معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین:
ایجاد تمایز در خدمات بانکی با اجرای بانکداری دیجیتال

تشخیص خبر: معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با اشاره به شعار این بانک با عنوان بانکداری به سبک فردا اظهار داشت: امروز انتخاب بانکداری دیجیتال یک الزام برای شبکه بانکی است.

ما از سه سال پیش به دنبال ایجاد زیرساخت های آن هستیم که امیدوارم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم بانکداری دیجیتال را بطور کامل اجرا کنیم.

به گزارش تشخیص خبر از روابط عمومی بانک ایران زمین:فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با بیان این نکته که بانکداری سنتی دیگر پاسخگوی شرایط امروز کسب و کارها و مشتریان نیست، گفت: در وضعیت بانکداری موجود شما تمایزی در ارائه خدمات توسط بانک ها نمی‌بینید، در واقع این قابلیت در این سبک از بانکداری وجود ندارد.
وی افزود: تمامی بانک ها تقریبا مشابه یکدیگر هستند. آنچه تفاوت دارد نوع خدمات دهی و سرویس دهی توسط کاربران است. بنابراین سیستم بانکداری به جایگاهی رسیده که تمایزی بین خدمات ندارد. بنابراین نیاز به تغییر و تحول در بانکداری کشور وجود دارد.
اینالوئی با اشاره به این نکته که در بانکداری دیجیتال سرویس ها شخصی سازی می‌شود و به افراد مختلف و گروههای مختلف خدمات متمایزی ارائه می‌شود، گفت: در بانکداری دیجیتال نیاز مشتری در مرکز قرار دارد، بنابراین بانک ها با ایجاد زیر ساخت های لازم این امکان را برای شرکت‌های فناوری مالی فراهم می‌کنند که خدماتی متنوع و متمایز برای مشتریان خود فراهم کنند.
وی در ادامه بانکداری باز (Open Banking) را یکی از گرایش‌های جدید بانکداری دیجیتال در جهان دانست و افزود: حرکت بانک‌ها به سوی بانکداری باز به دلیل مسئله پیدایش و حضور کسب و کارهای دیجیتال به صورت مرسوم در جامعه است که باعث شده تا بانک‌ها برای تغییر مدل تحت فشار قرار بگیرند و این نیاز وجود داشته باشد؛ در حقیقت مشتریان درخواست تغییرات در خدمات دارند و بانک‌ها به دنبال تغییر نیستند که باعث شده تا بانکداری باز بانک محور نباشد و عمدتا مشتری محور و با توجه به کسب و کارهای دیجیتال باشد.
این کارشناس بانکی یکی از اشتباهات خطرناک بانک ها را که در مدل بانکداری دیجیتال اصلاح می‌شود را تولید محصولات به دلیل احساس نیاز بانک یا به هر دلیلی که در عین حال مشتری به آن نیازی ندارد دانست و گفت: در مدل درست، محصول باید به دلیل نیازی که از سوی مشتری وجود دارد و تقاضای مشتریان از بانک ایجاد شود. همین مسئله باعث می‌شود تا هزینه تولید محصول از سمت بانک برداشته شود و بانک API را در اختیار کسب و کار فین تکی قرار دهد تا محصول از سوی کسب و کار ایجاد شود و در عین حال بانک علاوه بر قرار گرفتن در بخش امن مالی و اعتباری توانسته تا درآمدی کسب کرده باشد و بخشی از آن را با کسب و کار فین تکی ارائه دهنده تقسیم کند که برای بانک مفید است.
اینالوئی در انتها با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک ایران زمین، گفت: وجه تمایز این مرکز با سایر مراکز اتصال آن به یک بانک تمام دیجیتال و سیستم بانکداری باز است زیرا فین تک در کنار بانکداری دیجیتال مفهوم می یابد.
تمام مراکز استارت آپی نیاز به یک بانک دیجیتال در کنار خود دارند تا بتوانند مشکلاتی که در خصوص حوزه بانکی و مالی دارند را رفع کنند. در حال حاضر خدمات حوزه مالی در استارتآپ‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و مرکز نوآوری بانک ایران زمین در این زمینه تلاش کرده است که با ارتباط با چند مرکز مشاوره مالی خدمات مناسبی را به استارت آپ‌ها ارائه دهد. 

نوشته شده در تاریخ : ۹۸/۰۴/۳۰
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



1453199479758_ISNA
آخرین اخبار
برگشت هزار و ۴۲۰واحد غیرفعال به چرخه تولید با پیگیری ستاد تسهیل رفع موانع تولید
۳۳ رئیس شعبه بانک سپه جزء برترین های بانکی
رتبه برتر همراه بانک ایران زمین در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل
آغاز جشنواره بزرگ “سالواره” باشگاه مشتریان بانک ایران زمین
اعلام شعب برتر بانک ایران زمین
پیام تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک ایران زمین
همهٔ ما جزو پازل بشریت هستیم
تلاش بانک سپه برای حمایت از صنایع در شرایط کرونایی بیانگر حاکمیت تفکر مدیریت کلان‌نگر در این بانک است
نرخ حق الوکاله بانک سپه برای سال ۱۴۰۰ سه درصد تعیین شد
چقازردی: بانک سپه در اجرای پروژه بیدبلند از تمام ظرفیت‌های ارزی و اعتباری خود استفاده کرد
تبیین چگونگی به سرانجام رسیدن ابر پروژه و مأموریت ملی ادغام توسط چقازردی
حقوق همکاران عزیز بانکهای ادغامی توسط بانک سپه بطور کامل رعایت خواهد شد
آغاز جشنواره پذیرندگان پایانه های فروش بانک ایران زمین
اقتصاد بانک محور کشور به بانکی مقتدر و بزرگ همچون سپه در عرصه پولی نیاز داشت
طرح بخشودگی و تخفیف ویژه برای بدهکاران بانک ایران زمین
تجربه گرانبهای سیستم بانکی در ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه
تجربه مدیریتی باعث به سرانجام رسیدن مطلوب فرایند ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح شد
“به روز رسانی همراه بانک ایران زمین”
کسب ۶ رتبه برتر توسط روابط عمومی بانک سپه
fff
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak