دکتر واعظی در حاشیه جلسه دولت:
ادعای اروپایی‌ها در مورد کاهش تعهدات برجامی مبنای حقوقی ندارد

تشخیص خبر: رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ادعای اروپایی‌ها درخصوص کاهش تعهدات برجامی ایران هیچگونه مبنای حقوقی ندارد،

اظهار داشت: در گام‌های چهارگانه‌ای که در راستای کاهش تعهدات برجامی برداشته شده است، هیچگونه اقدامی که مغایر با کنوانسیون‌های ذیربط باشد صورت نگرفته است و ادعای اروپایی‌ها در این خصوص به هیچ عنوان مبنای حقوقی ندارد.

به گزارش تشخیص خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره استفاده از مکانیزم ماشه که اروپایی‌ها در مواجهه با کشورمان مطرح کرده‌اند، گفت: اروپایی‌ها بیشتر به دنبال آن هستند که در مقابل اقدامات ایران، پاسخی برای افکار عمومی خود داشته باشند، لذا آنچه در مورد استفاده از روش ماشه مطرح کرده‌اند انجام نخواهد شد و خودشان مصمم به مذاکره و رسیدن به توافق هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص آلودگی هوا و کیفیت بنزین‌های یورو ۴ و ۵، گفت: کیفیت بنزین‌های یورو ۴ و ۵، نسبت به گذشته به مراتب بهتر است و بنزینی که با این کیفیت تولید می‌شود قابل مقایسه با گذشته نیست و اطمینان می‌دهم که آلودگی هوا ارتباطی با این نوع بنزین‌ها ندارد و بیشتر ناشی از وارونگی هوا و اتوبوس‌ها و خودروهای فرسوده است.

دکتر واعظی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز هیأت دولت درخصوص محیط زیست و آلودگی هوا مباحث مفصلی انجام گرفت و باید مراقبت کنیم تا کودکان و کهنسالان از نظر سلامتی دچار مشکل نشوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره ادعای غربی‌ها درخصوص حقوق بشر در ایران، تصریح کرد: غربی‌ها از حقوق بشر به عنوان ابزار سیاسی، برای فشار استفاده می‌کنند و برخوردهای دوگانه‌ای در این خصوص دارند، آنان در کشورهای خودشان با اقلیت‌های دینی و رنگین‌پوست‌ها رفتار نامناسب و غیرحقوق بشری دارند.

دکتر واعظی افزود: اروپایی ها همچنین با کشورهایی در منطقه خودمان که اصول اولیه حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند بهترین روابط را دارند. البته معتقدم امروز با توجه به توسعه فضای مجازی ادعای غربی‌ها درخصوص حقوق بشر خریداری ندارد.

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت دو لایحه مانده در مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: این لوایح در گذشته و در دولت قبل هم تصویب شده و در کمیسیون‌های مختلف مجلس تمام مراحل را سپری کرده و به تصویب رسیده است و شورای نگهبان نیز نظرات خود را در این خصوص اعلام کرده است، اما بیش از یکسال است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده است و معتقدیم، ادعایی که درخصوص این لوایح می‌شود، کارشناسی نبوده و سیاسی است و با این لوایح برخوردهای سیاسی می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در موضوع مخالفت با این دو لایحه، آنچه در نهایت اتفاق می‌افتد، تحریم دیگری برای اقتصاد کشور و روابط بانکی است و این می تواند آسیبی جدی‌ به اقتصاد کشور محسوب ‌شود، لذا کسانی که با آن مخالفت می‌کنند باید مسئولیت آن را هم بپذیرند و اینگونه مسایل بایستی برای مردم به طور شفاف تبیین و تشریح شود.

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی، آمار غربی‌ها درخصوص کشته شدگان حوادث اخیر را اغراق‌آمیز و دروغ توصیف کرد و گفت: آماری که غربی‌ها مطرح می‌کنند، بیشتر جنبه فضاسازی و روانی داشته و اصلاً واقعیت ندارد و بسیار اغراق‌آمیز است. بی‌تردید پس از تکمیل بررسی‌ها در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نظام درخصوص حوادث اخیر به هیچ عنوان شیوه سکوت اتخاذ نکرده است، گفت: ظاهرا دشمنان براساس برنامه‌ریزی‌هایی که کرده بودند، انتظار داشتند، این حوادث چندین ماه به طول انجامد و انتظار نداشتند که تمام این اتفاقات در طول ۴۸ ساعت فیصله پیدا کند، لذا از آنجا که در عرصه میدانی نتوانستند به اهداف خود دست یابند، به دنبال آن هستند که با جنگ روانی اهداف خود را محقق سازند.

نوشته شده در تاریخ : ۹۸/۱۰/۰۶
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



آخرین اخبار
انتصاب مدیر و معاون شعب منطقه اصفهان بانک ایران زمین
بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید
انتصابات جدید در بانک ایران زمین
دریافت گواهی سازگاری با محیط ‌زیست برای چهارمین سال پیاپی توسط تلویزیون‌های LG OLED evo
مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴
حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت معدني و صنعتي چادرملو
کارت هدیه مجازی بانک ایران زمین، خدمتی برای کسانی که دوست شان دارید
افتخاری دیگر از ال‌جی با کسب جوایز متعدد طراحی در رقابت Red Dot Awards
دیدار نوروزی رئیس هیات عامل ایمیدرو با کارکنان و مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی
در طرح تسهیلاتی “کارت اعتباری انتخاب پلاس” بانک ایران زمین، سرمایه ات را ۲/۵ برابر کن
فروش ۴۷۲ رقبه ملک به ارزش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
دعوت بانک سپه از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی
ثبت بالاترین میزان تولید گندله آهن و شمش فولادی در سال ۱۴۰۲
موثقی نیا خبر داد: بومی سازی فناوری های جدید در زنجیره الومینیوم
دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
دیدار نوروزی مدیر عامل چادرملو
نظرسنجی

نظر شما در برنامه ماه عسل چیست؟

View Results

mahak