز نوآوری ایران زمین پایگاهی برای مشارکت و جمع آوری ایده های خلاقانه است
ادعای اروپایی‌ها در مورد کاهش تعهدات برجامی مبنای حقوقی ندارد
بازدید عضو هیات عامل و مدیران ارشد بانک ایران زمین از شعب استان هرمزگان
بازدید مدیران بانک ایران زمین، از موسسه خیریه کهریزک استان البرز
معرفی سامانه هریم بانک ایران زمین(هدایت رمز دوم یکبار مصرف)
شماره پیامک بانک ایران زمین را بین مخاطبین خود ذخیره کنید
دستیابی پست به فناوری ارسال بسته از طریق پهپاد، عملیات امدادرسانی را تسهیل می کند
توزیع مرسولات فروشگاه اینترنتی سنجه کیش و صندوق امداد ولایت توسط پست
بانک ایران زمین به زلزله زدگان میانه کانکس اهدا کرد
نقش کلیدی بانکها در نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی در جامعه
مهمترین دغدغه بانک ها ارتقاء امنیت حسابهای مشتریان است
اعلام برندگان قرعه جشنواره صعود آزاد باشگاه مشتریان بانک ایران زمین
ارتقاء تجربه مشتری از طریق باشگاه مشتریان ایران زمین
بانک ایران زمین تا سال ۱۴۰۰ به بانک دیجیتال تبدیل می شود
سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور خواستار ساماندهی واردات کالاهای دست دوم رایانه‌ای شد
fff
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak