الکام تاکز و الکام ترندز دو رویداد تازه الکامپ بیست‌وچهار

تشخیص خبر : بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ با حضور شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکردهای متنوع الکام استارز، الکام ترندز، الکام گیمز، الکام تاکز و دولت همراه برگزار خواهد شد.

به گزارش تشخیص خبر ، کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم با حضور رضا حیدری مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم و علی آذرکار دبیر سازمان نصر تهران و عضو کمیته اجرایی الکامپ و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
حیدری در ابتدا به ارائه گزارشی از میزان مشارکت در الکامپ بیست و چهارم پرداخت و افزود: نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم در فضایی بالغ‌بر ۲۵ هزار مترمربع با حضور ۴۰۰ مجموعه، تیم یا شرکت در الکام استارز و حدود ۳۰۰ شرکت برگزار خواهد شد. الکام استارز، الکام گیمز و الکام ترندز درمجموع در سالن‌های ۸ و ۹ و ۱۰ و ۱۱ و ۲۷ در فضایی بالغ‌بر ۷۵۰۰ مترمربع میزبان بازدیدکنندگان خواهند بود.
الکام تاکز حلقه ارتباطی استارز و ترندز
مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم با اعلام اینکه امسال دو رویداد الکام تاکز و الکام ترندز را به الکامپ بیست و چهارم می‌آوریم، افزود: الکام تاکز در سه سالن مختلف با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور طراحی، تجهیز و مستقرشده است کارکرد الکام تاکز بهره‌مندی از توانمندی اساتید، نخبگان و خبرگان صنفی است تا در خصوص موضوعات روز فناوری اطلاعات و ارتباطات، آینده این صنعت یا مسائل و دغدغه‌های صنفی اظهارنظر کنند یا حتی از آخرین دستاوردهای خود رونمایی کنند. همچنین امیدواریم الکام تاکز حلقه ارتباطی مناسبی میان استارتاپ ها و ترندزها باشد.
او در ادامه به الکام ترندز اشاره کرد و افزود: این رویداد سال گذشته به‌صورت محدود برگزار شد ولی در الکامپ بیست و چهارم سالن ۲۷ به الکام ترندز اختصاص داده‌شده است. هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ، پردازش موازی، شهر هوشمند و غیره به‌صورت متمرکز در این سالن مستقر خواهند شد. هرچند امکان دارد در این مرحله موفقیت صددرصدی نداشته باشیم ولی تجربه الکام استارز به ما نشان داده که با برنامه‌ریزی و طی چند سال میتوان امید داشت که الکام ترندز هم در آینده با موفقیت و استقبال بالایی روبرو شود.
حیدری به رشد قابل‌توجه الکام استارز اشاره کرد و افزود: از سال ۹۴ که ۸۰ استارتاپ در الکامپ بیست و یکم حضور داشتند تاکنون که چهار سال گذشته استارتاپ‌ها به لحاظ کمی رشد قابل توجهی داشته و ازلحاظ کیفی هم جزو افتخارات محسوب می‌شوند. استارتاپ‌هایی که در سال‌های گذشته در قالب استند حضور داشتند امسال درخواست غرفه ۱۲ متری داشتند که این نشان‌دهنده روند رو به رشد استارتاپ ها است.
مدیر اجرایی الکامپ با اشاره به الکام گیمز، افزود: امسال ۴۵ شرکت تولیدکننده گیم و اپلیکیشن‌های موبایلی و کامپیوتری برای مشارکت در الکام گیمز دعوت‌شده‌اند و در فضایی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع حضور دارند. در الکامپ امسال رویکرد ما به گیمرها یا سخت‌افزارهای گیمینگ نیست.
جابه‌جایی الکامپ به شهر آفتاب اعلام رسمی نشده
حیدری در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص احتمال انتقال نمایشگاه الکامپ به مجموعه شهر آفتاب گفت: در این شرایط بحران ارزی و اقتصادی و تحریم‌های جدیدی که روی ایران اعمال می‌شود، وظیفه تک‌تک ماست که با امید و دادن خبرهای خوش به یکدیگر، از این بحران‌ها گذر کنیم. خبر منفی جذابیت بیشتری دارد اما اثرات منفی روی شرکت‌هایی می‌گذارد که از یک سال پیش برای حضور در چنین نمایشگاهی برنامه‌ریزی می‌کنند.
او تاکید کرد: به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به‌عنوان برگزارکننده نمایشگاه در خصوص جابه‌جایی اعلام رسمی نشده که در رد یا تایید آن صحبت کنیم. در حال حاضر در مقطعی هستیم که می‌توانیم به‌جای این مسائل، روی بحث‌های محتوایی و کیفیتی الکامپ اثرگذار باشیم.
بخش بین‌الملل
او بابیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ شرکت چینی در الکامپ حضور دارند، درباره حضور کمرنگ بخش بین‌الملل، گفت: حضور شرکت‌های خارجی ممکن است به علت تحریم‌ها کمتر شده باشد اما این کاهش چشمگیر نیست. یکی از دلایلی که نمی‌توان روی خارجی‌ها حساب کرد، این است که آن‌ها به زمان‌بندی بیشتری نیاز دارند که بتوانند برای حضور در نمایشگاه‌ها برنامه‌ریزی کنند. مسائلی مانند مجوز نمایشگاه، زمان لازم برای برگزاری و شرایط اقتصادی باعث می‌شود قادر نباشند، برنامه‌ریزی بلندمدت در این حوزه داشت. بااین‌وجود تعدادی از نمایندگان شرکت‌های خارجی امسال در نمایشگاه الکامپ حضور دارند.
حضور سخت‌افزاری‌ها
حیدری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص میزان مشارکت شرکت‌های سخت‌افزاری در نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم گفت: از دلایل اصلی عدم مشارکت شرکت‌های داخلی فعال در حوزه سخت‌افزار که با برندهای خارجی همکاری می‌کنند ، قاعده ارزی- ریالی است. دلیل دوم شرایط سخت بازار است و اینکه عمده کالاهای حوزه IT وارداتی است و شرکت ها در دوام خود نیز تردید دارند که تا دو ماه دیگر شاید نتوانند ادامه حیات بدهند. کالا وارد نمی‌شود، ارز تخصیص پیدا نمی‌کند یا کالا در گمرک مانده، از جمله مشکلات آن‌هاست که باعث شده نتوانند به آمدن به نمایشگاه فکر کنند. بااین‌وجود امیدواریم این مشکلات هرچه سریع‌تر حل شود تا آن‌ها بتوانند به کار خود ادامه دهند.
مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ به تمهیداتی که در بخش ارزی در نظر گرفته‌شده است، اشاره کرد و افزود: با مساعدت شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و جلساتی که با آقای اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم، طی بخشنامه‌ای مقرر شد شرکت‌ها برای پرداخت‌های ارزی معادل ریالی را طبق نرخ مصوب دولتی محاسبه و پرداخت کنند.
دولت همراه
او در ادامه به حضور دولت در نمایشگاه الکامپ امسال اشاره کرد و افزود: دولت با شعار “دولت همراه” در سالن ۴۱ نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم حضور دارد. بخش بزرگی از صنف رایانه‌ فعالیت‌های خود را با همکاری دولت انجام می‌دهد و نمایشگاه الکامپ هم محل خوبی برای فعالیت‌های B2G است و به همین دلیل حضور دستگاه‌های دولتی در این نمایشگاه یک ضرورت به شمار می‌رود.
سامانه ثبت‌نام بازدیدکنندگان
مدیر اجرایی الکامپ ازجمله امکانات این دوره از نمایشگاه را سامانه ثبت‌نام بازدیدکنندگان دانست و گفت: سه نوع مخاطب در سامانه رجیستری برای حضور در نمایشگاه پیش‌بینی‌شده و امکان ثبت‌نام برایشان فراهم‌شده است. اساتید و دانشجویان، مدیران شرکت‌ها و فروشگاه‌ها و همچنین مدیران دولتی هر یک از این افراد اطلاعات خود را در سامانه وارد می‌کنند و به آن‌ها به همراه عکس، کارتی داده می‌شود که به‌وسیله آن می‌توانند وارد نمایشگاه شوند.

خبرنگار : میثم علی پور

نوشته شده در تاریخ : ۹۷/۰۴/۲۴
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
پیام نوروزی مدیرعامل بانک پارسیان
متن پیام نوروزی مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو
پیام مدیریت عالی بانک ایران زمین به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک سپه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را تبریک گفت
معرفی شعب کشیک بانک سپه در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳
تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
برگزاری مراسم سالروز تأسیس بانک ایران زمین
بازدید مهندس طاهر زاده از ۲ پروژه بزرگ صنعتی چادرملو
انتصاب مدیر امور مهندسی زیرساخت بانک ایران زمین
انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
۱۰ تیم برتر رویداد چادرو شناخته شدند
جلسه کار گروه هماهنگی شبکه بانکی کشور در حوزه مدیریت گردش وجوه نقد
تصویب افزایش ۵۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی چادرملو از محل سود انباشته
افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت پاک چوب با حمایت مالی بانک سپه و با حضور رئیس‌جمهور
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak